موفقیت علوم شناختی با ترکیب شدن در رسانه

به گزارش هیو بلاگ، معاون آموزش و تحقیقات تکمیلی دانشگاه امام صادق (ع)با بیان اینکه علوم شناختی یکی از رشته های راهبردی برای کشور است، گفت: اگر علوم شناختی با رسانه و آموزه های معنوی ترکیب گردد، قدرتمند می گردد و اتفاقات بزرگی رقم می خورد.

موفقیت علوم شناختی با ترکیب شدن در رسانه

غلامرضا گودرزی معاون آموزش و تحقیقات تکمیلی دانشگاه امام صادق (ع) در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره علوم شناختی و تاثیر آن در پیشرفت علم و فناوری، گفت: حوزه علوم شناختی یکی از حوزه های نو و جدید است که در این رابطه برگزاری همایش، پژوهشگاه و مطالعه نیز در کشور وجود دارد.

علوم شناختی رشته راهبردی در کشور است

وی افزود: علوم شناختی یکی از رشته های راهبردی برای کشور است. در این رشته بر روی موضوعاتی همچون ذهن انسان یا الگوبرداری از ذهن متمرکز می شویم که نگاه مان یک نگاه متفاوت تر نسبت به انسان است که صندلی ذهن، فکر و ا ندیشه انسان موضوعی کاملاً مهم و اساسی است.

معاون آموزش و تحقیقات تکمیلی دانشگاه امام صادق (ع)، گفت: بسیاری از فناوری های جدیدی که در حال حاضر رخ می دهد در دنیای امروز با علوم شناختی گره می خورد به طوری که علوم شناختی مستقیماً در پیشرفت فناوری موثر است یا دستاوردهای علوم شناختی به شکل غیرمستقیم در فناوری تاثیرگذار است.

رقابت علوم شناختی در حوزه هایی مانند احزاب، مالی، سیاسی

گودرزی افزود: اگر نگاه ویژه و تخصصی به نوع متمایزتری از علوم شناختی که بحث ذهن، مدیریت ذهن، ادراکات انسان و تصویرسازی است با توجه به تفاوت ها و نزدیکی که به یکدیگر دارند توجه داشته باشیم یکی از حوزه های جدی رقابت در عرصه مالی، بین بنگاه های مالی، سیاسی، احزاب، جریان ها، کشورها و حوزه های مختلفی که رقابت در آ ن معنی دار می گردد به سمت تصویرسازی روی ذهن و برندسازی رفته است.

وی افزود: حوزه علوم شناختی یک حوزه راهبردی است و ضرورت دارد که دانشگاه ها و اساتید در این مورد پروژه، تحقیق و مطالعه داشته باشند و بتوانند این حوزه را به سمت حوزه علمی سوق دهند که در حوزه فناوری نرم معنی دار می گردد.

معاون آموزش و تحقیقات تکمیلی دانشگاه امام صادق (ع)، با بیان اینکه علوم شناختی را به عنوان یک ابزار باید نگاه کرد نه یک هدف، گفت: اگر علوم شناختی با رسانه و آموزه های معنوی ترکیب گردد، قدرتمند می گردد و اتفاقات بزرگی رقم می خورد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1947

به "موفقیت علوم شناختی با ترکیب شدن در رسانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت علوم شناختی با ترکیب شدن در رسانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید