40 درصد ایرانی ها توان پس انداز ندارند

به گزارش هیو بلاگ، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در نظرسنجی ای از افراد پرسیده پس انداز خود را در کدام بازار ها سرمایه گذاری می نمایند؟

40 درصد ایرانی ها توان پس انداز ندارند

بر اساس نتایج این گزارش، اولین بازار جذاب برای پس انداز افراد، همچنان بازار زمین و مسکن است. 17 درصد افراد گفته اند پس انداز خود را در بازار زمین و مسکن سرمایه گذاری می نمایند.

16.5 درصد سرمایه خود را در زمینه اشتغال زایی و کارآفرینی سرمایه گذاری می نمایند. بورس سومین بازار جذاب برای سرمایه گذاری است. یعنی 9.2 درصد پاسخگویان گفته اند در بورس سرمایه گذاری می نمایند و 8.1 درصد پس انداز خود را در بانک پس انداز می نمایند. 5.8 درصد گفته اند طلا و سکه و 1.6 درصد نیز دلار و ارز خریداری می نمایند.

نکته قابل توجه در مقایسه مدیریت پس انداز کل جمعیت در مرداد 1399 با خرداد 1398 کاهش قابل توجه میزان تمایل به پس انداز در بانک و افزایش تمایل به سرمایه گذاری در بازار بورس است.

در خرداد 98، 24.8 درصد مردم گفته اند ترجیح می دهند پس اندازشان را در بانک ها سپرده گذاری نمایند. این میزان در مرداد 1399 با حجم قابل توجه کاهش، به 8.1 درصد رسیده است. در مقابل سرمایه گذاری مردم در بورس رشد داشته و از 1.5 درصد در خرداد 98 به 9.2 درصد در مرداد 99 رسیده است.

اشتغال زایی و کارآفرینی نیز با رشد 5.9 درصدی نسبت به خرداد 98 روبرو بوده است. تمایل به سرمایه گذاری در طلا و سکه نیز در مقایسه با سال گذشته حدود 4 درصد کاهش داشته است.

گفتنی است که جامعه آماری این نظرسنجی ایسپا، 1600 نفر از شهروندان بالای 18 سال کل کشور بوده است.

منبع: تجارت نیوز

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: فرارو
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5323

به "40 درصد ایرانی ها توان پس انداز ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 درصد ایرانی ها توان پس انداز ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید