چهار برابر شدن خرید خانه در ترکیه توسط خارجی ها!

به گزارش هیو بلاگ، ایرانی ها کماکان عظیم ترین گروه خارجی خریدار خانه در ترکیه هستند.

چهار برابر شدن خرید خانه در ترکیه توسط خارجی ها!

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، کاهش محدودیت های کرونایی در ترکیه باعث شده تا تمایل اتباع خارجی برای خرید خانه در ترکیه افزایش داشته باشد؛ به گونه ای که طبق اعلام مرکز آمار این کشور، در ماه آوریل، میزان خرید خانه توسط اتباع خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل 416 درصد افزایش داشته و به 4077 واحد رسیده است. پس از کاهش ارزش پول ملی ترکیه، جذابیت خرید خانه توسط خارجی ها بیشتر شده است.

از 95 هزار و 863 خانه فروخته شده(شامل اتباع خارجی و اتباع ترک)، استانبول محبوب ترین شهر برای خرید خانه بوده و طی یک سال اخیر 51 هزار و 623 مورد از کل معاملات مسکن انجام شده مربوط به این شهر بوده است. پس از استانبول نیز شهرهای آنکارا با 25 هزار و 395 مورد و آنکارا با 15 هزار و 358 مورد، محبوب ترین شهرها برای خرید خانه در ترکیه بوده اند.

به گفته مرکز آمار ترکیه، در ماه آوریل اتباع ایرانی با خرید 557 واحد خانه، عظیم ترین گروه عظیم خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده اند و عراقی ها با خرید 546 خانه در صدر این ماه قرارگرفته اند. شهروندان روسی با خرید 402 خانه در ترکیه سومین گروه عظیم خارجی خریدار مسکن بوده اند. محبوب ترین شهرها برای خرید خانه توسط اتباع خارجی در این بازه زمانی استانبول، آنتالیا و ازمیر بوده است.

با این حال در مجموع چهار ماه نخست سال جاری 383 هزار و 821 خانه در ترکیه فروخته شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، 27 هزار واحد کاهش یافته است.

طبق قوانین جدید، اتباع خارجی با خرید خانه ای به ارزش 250 هزار دلار و بالاتر می توانند شهروندی و تابعیت ترکیه را به دست آورند. از زمان تصویب این قانون، خرید خانه توسط خارجی ها رونق زیادی گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8235

به "چهار برابر شدن خرید خانه در ترکیه توسط خارجی ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار برابر شدن خرید خانه در ترکیه توسط خارجی ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید