آمادگی برای تدوین مدل توسعه صنعت بسته بندی کرمان

به گزارش هیو بلاگ، رئیس اتاق کرمان با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان کرمان در حوزه های مختلف، گفت: باید برای بهره وری بیشتر در اقتصاد استان، صنعت چاپ و بسته بندی کرمان را توسعه داد و برای آن مدلی تدوین کرد.

آمادگی برای تدوین مدل توسعه صنعت بسته بندی کرمان

سیدمهدی طبیب زاده در نشست کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان اضافه نمود: متاسفانه ضعف در صنعت بسته بندی وجود دارد و کارشناس چاپ، بسته بندی و برندینگ کشور پس از سه روز بازدید از امکانات این حوزه در استان معتقدند که کرمان در حد یک روستا امکانات چاپ و بسته بندی ندارد. وی ادامه داد: اتاق کرمان آمادگی و علاقمندی خود را برای تهیه مدل و الگوی بسته بندی برای استان اعلام می نماید و اگر در این جهت احتیاج به اصلاح بعضی قوانین و مقررات باشد می توان به وسیله شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی آن را پیگیری کرد.

طبیب زاده، با بیان ضرورت احتیاج به توسعه صنعت بسته بندی استان با توجه به در نظر دریافت چشم انداز 10 میلیارد دلاری برای صادرات محصولات استان اظهار کرد: از کارشناسان این حوزه درخواست شده با توجه به احتیاج بالای استان به صنعت چاپ و بسته بندی مناسب و همچنین وجود کالاها و محصولات باکیفیت، الگوی بسته بندی مناسب با برند مناسب و شایسته ارائه نمایند.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان نیز به ارائه گزارشی از توانمندی های استان به ویژه محصولات کشاورزی صادراتی پرداخت و گفت: آب و هوای مناسب، تنوع محصولات و موقعیت مکانی کرمان در کشور به گونه ای است که ظرفیت بالایی در حوزه های مختلف مالی دارد.

محمدعلی محمدمیرزائیان اضافه نمود: قصد داریم با تقویت صنعت چاپ و بسته بندی استان و با یاری کارشناسان این حوزه، طرحی را برای بسته بندی محصولات استان به ویژه پسته و خرما تدوین کنیم تا بتوان ارزش اضافه نموده ای را که به دلیل چاپ و بسته بندی از استان خارج می گردد در کرمان نگهداریم و بهترین بهره برداری را از آن داشته باشیم.

وی اعلام نمود: متاسفانه کارخانه های کارتن سازی کرمان بهره وری لازم را ندارند و استانداردهای لازم را رعایت نمی نمایند که باید از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه حمایت کرد.

در ادامه این نشست، کارشناس چاپ، بسته بندی و برندینگ، بسته بندی را فروشنده خاموش مطرح نمود و گفت: بسته بندی آخرین حلقه مفقوده در زنجیره فروش است که به عنوان یک استراتژی باید بیشتر به آن اهمیت داد.

محمدحسین شهامت پور اضافه نمود: در بازدید از واحدهای مختلف در استان کرمان به این نتیجه رسیدیم که امکانات چاپ و بسته بندی در کرمان واقعا ضعیف است و به عنوان مثال در صنعت خرما، برای داشتن بسته بندی مناسب اصلاحات در ماشین آلات و حتی ساختن ماشین آلات جدید لازم است.

وی اظهار کرد: کرمان وزنه اصلی صنعت کشاورزی کشور محسوب می گردد و اگر شرکت های خصوصی در بخش چاپ و بسته بندی ورود نمایند با تقویت برند استان، می توان بهره وری های بسیار زیادی را داشت.

شهامت پور، توضیح داد: در استان کرمان اگر مدیریت صحیح صورت گیرد و از بعضی ماشین آلات ساده نیز استفاده گردد، حداقل 100 میلیارد تومان صرفه جویی شکل می گیرد و استانداردها نیز رعایت می گردد.

این کارشناس چاپ، بسته بندی و برندینگ اعلام کرد: آموزش برای تقویت حوزه چاپ و بسته بندی استان کرمان لازم است و بهتر است در هنرستان ها و دانشگاه ها رشته های این حوزه تدریس گردد.

وی اضافه نمود: بهتر است انجمنی برای بسته بندی در استان تشکیل گردد تا فعالان این حوزه هماهنگ و با استراتژی خاص در این جهت حرکت نمایند و صنعت بسته بندی کرمان را رونق ببخشند.

در این نشست جمعی از بازرگانان و فعالان مالی، پرسش های خود در حوزه بسته بندی مطرح کردند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5376

به "آمادگی برای تدوین مدل توسعه صنعت بسته بندی کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی برای تدوین مدل توسعه صنعت بسته بندی کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید