نکاتی در خصوص سفید کردن دندان ها

به گزارش هیو بلاگ، علیرغم اینکه سفید بودن دندان ها لزوماً نشان دهنده سالم بودن آن ها نیست، اما کوشش برای لبخند سفیدتر به طرز حیرت انگیزی محبوب و سودآور است.

نکاتی در خصوص سفید کردن دندان ها

به گزارش، سفید کردن دندان ها وقتی صحبت از لبخندی زیبا با دندان های مرواریدی می گردد، می دانیم که بعضی از روش های سفید کردن دندان ها بهتر از بقیه جواب می دهند. در این مطلب به شما می گوییم دندان پزشک ها دوست دارند شما نسبت به چه واقعیت هایی مطلع باشید.

یک دندان پزشک خوب و متبحر می تواند به بیمار خود شرح دهد که بر اساس شرایط عمومی سلامت دهان و دندان های او، آیا سفید کردن دندان برایش مناسب است یا خیر. سفید کردن دندان ها، اثری روی ترمیم هایی که انجام داده اید، پُرکردگی ها، روکش ها و تاج های بین دندانی ندارد. بعضی از لکه های دندانی یا تغییر رنگ ها بعد از سفید کردن دندان از بین نمی فرایند و ممکن است احتیاج به روش های پوششی دیگر باشد. دندان پزشک شما باید بتواند به شما شرح دهد چه محصولی و چرا برای سفید کردن دندان های شما مناسب تر است و دوام بیشتری دارد.

تا زمانی که طبق دستورالعمل محصولات سفیدنماینده دندان عمل می کنید، راه چاره های سفیدنماینده دندان خطر و ضرری ندارند؛ اما مشکل از زمانی آغاز می گردد که افراد بیشتر از میزان توصیه شده یا مدت زمان طولانی تری، از این مواد استفاده می نمایند. خطر زیاده روی در سفید کردن دندان این پتانسیل را دارد که شما را بیش از حد در معرض عناصر فعال پروکسید هیدروژن و سایر مواد شیمیایی سفیدنماینده قرار دهد. این اتفاق می تواند مینای دندان که بسیار مهم است را تحلیل ببرد و آن را دچار سابیدگی و فرسایش کند. در نتیجه دندان ها دچار حساسیت های آزاردهنده شده و بافت لثه نیز تحریک خواهد شد.

تا زمانی که طبق دستورالعمل محصولات سفیدنماینده دندان عمل می کنید، راه چاره های سفیدنماینده دندان خطر و ضرری ندارند؛ اما مشکل از زمانی آغاز می گردد که افراد بیشتر از میزان توصیه شده یا مدت زمان طولانی تری، از این مواد استفاده می نمایند.

قالب ها یا تری های سفیدنماینده دندان با محلول ها یا ژل های سفیدنماینده ای پُر شده اند که ممکن است به خوبی روی دندان هایتان فیت نشوند و احتمال اینکه لثه هایتان را حساس نمایند، احساس سوزش ایجاد نمایند و دندان هایتان را حساس نمایند زیاد است. اگر این قالب ها به خوبی در دهانتان فیت نشوند، ممکن است ژل داخل آن بیرون ریخته و آن را ببلعید. قالب های سفیدنماینده دندان که در داروخانه ها موجودند طبیعی است که در دهان همه افراد فیت نمی شوند و همین باعث استفاده نادرست از آن ها شده و مواد داخل آن بیرون خواهد ریخت.

دندان پزشک شما می تواند قالبی مخصوص و مناسب خود شما برایتان طراحی کند تا با کمترین ریسک آسیب، دندان هایتان را سفید کنید. مزیت قالب های سفیدنماینده ای که در مطب و خاص شما درست می شوند این است که ژل سفیدنماینده را دقیقاً روی دندان هایتان نگه می دارند و به لثه هایتان نمی رسند، چون کاملاً با دندان های شما فیت هستند.

هر چند خیلی از خمیردندان های سفیدنماینده دندان برای مصرف روزانه مناسب اند، اما همواره هم برای انواع مینا های دندان بی ضرر نیستند. خمیردندان های سفیدنماینده هم حاوی مواد شیمیایی خاص هستند و هم گاهی دارای عناصر سابنده و سفیدنماینده جهت لکه بری دندان ها. وقتی شما از این محصولات زیاد استفاده می کنید، به مرور زمان به مینای دندان هایتان آسیب می زنید. بهتر است در خصوص بهترین نوع خمیردندان سفیدنماینده متناسب با دندان های خودتان با دندان پزشک خود مشورت کنید.

دندان های شما برای اینکه سفید شوند باید سطح آن ها مدتی در تماس با محلول باشد تا ماده شیمیایی پروکسید فرصت واکنش با لکه های روی دندان را داشته باشد و بتواند دندان ها را سفید کند. به همین دلیل، دهان شویه ها به اندازه کافی با سطوح دندان ها در تماس نیستند تا تأثیری از جهت سفیدنمایندگی بگذارند. در واقع دهان شویه ها بیشتر در حفظ تأثیرات سفیدنماینده هایی که قبلاً استفاده نموده اید مؤثرند.

نوارچسب های سفیدنماینده دندان حاوی ژلی هستند که عنصر فعال هیدروژن پروکسید دارد و اگر در تماس طولانی با بافت نرم در دهان باشد می تواند مشکل ساز گردد. اگر این چسب ها زیادی بزرگ باشند، ژل روی آن ها لثه ها را تحریک نموده و می تواند حساسیت ایجاد نماید. می توانید چسب را متناسب با دندان هایتان قیچی کنید تا خوب اندازه تان گردد. در ضمنً تحقیقی جدید نشان داده عوامل سفیدنماینده در این نوارچسب ها می توانند از لایه بیرونی مینای دندان عبور نموده و پروتئین داخل دندان را تخریب نمایند. بعضی از این آسیب ها به مرور زمان برطرف می شوند، اما به هر حال عمل کردن طبق دستورالعمل محصول اهمیت زیادی دارد.

مؤثرترین عامل سفیدنماینده دندان ها بر اساس غلظت مناسبی از انواع کاربامید پروکسید هستند. میوه ها نمی توانند خاصیت سفیدنمایندگی چندان مؤثری روی دندان ها داشته باشند، بلکه خاصیت اسیدی آن ها سبب فرسایش مینای دندان هم می گردد.

بیشتر روکش های دندانی با درمان های سفیدنماینده دندان سفید نمی شوند و در واقع تغییر رنگ نمی دهند؛ بنابراین ممکن است بعد از سفید کردن دندان ها، دندان هایتان رنگ به رنگ دیده شوند. پس بهتر است بعد از سفید کردن دندان ها، ده روز صبر کنید و سپس روکش های قدیمی را تعویض کنید تا رنگ ها کاملاً با هم تطبیق داده شوند.

اگر دندان هایتان طی هشت سال اول زندگی زیاد در معرض فلوراید قرار گرفته باشند، ممکن است دچار عارضه ای به نام فلوروسیس شده باشید که شامل لکه های سفید و گچ مانند روی سطح دندان ها می گردد. این لکه ها معمولاً به سختی درمان می شوند و ممکن است احتیاج به چندین جلسه درمان برای بهبود داشته باشید.

منبع: تبیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1894

به "نکاتی در خصوص سفید کردن دندان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی در خصوص سفید کردن دندان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید