عضو ستاد واکسن ایرانی کرونا: واکسن کرونای ایرانی جای امید زیادی دارد

به گزارش هیو بلاگ، پروفسور علی کرمی گفت: واکسن هایی که از ویروس کشته شده ساخته می شوند معمولا عوارض کمتری دارند.

عضو ستاد واکسن ایرانی کرونا: واکسن کرونای ایرانی جای امید زیادی دارد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، برنامه روزنه با موضوع واکسن ایرانی یا خارجی و حواشی مربوط به واکسن در دنیا، در ارتباط تلفنی با پروفسور علی کرمی (استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، رئیس بنیاد ملی سبک زندگی سالم و عضو ستاد واکسن ایرانی کرونا) از شبکه رادیویی مصاحبه روی آنتن رفت.

علی کرمی در مصاحبه تلفنی با برنامه روزنه با اشاره به مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایرانی، گفت: فاز اول کارآزمایی حداقل 30 تا 50 روز به طول می انجامد.

وی با اشاره به این که نتیجه ایمنی بخشی واکسن در کارآزمایی بالینی نخست معین می گردد، گفت: واکسن کرونای ایرانی پس از موفقیت در فاز اول، حدود 50 روز دیگر - وارد کارآزمایی دوم می گردد.

رئیس بنیاد ملی سبک زندگی سالم اضافه نمود: در مرحله دوم کارآزمایی تعداد بیشتری از افراد، 2 دوز از واکسن کرونای ایرانی را دریافت می نمایند.

وی با اشاره به این که بسیاری از عوارض واکسن در 24 ساعت ابتدایی تزریق بروز می نمایند، توضیح داد: واکسن کرونای ایرانی در تشابه به واکسن سینوفارم فراوری شده است.

علی کرمی با اشاره به این که واکسن سینوفارم بر روی حداقل 100 هزار نفر آزمایش شده است، گفت: واکسن هایی که از ویروس کشته شده ساخته می شوند معمولا عوارض کمتری دارند.

وی با اشاره به این که ما در 100 سالِ گذشته در عرصه واکسن سازی کار نموده ایم، گفت: واکسن های مبتنی بر ژن تجربه زیادی در علم واکسن سازی ندارند.

عضو ستاد واکسن ایرانی کرونا اضافه نمود: واکسن هایی که از ویروس غیر فعال ساخته شده اند، بر روی میلیارد ها نفر آزمایش شده و امتحان خود را پس داده اند.

وی با اشاره به این که آنتی بادی های بدن برای سنتز شدن به 2 هفته زمان احتیاج دارند، گفت: متاسفانه بعضی از افراد با حضور در فضای مجازی و بدون برخورداری از دانش تخصصی نظر های غلطی را درباره واکسن کرونای ایرانی نشر می دهند.

علی کرمی با اشاره به این که در حال حاضر فضای مجازی بستر اصلی کسب اخبار است، توضیح داد: بعضی از پزشکان بدون برخوردار از دانش کامل در حوزه واکسن سازی در فضای مجازی اظهار نظر می نمایند.

وی اضافه نمود: مردم باید اخبار مربوط به واکسن را از منابع معتبر و دقیق دریافت نمایند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تاکید داشت: من به واکسن کرونای ایران بیش از نمونه های خارجی اعتماد دارم.

وی با بیان این که ما باید از واکسن ایرانی حمایت کنیم، گفت: ما در کنار فراوری واکسن ایرانی باید واکسنی با عارضه کمتر را به داخل کشور وارد کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6852

به "عضو ستاد واکسن ایرانی کرونا: واکسن کرونای ایرانی جای امید زیادی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو ستاد واکسن ایرانی کرونا: واکسن کرونای ایرانی جای امید زیادی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید