پرداخت تسهیلات حداکثر 10 میلیارد تومانی برای دانش بنیانی ها شروع شد

به گزارش هیو بلاگ، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به شروع سومین دور حمایت ها از کسب وکار های آسیب دیده از کرونا گفت: شرکت های دانش بنیان متوسط و عظیم تا سقف 10 میلیارد تومان با نرخ 9 درصد تسهیلات دریافت می نمایند.

پرداخت تسهیلات حداکثر 10 میلیارد تومانی برای دانش بنیانی ها شروع شد

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری داشنجو به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مراسم شروع مرحله سوم حمایت از کسب وکار های آسیب دیده از کرونا ویژه شرکت های دانش بنیان متوسط و عظیم، با حضور مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت بهداشت و مدیران عامل بانک های آینده، کارآفرین و بانک صنعت و معدن برگزار گردید.

در این مراسم علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از شروع رسمی سومین دور حمایت از کسب و کار های آسیب دیده از کرونا اطلاع داد و گفت: در ادامه فعالیت ها و حمایت های صندوق نوآوری در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا، پس از تامین اقتصادی شرکت های فعال در حوزه ساخت تجهیزات و لوازم مرتبط و حمایت و یاری به تداوم کسب و کار شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور کوچک آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و همچنین شتابدهنده ها و تأمین نمایندگان فضای کار اشتراکی، در مرحله جدید این حمایت ها، تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان متوسط و عظیم (نیروی انسانی بیشتر از 50 نفر و فروش بیشتر از 20 میلیارد ریال در سال 98) اجرایی می گردد.

وی ادامه داد: حضور این سه بانک نشان دهنده عزم جدی برای تحقق توسعه است و امیدوارم وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم. سامانه مرتبط با ارائه تسهیلات بین سه بانک آینده، کارآفرین و صنعت و معدن مستقر شده است، اما انتشار فراخوان و ارزیابی شرکت ها در صندوق نوآوری انجام می گردد. نکته مهم در ارائه تسهیلات، سرعت پرداخت است تا این تامین اقتصادی در کسب و کار شرکت ها موثر واقع گردد. شرکت های دانش بنیان جامعه مخاطب مناسبی برای بانک ها هستند، جامعه ای جوان که متعهد به بازپرداخت تسهیلات است.

وحدت جزییات این تسهیلات را تشریح کرد و گفت: تسهیلات دور سوم صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت های دانش بنیان متوسط و عظیم آسیب دیده از کرونا تا سقف 10 میلیارد تومان و با نرخ سود 9 درصد، بدون دوره تنفس و با بازپرداخت 18 ماه خواهد بود. پرداخت این تسهیلات مشروط بر حفظ اشتغال 90 درصدی شرکت در زمان درخواست نسبت به شروع شیوع ویروس (به وسیله مقایسه آخرین لیست بیمه با لیست بیمه بهمن 98) است. همچنین این تسهیلات مختص شرکت های دانش بنیان با نیروی انسانی بیشتر از 50 نفر و فروش بیشتر از 20 میلیارد ریال در سال 98 است که به وسیله بانک های عامل (بانک صنعت و معدن، بانک آینده، بانک کارآفرین) به انتخاب شرکت پرداخت می گردد، لذا پس از دریافت مصوبه از صندوق نوآوری و شکوفایی، ضروری است شرکت برای پیگیری مصوبه و افتتاح حساب به بانک عامل مراجعه کند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی شرایط بهره مندی شرکت ها و موسسات دانش بنیان متوسط از این تسهیلات را شرح داد و گفت: متقاضیان اخذ تسهیلات کرونایی مرحله سوم باید یکی از شرایط بهره مندی از تسهیلات را دارا باشند. شرایط بهره مندی شامل دارا بودن فروش رسمی اظهار شده در سامانه الکترونیکی صورت معاملات از ابتدای سال 97 بوده که آسیب دیدگی آن ها از شیوع ویروس کرونا، به وسیله کاهش حداقل 20 درصدی در نسبت فروش زمستان 98 و بهار 99 به کل سال 98، در مقایسه با همین نسبت در سال 97 احراز گردد. همچنین میزان تسهیلات تا سقف 10 میلیارد تومان بر اساس هزینه ها، فروش، حقوق و دستمزد توسط صندوق نوآوری و شکوفایی معین و مطابق با ظرفیت اعتباری معین شده توسط بانک پرداخت می گردد.

لازم به ذکر است، شرکت های دانش بنیان متوسط و عظیم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به فایل راهنمای ثبت درخواست به وسیله سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به آدرس ghazal.inif.ir مراجعه نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4518

به "پرداخت تسهیلات حداکثر 10 میلیارد تومانی برای دانش بنیانی ها شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت تسهیلات حداکثر 10 میلیارد تومانی برای دانش بنیانی ها شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید