وجود هفت ژورنال علمی خارجی زبان در دانشگاه شهید چمران

به گزارش هیو بلاگ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به فعالیت 23 ژورنال علمی در این دانشگاه، گفت: از این تعداد پنج مجله با زبان انگلیسی، یک مجله به زبان فرانسوی و یک مجله نیز به زبان عربی چاپ می شوند.

وجود هفت ژورنال علمی خارجی زبان در دانشگاه شهید چمران

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دکترابراهیم حاجی دولو در آیین افتتاحیه چهارمین کنفرانس بین المللی زبان، گفتمان و منظورشناسی که امروز، 6 بهمن ماه در آمفی تئاتر شهید مطهری دانشکده علوم دادنشگاه شهید چمران اهواز برگزار گردید، به معرفی مختصری از استان خوزستان و دانشگاه شهید چمران پرداخت و اظهار کرد: خوزستان با داشتن یک تمدن قدیمی، صنایع جدید و کشاورزی مدرن شناخته می گردد و مهم ترین سایت تاریخی و جاذبه گردشگری آن زیگورات چغازنبیل است همچنین مقبره حضرت دانیال نبی (ع) در این استان واقع شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های مالی خوزستان، اضافه کرد: این استان منبع فراوریات نفتی و گازی و صنایع این بخش است به طوری که 70 درصد کل نفت و بیش از 50 درصد محصولات پتروشیمی کشور در خوزستان فراوری می گردد. همچنین خوزستان منبع فراوریات کشاورزی بوده و از این نظر در بسیاری از محصولات در رتبه های اول تا سوم کشور است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به تأسیس این دانشگاه در سال 1955، توضیح داد: دانشگاه جندی شاپور به عنوان اولین دانشگاه دنیا با قدمت 1700 سال در استان خوزستان واقع شده است که هسته اولیه آن در حوزه علوم پزشکی شکل گرفت و سال ها از بغداد مدیریت می شد.

حاجی دولو با بیان اینکه اکنون دانشگاه شهید چمران با داشتن 13 دانشکده، 10 مرکز تحقیقات و حدود 17 هزار دانشجو مهم ترین دانشگاه جنوب غرب کشور است، گفت: از مجموع دانشجویان دانشگاه بیش از چهار هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می نمایند.

وی اعلام نمود: سالانه بیش از 500 مقاله در ژورنال های علمی بین المللی و بیش از 700 مقاله نیز در مجلات علمی پژوهشی فارسی زبان از سوی اعضای هیأت علمی دانشگاه به چاپ می رسد و اساتید در بسیاری از پروژه ها و برنامه های تحقیقاتی سازمان ها و صنایع برای حل مسائل جامعه و استان حضور فعال دارند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز توضیح داد: در حال حاضر 23 ژورنال علمی در دانشگاه به چاپ می رسد که از این تعداد پنج مجله به زبان انگلیسی، یک مجله به زبان فرانسوی و یک مجله نیز به زبان عربی است. همچنین 10 مرکز تحقیقات که اغلب مرتبط با صنایع و سازمان ها هستند، تحت نظر دانشگاه در حیطه های نوآوری برای برطرف مسائل جامعه فعالیت می نمایند.

حاجی دولو با اشاره به کنفرانس زبان، گفتمان و منظورشناسی، گفت: این کنفرانس یکی از بهترین مکان هایی است که می تواند آخرین یافته های علمی و پژوهشی در این حوزه را مبادله کند که متخصصانی از سراسر دنیا در آن گردهم جمع شده اند؛ امیدوارم این رویداد بسترهای لازم و برنامه های جدید برای همکاری میان متخصصان دانشگاه های مختلف را فراهم کند.

مجله آی سیب: مجله آی سیب | مجله فناوری های جدید، رایانه ها، موبایل ها و کجت های هوشمند

مجله بیزبینگ: مجله بیزبینگ، مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2175

به "وجود هفت ژورنال علمی خارجی زبان در دانشگاه شهید چمران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود هفت ژورنال علمی خارجی زبان در دانشگاه شهید چمران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید