نتایج نهایی انتخابات افغانستان؛ اشرف غنی رئیس جمهور شد

به گزارش هیو بلاگ، کمیسیون انتخابات افغانستان پس از گذشت نزدیک به 4 ماه و نیم از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور، پایان اشرف غنی را رئیس جمهور منتخب خاطرنشان کرد.

نتایج نهایی انتخابات افغانستان؛ اشرف غنی رئیس جمهور شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، لحظاتی قبل حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام نمود که بر اساس نتایج نهایی، اشرف غنی برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده است.

نورستانی اعلام نمود که اشرف غنی با کسب 923 هزار و 592 رای معادل 50.64 درصد کل آرا، رئیس جمهور افغانستان است.

بر اساس نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، عبدالله عبدالله نیز 720 هزار و 841 رای معادل 39.52 درصد آرا را کسب نموده است.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در 6 مهرماه امسال برگزار گردید و به دلایل مختلف از جمله اعتراض ها نسبت به تقلب در این فرایند، بیش از دوماه اعلام نتایج ابتدایی آن به طول انجامید.

کمیسیون انتخابات افغانستان در اول دی ماه سالجاری نیز نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام نمود.

مقایسه نتایج ابتدایی و نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نشان می دهد که باوجود تغییر اندک در شمار آرا اما درصد کل آرای کسب شده توسط اشرف غنی و عبدالله تغییر ننموده است.

حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان در زمان اعلام نتایج ابتدایی انتخابات نیز گفته بود که اشرف غنی 50.64 درصد کل آرا و عبدالله نیز 39.52 درصد را کسب نموده است.

روز گذشته، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی و رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی در نشست شورای وزیران نیز گفت که موضع این تیم همچنان ثابت است و نتیجه غیرمشروع و تقلبی انتخابات را نمی پذیرد.

عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان و کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان تا به امروز هشدار داد ه اند که در صورت اعلام نتیجه تقلبی انتخابات، دولت موازی را به ریاست عبدالله اعلام خواهند کرد.

از سوی دیگر، فضل احمد معنوی از اعضای ارشد تیم ثبات و همگرایی نیز به خبرنگاران گفت که این اعلام نتایج یک کودتای انتخاباتی است.

وی در توییتر خود نوشته که ما از فرایند بیرون شدیم. نه نهادی به نام کمیسیون نزد ما مشروعیت دارد و نه نتیجه را که اعلام می نماید. دلایل عدم مشروعیت هم تعیین است. گذشت زمان به همه این بی عدالتی ها پاسخ می دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1973

به "نتایج نهایی انتخابات افغانستان؛ اشرف غنی رئیس جمهور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج نهایی انتخابات افغانستان؛ اشرف غنی رئیس جمهور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید