2 سالانه گرافیک معاصر ایران در شیراز برگزار می گردد

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران: مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس گفت: برای نخستین بار 2 سالانه گرافیک معاصر ایران آذرماه در شیراز برپا می گردد.

2 سالانه گرافیک معاصر ایران در شیراز برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران از شیراز، شامگاه پنجشنبه مراسم شب نقش برای تجلیل از علیرضا عطروش استاد نقاشی و عکاسی برگزار گردید.

بهزاد مریدی، مدیر کل ارشاد استان فارس، در این مراسم گفت: 2 سالانه گرافیک معاصر ایران که پیش از این در تهران برگزار می شده، برای نخستین بار آذر ماه سال جاری در شیراز برگزار می گردد.

بهنام کامرانی، شاگرد استاد عطروش و نویسنده کتاب هنر نقاشی، در این مراسم با بیان اینکه ارشاد فارس رسم خوشایندی را با برگزاری نکوداشت بزرگان هنر فارس آغاز نموده است گفت: میراث فرهنگی تنها شامل کاسه ها و کوزه ها نمی گردد بلکه چنین اساتیدی که در بین ما هستند نیز ارزشی بس والا دارند.

وی با بیان اینکه استاد عطروش را بیشتر با منشش می شناسند اعلام نمود: در امر تدریس وی کلاس را کارگردانی می نماید.

کامرانی با تاکید بر اینکه استاد عطروش روح زندگی را در آثارش ثبت می نماید توضیح داد: اهمیت هنر را می توان در کلاس های استاد عطروش آموخت.

در سرانجام مراسم استاد عطروش با بیان اینکه دوستان و همکاران وی در این نکوداشت بر وی مقدم هستند گفت: ارشاد فارس سال جاری تحولات بزرگی را شاهد بوده و در آینده نیز تداوم خواهد داشت.

عطروش با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمند پیشکسوت احمد علامه دهر فقدان وی را به جامعه هنری تسلیت گفت.

در شب نکوداشت استاد عطروش شاگردان وی با امضای لوحی و تقدیم آن به استاد عطروش از وی قدردانی کردند و اهالی هنر فارس با امضای تمبر یادبود علیرضا عطروش از وی تجلیل کردند.

در این مراسم از همسر استاد عطروش نیز تجلیل شد و از سردیس استاد عطروش اثر عبدالعلی رنجور قصرالدشتی رونمایی شد و جشن نامه ای که به پاس احترام از این هنرمند با کوشش مدیر اجرایی دبیرخانه انجمن مفاخر فارس تهیه شده بود، رونمایی شد.

علیرضا عطروش هنرمند عکاس و نقاش شیرازی یک عمر در عرصه آموزش هنرهای تجسمی استان فارس کوشش های بی دریغی را داشته و در سبک های رئالیسم و امپرسیونیسم به هنرنقاشی پرداخته است.

استاد عطروش به عنوان یک معلم واقعی اساتیدی مطرح چون بهنام کامرانی، عضو هیئت علمی دانشگاه هنرتهران، کوروش گلناری مجسمه ساز نامی ایران و مصطفی فتوحی نژاد از هنرمندان عرصه تجسمی فارس را پرورش داده است.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3333

به "2 سالانه گرافیک معاصر ایران در شیراز برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 سالانه گرافیک معاصر ایران در شیراز برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید