می توانیم شاهد موتاسیون ایرانی کرونا هم باشیم

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران/خوزستان سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به شدت سرایت ویروس در خوزستان، مراجعات به بیمارستان ها در واحد زمان نسبت به پیک های قبلی بیشتر شده و این مساله ما را تحت فشار قرار داده است.

می توانیم شاهد موتاسیون ایرانی کرونا هم باشیم

دکتر فرهاد سلطانی در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص شدت سرایت ویروس جهش یافته کرونا اظهار کرد: زمانی که شدت سرایت و تکثیر ویروسی زیاد می شود، جهش یا موتاسیون در آن اتفاق می افتد و این جهش، اجتناب ناپذیر است. این جهش ممکن است در هر کشوری رخ دهد و آنچه که در اهواز با آن روبرو هستیم سوش جهش یافته کرونا است.

وی افزود: آزمایش های میکروب شناسی اجرا شده روی ویروس کرونا نشان می دهد که سوش ویروس با آنچه در پیک های قبلی کرونا در خوزستان با آن روبرو بوده ایم، متفاوت است و شدت سرایت آن نیز بسیار بیشتر است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شرح داد: با توجه به این جهش به وجود آمده در ویروس، می توانیم شاهد موتاسیون ایرانی کرونا نیز باشیم و حتی ممکن است در ماه های آینده موتاسیون دیگری نیز ببینیم زیرا این مساله در ماهیت ویروس است که وقتی به شدت زیاد سرایت می کند و منتشر می شود، موتاسیون در آن رخ می دهد و شاید نام گذاری برای آن، چندان علمی نباشد.

سلطانی گفت: این جهش یا موتاسیون می تواند در ایران برای ویروس کرونا اتفاق بیافتد و شاهد سوش جدیدی برای کرونا باشیم.

وی افزود: با توجه به شدت سرایت ویروس در خوزستان، مراجعات به بیمارستان ها در واحد زمان نسبت به پیک های قبلی بیشتر شده است و این مساله ما را تحت فشار قرار داده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7360

به "می توانیم شاهد موتاسیون ایرانی کرونا هم باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می توانیم شاهد موتاسیون ایرانی کرونا هم باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید