پرواز 2 بمب افکن لنسر ارتش آمریکا بر فراز دریایی چین جنوبی

به گزارش هیو بلاگ، در ادامه تنش بین آمریکا و چین، دو فروند بمب افکن آمریکایی در ماموریتی 32 ساعته، بر فراز دریای چین جنوبی پرواز کردند.

پرواز 2 بمب افکن لنسر ارتش آمریکا بر فراز دریایی چین جنوبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروی هوایی آمریکا از ماموریت اخیر بمب افکنهای خود بر فراز دریای چین جنوبی، منطقه تنش زا با چین اطلاع داد.

به نوشته وبگاه استرایپس نیروی هوایی آمریکا با صدور بیانیه ای در روزهای گذشته اظهار داشت که دو فروند بمب افکن بی-1 لنسر متعلق به پایگاه هوایی ال سورث این کشور در یک پرواز 32 ساعت (رفت و برگشت) عملیات خود را انجام دادند.

نیروی هوایی آمریکا مدعی شد که این ماموریت نمونه ای جدید از استقرار قوای آمریکا در منطقه است. بمب افکنهای آمریکا حاضر در این ماموریت همگی در ژاپن استقرار دارند.

بی-1 لنسر، یک بمب افکن راهبردی و چهار موتوره فرا صوت نیروی هوایی آمریکا است که از بال متحرک بهره می برد.

مقام های پکن پیش از این بارها به آمریکایی ها درباره تحرکاتشان در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان هشدار داده و این مناطق را بخشی از سرزمین چین خوانده اند. ارتش چین نیز بارها اعلام نموده که هرگونه تحرک آمریکا در منطقه دریایی چین جنوبی را زیر نظر داشته و نیروهایش در آمادگی کامل بسر میبرند.

سخنگوی ارتش چین چندی قبل در این باره گفت، اینگونه اقدام ایالات متحده نقض فاحش قوانین بین المللی و یک تجاوز جدی به حاکمیت چین بوده است و عملیات نظامی به امنیت منطقه و صلح و ثبات آن لطمه میزند. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3409

به "پرواز 2 بمب افکن لنسر ارتش آمریکا بر فراز دریایی چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز 2 بمب افکن لنسر ارتش آمریکا بر فراز دریایی چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید