پشتیبانی تمام قد رسانه ملی از اثری بین المللی و بین الادیانی

به گزارش هیو بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- معاون سیما رسانه ملی معاون سیما رسانه ملی در بازدید از پشت صحنه مجموعه تلویزیونی درحال ساخت سلمان فارسی گفت: طبیعی است چنین طرحی به حمایت همه جانبه سیما احتیاج دارد و ما نیز تمام قد، پشتیبان این طرح هستیم.

پشتیبانی تمام قد رسانه ملی از اثری بین المللی و بین الادیانی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، معاون سیما رسانه ملی دیروز در بازدید از پشت صحنه مجموعه تلویزیونی درحال ساخت سلمان فارسی با اشاره به اهمیت و پیچیدگی های ساخت این مجموعه گفت: طبیعی است چنین طرحی به حمایت همه جانبه سیما احتیاج دارد و ما نیز تمام قد، پشتیبان این طرح هستیم.

آقای دکتر حمید شاه آبادی که به همراه آقای جواد رمضان نژاد، رئیس مرکز سیمافیلم و جمعی از مدیران سیما برای بازدید از پشت صحنه مجموعه سلمان فارسی به شهرک سینمایی نور رفته بود، ضمن قدردانی از زحمات یک ساله آقای داوود میرباقری و عوامل مجموعه گفت: انصافاً سریال سلمان فارسی، اثری بزرگ، بین المللی و بین الادیانی است و باید به مردم ایران بشارت داد که بار دیگر، اثری ارزشمند از آقای داوود میرباقری خواهنددید. اثری که مقاطع مهمی از تاریخ کشورمان از جمله تاریخ ورود اسلام به ایران را روایت می نماید.

معاون سیما با اشاره به تنوع نماها، ایفای نقش بیش از هفتصد بازیگر اصلی، نقش آفرینی تعداد زیادی بازیگر خارجی، حضور هزاران هنرور، و فعالیت بیش از 24 کارگاه گفت: بهره گیری از همه ظرفیت های داخلی، مزیت درخور توجه سریال بزرگ سلمان فارسی است.

وی در بازدید چهارساعته خود، با قدردانی از همۀ عوامل سریال درحال ساخت سلمان فارسی، و حضور در صحنه فیلم برداری دو پلان در محوطه یک دیر این سریال، از بخش های مختلف شهرک سینمایی نور مانند مکه، کعبه و شعب ابی طا لب، و نیز دکور های شهر نمادین دمشق بازدیدکرد و در جریان برنامه ریزی های ساخت وساز های دکور ها قرارگرفت.

آقای داوود میرباقری، نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی نیز با تشکر از حضور معاون سیما و هیئأت همراه گفت حضور دوستان همواره تأثیرگذار بوده و باعث می گردد ما با انرژی و قوت قلب بیشتر پیش برویم. وی با اشاره به اهمیت زمان بندی در تداوم این طرح ابراز امیدواری کرد ان شاءالله با همراهی دوستان، مساعدت های لازم انجام گردد تاساخت دکور های مجموعه، طبق زمان بندی پیش برود.

آقای میرباقری به شرایط فعلی ساخت سریال سلمان فارسی هم اشاره نمود و گفت: ما از پارسال تا به امروز، مشغول فیلم برداری بخش میانی مجموعه هستیم که در بیزانس می گذرد. سلمان فارسی که در نوجوانی، ایران را ترک می نماید و مسیحی می گردد، حدود 70 سال در شهرها، کلیسا و دیر های مختلف بیزانس، سیر و سلوک می نماید و ما هم اکنون مشغول فیلم برداری این فصل هستیم. نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی اعلام نمود با برنامه ریزی های صورت گرفته حدود 3 ماه دیگر، فصل بیزانس به سرانجام می رسد.

آقای میرباقری گفت: ترجیح ما این است که بعد از فصل بیزانس، فیلم برداری فصل اول که فصل ایران است را آغاز کنیم. وی به زمان بندی 4 ساله برای سرانجام کار اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد به موقع، کار به سرانجام برسد.

معاون سیما همراه با بعضی از مدیران تلویزیون، حدود 4 ساعت در شهرک سینمایی نور حضور داشتند. آن ها ابتدا از بخش های مختلف شهرک سینمایی نور مانند مکه، کعبه و شعب ابی طالب بازدید کردند و سپس در لوکیشن سریال سلمان فارسی حضور یافتند. دکتر شاه آبادی به تک تک عوامل سریال، خداقوت گفت و شاهد فیلم برداری دو پلان در محوطه یک دیر بود.

معاون سیما سپس با حضور در محل ساخت بعضی از دکور های شهر دمشق، در جریان برنامه ریزی های آینده جهت ساخت وساز های دکور ها نهاده شد.

مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی که مجری طرح آن مؤسسه فیلمسازی زلال فیلم و از محصولات مرکز سیما فیلم محسوب می گردد به کارگردانی آقای داوود میرباقری و تهیه کنندگی آقای حسین طاهری در حال ساخت است. این مجموعه در سه مقطع ایران دوره ساسانی، بیزانس و حجاز صدر اسلام به زندگی سلمان فارسی، یار ایرانی پیامبر اسلام می پردازد. فیلمبرداری این مجموعه از زمستان پارسال در کویر شهداد کرمان و جزیره قشم آغازشده بود که شیوع ویروس کرونا، چهار ماهی، فیلمبرداری را متوقف کرد. در نهایت فیلمبرداری این مجموعه از دهم مرداد سال جاری با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی در شاهرود و شهرک سینمایی نور از سر گرفته شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7153

به "پشتیبانی تمام قد رسانه ملی از اثری بین المللی و بین الادیانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشتیبانی تمام قد رسانه ملی از اثری بین المللی و بین الادیانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید