ورود زنان به این جزیره مرموز ممنوع!

به گزارش هیو بلاگ، پهنه خلیج فارس جزایر متعددی برای گردشگری دریایی دارد. در بین این جزایر، جزیره سیری سرزمین غزال ها از دورترین هاست. سفر به دنیای ناشناخته بر پهنه آب های خلیج فارس تماشایی است.

ورود زنان به این جزیره مرموز ممنوع!

سیری نام جزیره ای در خلیج فارس است که زنان به هیچ عنوان اجازه ورود به آن را ندارند. اما علت آن چیست؟ در این مطلب می خواهیم با جزیره سیری آشنا شویم و از رمز و رازهای تمام نشدنی آن برایتان صحبت کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

جزیره سیری کجاست و نزدیک به چه جزایری است؟

سیری نام جزیره ای ذوزنقه ای شکل در هرمزگان و در 72 کیلومتری بندرلنگه است. این ذوزنقه به نسبت کوچک در قسمت شمال غربی جزیره ابوموسی، در پهنه نیلگون خلیج فارس جاخوش نموده است.

جزیره سیری از جنس مرجان است و تنها ساکنانش کارکنان صنعت نفت و یگان های نظامی هستند.

جزیره سیری در 27 کیلومتری غرب ابوموسی قرار گرفته است و همین مسئله باعث می گردد تا کسانی که جزیره های اطراف سیری را برای سفر انتخاب می نمایند، سفر یک روزه به جزیره سیری را از دست ندهند. این جزیره زیبا فقط 17 کیلومتر مربع وسعت دارد و برای بازدید از آن، تنها یک روز زمان ضروری است.

جالب است بدانید نام این جزیره به فارسی راز بوده اما به علت سکونت افراد عرب زبان آن منطقه، چنین نامی بر روی آن قرار گرفته است.

این جزیره هیچ گونه پستی و بلندی ندارد و سطح نسبتا صاف آن، نظر بسیاری از مسافران را به خود جلب می نماید. تصور کنید وارد جزیره ای می شوید که روی آن هیچ گونه تپه و ارتفاعی وجود ندارد و تا چشم کار می نماید، سطح نسبتا صافی می بینید. به طوری که مرتفع ترین نقطه جزیره سیری، فقط 24 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

چرا این جزیره را پر رمز و راز می دانند؟

علت این که این جزیره را پر رمز و راز می دانند، این است که زنان نمی توانند وارد این جزیره شوند! شاید برایتان سوال باشد که آیا افراد ساکن در این منطقه مانع ورود زنان می شوند؟ پاسخ منفی است. در این جزیره هیچ سکونت مستقلی وجود ندارد و تنها کسانی که در سکوهای نفتی این منطقه کار می نمایند و نیروهای نظامی، در این منطقه سکونت دارند.

ضروری است بدانید دمای هوا در جزیره سیری به طور میانگین 45 درجه سانتی گراد و رطوبت هوا در این جزیره به طور میانگین 90 درصد است.

به علت شرایط زندگی بسیار سخت در این منطقه از نظر آب و هوایی، زندگی در این جزیره بسیار سخت است و قطعا افرادی که تحمل زیادی ندارند، نمی توانند در آن دوام بیاورند.

البته با توجه به این که چنین آب و هوایی می تواند باعث ایجاد مشکل برای زنان گردد، ورود زنان به این منطقه به غیر از تعطیلات نوروز به صورت رسمی ممنوع است.

نبض حیات در جزیره ذوزنقه ای

شاید انسان ها تحمل آب و هوای گرم و نامطلوب این جزیره را نداشته باشند، اما جاندارانی هستند که به این شرایط سخت خو گرفته اند و در امنیت و فراغت به دور از دست صیادان در این جزیره اسرارآمیز و ثروتمند به زندگی خود ادامه می دهند.

گله های آهو، چندین لاک پشت دریایی کمیاب، بعضی از انواع مرغان دریایی، زاغ های سیاه، مرغ های مینا وحشی و گربه هایی که نژادشان ترکیبی از نژاد گربه ایرانی و گربه سیامی است، در حال بقا هستند.

جزیره سیری بر فراز مخزنی بزرگ و غنی از نفت قرار گرفته است. این جزیره خشن و درعین حال زیبا گنجینه ارزنده ایران زمین است. اگر به ایرانگردی علاقه دارید، مطلب برترین شهرهای ایران برای گردش را بخوانید.

جزیره سیری در اطراف سایر جزایر خلیج فارس قرار گرفته است، بنابراین می توانید برای سفر خود جوری برنامه ریزی کنید که به یک یا چند جزیره دیگر هم سر بزنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب پارک ملت تهران، یک جهان خاطره برای همه را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 11674

به "ورود زنان به این جزیره مرموز ممنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود زنان به این جزیره مرموز ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید