230 برنامه درسی بین رشته ای تدوین شد

به گزارش هیو بلاگ، رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: پرداختن به مباحث بین رشته ای در دستور کار این وزارتخانه است و 230 برنامه درسی بین رشته ای در سالیان گذشته تدوین شده است.

230 برنامه درسی بین رشته ای تدوین شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جلسه دیدار رؤسای مجمع پژوهشگاه های ملی کشور با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در محل نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

حسین میرزایی در این نشست توضیح داد: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، اتاق فکر فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی، علم و فناوری است. همچنین این ماموریت را در شش گروه پژوهشی مطالعات آینده نگر، مطالعات علم و فناوری، ارتباطات و فضای مجازی، مطالعات فرهنگی، مطالعات زنان، مطالعات اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت علمی سایر مراکز علمی کشور به انجام می رساند.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن تاکید بر در دستور کار بودن آنالیز ابعاد اجتماعی و فرهنگی فناوریهای نوین، هوش مصنوعی، Nbics و مباحث بین رشته ای به نقش اساسی پژوهشکده در ترویج حوزه بین رشته ای در کشور و تدوین 230 برنامه درسی بین رشته ای در سالیان گذشته اشاره نمود.

میرزایی ضمن تشکر از حمایت های همیشگی سازمان برنامه و بودجه از پژوهشکده بر تعامل علمی موجود با سازمان امور اجتماعی کشور و سایر دستگاه های اجرایی اشاره نمود و از معاون علمی و فناوری رییس جمهور حمایت از مطالعات فرهنگی و اجتماعی علم و فناوری را درخواست کرد.

علاوه بر این به برگزاری ده دوره جشنواره بین المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی و وجود دبیرخانه دائمی آن از بدو تأسیس تاکنون در پژوهشکده به عنوان ذخیره بزرگ علمی و نخبگانی کشور به عنوان یکی از فعالیت های پژوهشکده پرداخت.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 245

به "230 برنامه درسی بین رشته ای تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "230 برنامه درسی بین رشته ای تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید