پژوهشگران سوئیسی ماسک شفاف ساختند

به گزارش هیو بلاگ، پژوهشگران سوئیسی ماسک شفافی ساخته اند که هم امکان پوشاندن صورت را برای جلوگیری از انتشار کرونا می دهد و هم ارتباط با دیگران را آسانتر می نماید.

پژوهشگران سوئیسی ماسک شفاف ساختند

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزنس اینسایدر پژوهشگران در انستیتوی تکنولوژی فدرال سوئیس در شهر لوزان یک ماسک شفاف زیست تجزیه پذیر شفاف به نام HelloMask ساخته اند که می تواند جایگزین ماسک های جراحی معمول سه تکه ای هستند که کارکنان پزشکی استفاده می نمایند.

این ماسک شفاف از ماده ای ساخته شده است که با بخار نفس فرد را به خود نمی گیرد.

این پژوهشگران از دو سال پیش ایده ساخت چنین ماسکی را دنبال نموده بودند و یک استارت آپ با نام HMCARE برای بازاریابی این ماسک جدید ایجاد نموده اند. این شرکت تا به حال یک میلیون دلار پول جمع نموده است و انتظار می رود در اوائل سال 2021 ماسک شفاف را وارد بازار کند.

این پژوهشگران می گویند در نهایت افراد عادی هم می توانند این ماسک شفاف استفاده نمایند، اما آنها این ماسک را به طور خاص برای راحتی ارتباط میان کارکنان پزشکی و بیماران طراحی نموده اند.

این ماسک ابتدا برای استفاده در جامعه پزشکی فروخته خواهد شد.

ماسک های صورت در دوران شیوع کرونا مسئله ای برای جامعه ناشنوا هستند، چرا که لب خوانی را برای آنها مشکل می نمایند. ماسک شفاف ممکن است به این گروه افراد هم یاری کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4395

به "پژوهشگران سوئیسی ماسک شفاف ساختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران سوئیسی ماسک شفاف ساختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید