پل پونته وکیو فلورانس ، قدیمی ترین پل دنیا Ponte Vecchio

به گزارش هیو بلاگ، پل پونته وکیو فلورانس

در این مطلب از وب سایت گردشگری خبرنگاران شما را با پل پونته وکیو فلورانس آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پل پونته وکیو فلورانس ، قدیمی ترین پل دنیا Ponte Vecchio

پونته وکیو یا پل قدیمی پلی است که در شهر تاریخی فلورانس قرار گرفته است و مرکز شهر را با ناحیه ای در قسمت جنوبی رود آرنو پیوند می دهد. این پل یکی از مشهورترین پل های جهانست.

پل وکیو در باریک ترین قسمت رودخانه قرار گرفته است و با وجود اینکه پل های دیگری نیز روی رود آرنو و در شهر وجود دارند، پل قدیمی مهم ترین آنها محسوب می گردد. پل امروزی درواقع در سال 1350 میلادی تکمیل شد که دلیل آن سیل بسیار شدیدی بود که در سال 1333 رخ داد و قسمت اعظم آن را تخریب کرد اما نکاتی وجود دارد که هر شخصی قبل از تماشا این پل باید آنها را بداند.

نگامی که پل قدیمی فلورانس در حال ساخت بود، همه قسمت های داخلی و اصلی آن از سنگ و روبنای آن از چوب ساخته شدند. در طول سال 996 میلادی، ساخت پل سنگی پونته وچیو تکمیل شد. اما متاسفانه این پل سرنوشت بسیار خشونت باری داشته است. پونته وچیو دوبار به وسیله سیل های بسیار قدرتمند خراب شده است. این سیل ها در سال های 1117 و 1333 میلادی رویداده اند. خاتمه در سال 1335میلادی، به وسیله طراح و معماری به نام تادئو گادی بازسازی شده است. پل پونته وچیو یکی از تماشای های فلورانس می باشد.

از روی پل پونته وچیو می توانید بخش های مختلفی از شهر فلورانس را ببینید. بخش هایی از این شهر که به خوب از پل قدیمی دیده می شوند ، پیوند عمیقی با سنت و تاریخ مردم و و تاریخ شهر دارند. همه قسمت های این پل قرون وسطایی از سنگ ساخته شده است و تنها پل اروپاست که به طور کلی از سنگ ساخته شده است. پل قدیمی از جمله جاذبه های گردشگری شهر فلورانس است و سالانه گردشگران متعددی از سراسر جهان از آن تماشا می نمایند. در نزدیکی پونته وچیو، دو پل دیگر نیز وجود دارند. پل قدیمی فلورانس را می توان نماد واقعی معماری رومی به شمار آورد. دو پل دیگری که در اطراف و همسایگی پونته وچیو قرار دارند، پل آله گرازیه و پل سانتا ترینیتا هستند.

در ابتدا مغازه ها و خانه های روی این پل به وسیله قصاب ها اشغال شده بود. اما آن ها بعدا به وسیله خانواده Medici که Vasari Corridor را ساخته بودند بیرون انداخته شدند. طلافروشان کسب و کار خود را روی این پل به راه انداختند و در نتیجه اعتبار و جایگاه پونته وکیو را بالا بردند. امروزه این پل محل کار جواهرسازان فلورانسی و تاجران آثار هنری است. این پل بعلاوه مکانی عالی برای خرید سوغات در فلورانس در مدت تور ایتالیا است.

پل Vecchio یکی از محبوب ترین منطقه ها تماشای فلورانس است. این پل هم از نطر تاریخی و هم از نظر معماری و بنایش اهمیتی ویژه دارد. تمام طول سال برای رفتن به این پل مناسب است. پل Vecchio و گذرگاه Vasari، سالن شهر فلورانس یعنی Palazzo Vecchio را به Palazzo Pitti متصل می نمایند. در تور ایتالیا می توانید در مسیر پیاده رویتان در خیابان های قدیمی و زیبای فلورانس به این پل برسید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 23 مهر 1403 بروزرسانی: 23 مهر 1403 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 14619

به "پل پونته وکیو فلورانس ، قدیمی ترین پل دنیا Ponte Vecchio" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل پونته وکیو فلورانس ، قدیمی ترین پل دنیا Ponte Vecchio"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید