85 درصد واحدهای مسکونی روستایی قزوین سند دارند

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران/قزوین مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: در حوزه سند واحدهای روستایی بالغ بر 58 هزار جلد سند صادر شده است و در شهرهای زیر 25 هزار نفر 7000 جلد سند صادر شده است؛ بر این اساس اگر واحدهای موقوفه را کنار بگذاریم 85 درصد روستاها سند مسکونی دریافت کردند.

85 درصد واحدهای مسکونی روستایی قزوین سند دارند

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

اصغر گونجی در نشست خبری با اهالی رسانه که امروز دوشنبه 23 فروردین در محل این اداره برگزار گردید اظهار کرد: طرح هادی روستایی در 1164 روستا تهیه و بازنگری شده است و 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار دارای طرح هادی هستند 694 طرح هادی روستایی تهیه و مطالعات آن اجرا شده و 147 طرح نیز در دست تهیه و بازنگری است.

وی ادامه داد: در حوزه اجرای طرح هادی روستایی طرح 80 روستا با اعتبار 140 میلیارد تومان به اتمام رسیده و طرح هادی بقیه روستاها نیمه کاره است که منتظر تخصیص اعتبار هستیم؛ در سال 1400 نیز طرح هادی در 109 روستا اجرایی خواهد شد که 16 میلیارد تومان اعتبار ملی و 14 میلیارد تومان اعتبار مصوب استانی به آن تخصیص پیدا خواهد نمود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین مطرح نمود: در حوزه سند واحدهای روستایی بالغ بر 58 هزار جلد سند صادر شده است و در شهرهای زیر 25 هزار نفر 7000 جلد سند صادر شده است؛ بر این اساس اگر واحدهای موقوفه را کناربگذاریم 85 درصد روستاها سند مسکونی دریافت کردند.

وی اعلام کرد: در حوزه قیر رایگان نیز 235 روستا از امور روستایی و معاونت عمرانی استانداری دریافت کردند و یک میلیون و 500 هزار متر مربع آسفالت در سطح روستاها اجرا شده است.

گونجی بیان نمود: طبق سرشماری سال 95 بالغ بر 94 هزار واحد مسکونی روستایی در استان وجود داشت که تا به امروز به 98 هزار واحد رسیده است از این تعداد 53 درصد آنان معادل 52 هزار و 500 واحد بهسازی و مقاوم سازی شده اند.

وی توضیح داد: با توجه به سیل و زلزله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین در ورزقان، کرمانشاه و دلفان به عنوان استان مشخص انتخاب شدند که در مجموع 1713 واحد احداث و 15 هزار و 350 واحد تعمیر شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین اضافه کرد: احداث مسکن محرومین در سال 99 با همکاری استانداری و سازمان برنامه و بودجه شروع شد که بر اساس تفاهم نامه مقرر شد 2000 احداث شود که پیشرفت 50 درصدی دارد.

وی اشاره نمود: در بخش مسکن اقشار محرومین 402 واحد مسکونی تحویل مردم شده و 157 واحد نیز در دست اقدام است که این واحدها در شهرهای اقبالیه، تاکستان، آبیک و قزوین احداث می شود.

گونجی اظهار کرد: در طرح اقدام ملی مسکن احداث واحدهای مسکونی در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده که در شهرک مهرگان 1300 واحد مسکونی در دست احداث است.

وی مطرح نمود: در طرح اقدام ملی مسکن که دو ماه از شروع آن می گذرد اجرای فونداسیون 24 واحد در تاکستان شروع شده و در شهر اقبالیه نیز فونداسیون 32 واحد در دست اقدام است و در شهرک مهرگان نیز خاک برداری برای احداث 1300 واحد اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین با اعلام اینکه در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر 22 هزار مستأجر در استان وجود دارد، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر 25 هزار نفر 100 میلیون تومان تسهیلات و در روستاها 50 میلیون تسهیلات پنج درصد ارائه می نماید؛ همچنین در مسکن محرومین علاوه بر تهسیلات 50 میلیون تومانی 30 میلیون تومان نیز بلاعوض پرداخت می شود.

توزیع قیر رایگان در 235 روستای قزوین

علی خانجانیان، معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین در این جلسه مطرح نمود: از سال 94 قیر رایگان به بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و وزارت کشور تخصیص داده می شود که سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 20 درصد است. نحوه تخصیص قیر به روستاها بر اساس سرانه جمعیتی روستا و شهرستان مورد نظر است و طی پنج سال گذشته 62 میلیارد تومان اعتبار برای قیر در 235 روستای استان قزوین توزیع شده که با مشارکت دهیاری ها و نهادهای محلی در روستا استفاده شده است.

وی اضافه کرد: در بودجه 99 قیر قید نشده بود که با پیگیری نمایندگان در مهر 99 مصوب و سهمیه استان به میزان 12 میلیارد و 600 میلیون تومان اختصاص داده شد و در حال پیگیری هستیم که روستاهای بیشتری از سهمیه قیر برخوردار شوند؛ در سال 1400 دو برابر سهمیه 99 در بودجه در نظر گرفته شده است که مسلماً سهم استان قزوین نیز افزایش پیدا خواهد نمود.

معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین توضیح داد: اعتبارات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین 14 میلیارد تومان است که تا به امروز 6 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است همچنین اعتبارات ملی 16 میلیارد تومان است که 12 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا نموده است؛ اعتبارات قیر رایگان نیز 12 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که 100 درصد آن تخصیص پیدا نموده است.

وی اشاره نمود: هر متر قیر با ضخامت هفت سانتی متر 140 تا 150 هزار تومان هزینه در بر دارد و هر کیلومتر راه روستایی نیز 800 تا 900 میلیون تومان اعتبار بهسازی احتیاج دارد.

اعطای تسهیلات بلاعوض به خاطر تورم

مجید کشاورز، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین نیز بیان نمود: در حال حاضر 99 هزار واحد مسکونی روستایی دارای سکنه دائم هستند که از این تعداد 52 هزار و 500 واحد مقاوم سازی شدند.

وی اشاره نمود: برای واحدهای روستایی و واحدهای مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت 50 میلیون تومان وام با بازپرداخت 12 ساله و سود پنج درصد اعطا می شود اما در سال گذشته با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی طی تفاهم نامه منعقد شده با سازمان برنامه و بودجه به هر واحد مسکونی روستایی 30 میلیون تومان بلاعوض پرداخت شد و در حال حاضر واحدهای روستایی که این تسهیلات را دریافت کردند 50 درصد پیشرفت کار دارند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین مطرح نمود: تسهیلات بلاعوض به 2000 واحد روستایی تخصیص داده شده است که اقشار کم درآمد در اولویت قرار دارند؛ همچنین 15 قطعه زمین به خانواده های چند معلولیتی اعطا شده است. طبق تفاهم نامه با کمیته امداد و بهزیستی از محل حساب 100 امام(ره) برای خانواده های دارای 2 معلول و بیشتر علاوه بر وام 50 میلیون تومانی، 80 میلیون تومان بلاعوض نیز تخصیص داده می شود.

وی اظهار کرد: در حوزه بازسازی واحدهای روستایی 365 واحد شهری و روستایی از سیل و بارندگی های سال های 98 و 99 آسیب دیدند و 100 واحد نیز احتیاج به تعمیر داشتند؛ در حال حاضر اعتبارات لازم تخصیص داده شده و واحدها در حال ساخت هستند همچنین علاوه بر تسهیلات 50 میلیون تومانی 25 میلیون تومان نیست بلاعوض به آنان تخصیص پیدا کرد.

احداث بیش از 5000 واحد مسکن مهر توسط بنیاد مسکن قزوین

مجتبی علی نسایی، معاون امور مسکن شهری اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین بیان نمود: 5229 واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر توسط بنیاد مسکن احداث و تحویل داده شد که در این بخش رتبه نخست کشور را از آن خود کردیم؛ در سال 1415 جمعیت شهری قزوین و 86 درصد خواهد رسید بنابراین باید در احداث مسکن اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: 4810 واحد در طرح اقدام ملی مسکن برای استان قزوین سهمیه در نظر گرفته شده است که 1300 واحد در مهرگان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته خواهد شد.

معاون امور مسکن شهری اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین توضیح داد: در کوشش هستیم در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان مانند آبیک، تاکستان، اقبالیه، محمود آباد، بوئین زهرا، بیدستان و ناحیه مهرگان واحدهای مسکن ملی را احداث و تحویل دهیم؛ در این طرح تامین زمین بر عهده دولت است و 100 میلیون تومان وام مسکن نیز اختصاص داده می شود و باقی مانده هزینه را باید متقاضی پرداخت کند.

علی نسایی در سرانجام گفت: در طرح ملی مسکن که در ناحیه مهربان احداث خواهیم کرد حداکثر طبقات سه طبقه و واحدها نیز 6 واحد در نظر گرفته شده است به همین جهت آسانسور که هزینه بالایی در بردارد حذف شده است تا هزینه تمام شده واحد مسکونی کاهش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7900

به "85 درصد واحدهای مسکونی روستایی قزوین سند دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "85 درصد واحدهای مسکونی روستایی قزوین سند دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید