شهر هوشی مین، بزرگترین شهر ویتنام

به گزارش هیو بلاگ، شهر هوشی مین بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر ویتنام است که در جنوب این کشور قرار گرفته و قلب تجاری و مالی کشور ویتنام به شمار می رود. تاریخ پر فراز و نشیب شهر هوشی مین در کنار ساختمان های مدرن و زندگی پرجنب و جوش آن باعث شده است تا شهر هوشی مین ویتنام در کنار دیگر شهرهای ویتنام مانند هانوی، دالات، دانانگ و … به یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری ویتنام بدل گردد.

شهر هوشی مین، بزرگترین شهر ویتنام

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ارزان ویتنام تجربه کنید.

آشنایی با تاریخچه، موقعیت جغرافیایی و آب و هوا و جاذبه های گردشگری هوشی مین به شما در داشتن سفری لذت بخش به ویتنام یاری خواهد نمود. پس تا انتهای این مقاله از وبلاگ ققنوس همراه ما باشید.

شهر هوشی مین ویتنام ترکیبی از یک شهر سنتی و یک شهر مدرن است که روز به روز گام های بیشتری به سوی گسترش و پیشرفت برمی دارد. شهر هوشی مین ویتنام بیش از هر چیز به خاطر داشتن فرهنگ استثنایی و سنتی، معماری کلاسیک فرانسوی، آسمانخراش های سر به فلک کشیده و معابد بودایی و باستانی شناخته می گردد.

همچنین تعداد زیادی کافه در پشت بام ساختمان ها که منظره ای زیبا از رود سایگون را به شما ارائه می نمایند، فروشگاه های متنوع، زندگی شبانه و رستوران هایی که غذاهای خوشمزه فرانسوی، چینی و ویتنامی سرو می نمایند باعث شده است تا این روزها گردشگران زیادی به صورت انفرادی یا در قالب تور ویتنام به شهر هوشی مین سفر نمایند.

آب و هوای شهر هوشی مین ویتنام

هوشی مین در جنوب (به طور دقیق تر جنوب شرقی) ویتنام واقع شده است و با 1760 کیلومتر با هانوی، پایتخت این کشور، فاصله دارد. هوشی مین شهر مرتفعی به حساب نمی آید و تنها 19 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. این شهر در حاشیه رود سایگون نهاده شده و 15 کیلومتر خط ساحلی با دریای جنوبی چین دارد.

این موقعیت جغرافیایی باعث شده است تا شهر هوشی مین آب و هوایی استوایی داشته باشد که دو فصل کاملاً مجزا از یکدیگر دارد؛ یک فصل خشک و یک فصل مرطوب و پر بارش.

دمای هوای شهر هوشی مین ویتنام در طول سال تغییر چندانی نمی نماید و همین باعث می گردد سفر به این شهر در تمام طول سال امکانپذیر باشد. در فصل خشک (نوامبر تا آوریل) دما تا 35 درجه سانتیگراد خواهد رسید. آوریل با متوسط دمای 35 درجه سانتیگراد گرمترین و دسامبر با 22 درجه سانتیگراد سردترین ماه خواهد بود.

اما در فصل مرطوب و پر بارش شهر هوشی مین که از ماه می تا اکتبر ادامه دارد، دما خنک تر خواهد بود. متوسط بارش در شهر هوشی مین ویتنام 19 سانتیمتر است و ماه جولای پر بارش ترین ماه سال خواهد بود. در این فصل رطوبت هوا به طور چشمگیری افزایش می یابد و گشت و گذار در شهر می تواند سخت باشد.

ماه سپتامبر به دلیل داشتن هوای متعادل و همچنین برگزاری فستیوال نیمه پاییز (پانزدهمین روز از هشتمین ماه تقویم ویتنامی)، بهترین هنگام سفر به هوشی مین ویتنام است اما باید در نظر داشت که در این زمان بیشتر هتل ها ظرفیت خالی نخواهند داشت.

تاریخ هوشی مین

هوشی مین شهری با قدمت بالاست که تا پیش از سال 1976 سایگون نامیده می شد. این شهر اولین بار توسط امپراتوری خمرها در قرن چهارم میلادی مورد استفاده نهاده شد. تا سال 1698 این شهر در اختیار پادشاهی کامبوج بود تا اینکه در این سال توسط ویتنامی ها فتح شد. اما تاریخ پرفراز و نشیب شهر هوشی مین به همین جا ختم نمی گردد و در سال 1859 این شهر تحت تسلط حکومت استعماری فرانسه در ویتنام نهاده شد.

اما پس از سرانجام یافتن سلطه فرانسه بر کشور ویتنام و استقلال ویتنام، این شهر به یکی از مناقشه برانگیزترین شهرهای جهان تبدیل شد. در این دوره ویتنام به دو کشور ویتنام شمالی و ویتنام جنوبی تبدیل شد که شهر هوشی مین یا سایگون پایتخت ویتنام جنوبی بود.

درگیری این دو کشور با دو تفکر متفاوت، باعث شد تا آمریکا برای دفاع از ویتنام جنوبی به ویتنام شمالی اعلان جنگ کند و از سال 1955 تا 1975 جنگ ویتنام شکل گرفت.

اما پس از سرانجام جنگ ویتنام و فتح سایگون توسط نیروهای ارتش ویتنام شمالی، این شهر به نام هوشی مین تغییر یافت. هوشی مین رهبر ویتنام شمالی و مبارز استقلال ویتنام از فرانسه بوده است. هوشی مین زندگینامه جذابی دارد که شاید خواندن آن شما را با تاریخ کشور ویتنام بیشتر آشنا سازد.

جاذبه های گردشگری هوشی مین

همانگونه که گفتیم این شهر یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری ویتنام است و دیدنی های هوشی مین اصلی ترین دلیل سفر گردشگران به این شهر است.

موزه جنگ هوشی مین

موزه جنگ هوشی مین یک موزه و یادمان شگفت انگیز که آثار متعددی از جنگ ویتنام را گرد آورده است و شما را با تاریخ این جنگ آشنا خواهد نمود. در حیاط این موزه تعداد زیادی تانک، هواپیما، هلیکوپتر و خودروی جنگی وجود دارد اما درون این موزه یک جهانی دیگر است. تعداد زیادی از تصاویر، اسناد و نوشته هایی که تاریخ سیاه جنگ ویتنام را تصویر کشیده اند و شما را به وحشت واخواهند داشت.

این موزه همه روزه از ساعت 7:30 تا 12 و 13:30 تا 17 پذیرای گردشگران و بازدیدنمایندگان خواهد بود.

تونل های کو چی (Cu Chi)

دومین جاذبه گردشگری هوشی مین نیز به جنگ ویتنام مربوط است. تونل های کو چی شبکه ای از تونل و مخفیگاه های زیرزمینی است که جنگجویان ویتنامی از آنها استفاده می کردند. در بازدید از این تونل ها، ابتدا یک فیلم آموزشی در رابطه با تاریخچه این تونل ها به شما نمایش داده می گردد و سپس به همراه راهنماهای مجموعه به بازدید از بخشی از تونل ها خواهید پرداخت.

در این تونل ها با سبک زندگی و فعالیت هایی که در گذشته در آنها انجام می شده است آشنا خواهید شد. در نظر داشته باشید که برای بازدید از تونل ها، بعضی جاها احتیاج است تا شما نیز به صورت سینه خیز حرکت کنید. اما باید بدانید که حتی همین بخش ها نیز نسبت به اصل خود گشادتر شده اند تا گردشگران راحت تر در آنها حرکت نمایند.

تونل های کو چی هر روز از ساعت 7 تا 17 باز هستند و برای بازدید از آنها باید به 70 کیلومتری شمال غربی شهر هوشی مین سفر کنید.

معبد امپراتور یشم (jade emperor pagoda)

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری هوشی مین، معبد امپراتور یشم است. البته باید بدانید که این معبد به امپراتوران ویتنام ارتباطی ندارد، بلکه امپراتور یشم نام یکی از خدایان اساطیری چین است. چینی ها این معبد بودایی را در سال 1909 در شهر هوشی مین ویتنام یا همان سایگون ساختند.

این معبد یکی از زیباترین نمونه های معبد چینی است که معماری زیبا، مجسمه ها، تزئینات و آثار هنری آن هر بیننده ای را جذب زیبایی خود می نماید. همچنین بوی شدید عودهای سنتی در حال سوختن این معبد، یکی از جذابیت های آن به شمار می رود.

آسمانخراش بیتکسو (Bitexo)

همانطور که گفتیم، شهر هوشی مین ترکیبی از سنت و مدرنیته است که انواع جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است. آسمانخراش بیتکسو یک مجتمع تجاری و اداری در قلب شهر هوشی مین است که با ارتفاع 260 متر و 68 طبقه، بلندترین ساختمان در سراسر ویتنام به شمار می رود.

علاوه بر اینکه این ساختمان مدرن یکی از نمادهای شهر هوشی مین ویتنام است، از بالای آن نیز می توانید نمایی شگفت انگیز از شهر و رود سایگون را تماشا کنید. برای اینکار می توانید هر روز از ساعت 9:30 تا 21:30 به طبقه 49 این آسمانخراش مدرن بروید.

شهر هوشی مین ویتنام از زیباترین شهرهای آسیای جنوب شرقی است که توانسته هم زیبایی های فرهنگ اصیل خود را حفظ کند و هم گام های بلندی به سوی مدرنیته و پیشرفت بردارد. این ویژگی در کنار نقش تاریخی پراهمیت این شهر باعث شده است تا گردشگران زیادی به این شهر سفر نمایند.

منبع: ققنوس
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5795

به "شهر هوشی مین، بزرگترین شهر ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر هوشی مین، بزرگترین شهر ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید