مقاله: 10 بازیگر سرشناس که 3 سال پیاپی نامزد اسکار شدند

به گزارش هیو بلاگ، نیکلسون نخستین نامزدی خود را با فیلم ایزی رایدر، برای نقش مکمل مرد، تجربه کرد، سال بعد از آن دومین نامزدی خود را، برای فیلم پنج قطعه آسان، به کارنامه خود اضافه نمود، اما هم چنان پیروز به کسب جایزه نشد. بعد از دو سال غیبت نیکلسون با فیلم آخرین ماموریت بازگشتی ادامه دار به اسکار داشت. بازگشتی که در سال های بعد با فیلم های محله چینی ها و پرواز بر فراز آشیانه فاخته به طول انجامید. نیکلسون ابتدا به جک لمون باخت و در سال بعد جایزه را به آرت کارنی واگذار کرد، اما در نهایت، با پرواز بر فراز آشیانه فاخته، درخشش آل پاچینو در بعد ظهر سگی را پشت سر گذاشت و اولین جایزه اسکار را به خانه برد.

مقاله: 10 بازیگر سرشناس که 3 سال پیاپی نامزد اسکار شدند

برگمن نخستین نامزدی اسکار خود را برای فیلم زنگ ها برای که به صدا در می آیند تجربه کرد و بلافاصله در سال بعد برای دومین بار با فیلم چراغ گاز کیوکر نامزد اسکار شد، اما ماجرا به این جا ختم نشد و برای سومین بار متوالی برگمن با زنگ های کلیسای سنت مری (The Bells of St. Marys) توانست نامزد اسکار شود. اگرچه نخستین بار اسکار را به جنیفر جونز و سومین بار آن را به جوآن کرافورد واگذار کرد، اما در دومین مرتبه ای که برای اسکار نامزد شد توانست نخستین اسکار خود را به دست آورد. برگمن دومین اسکار خود را دوازده سال بعد برای فیلم آناستازیا (Anastasia) به خانه برد و سومین اسکار خود را، هجده سال پس از آن، برای ایفای نقش مکمل زن در تریلر رازآلود سیدنی لومیت، قتل در قطار سریع السیر شرق (Murder on the Orient Express)، به کارنامه خود اضافه نمود.

مریل استریپ از عظیمترین بازیگرانی است که تاریخ سینما به خود دیده است. او به قدری رکوردهای سینمایی دارد که نمی توان به آسانی همه آن ها را در کنار هم جمع کرد. او در کارنامه حرفه ای خود نامزد دریافت 407 جایزه از جشنواره های مختلف شده است و توانسته است 177 جایزه از آن ها را به دست آورد. استریپ نخستین نامزدی اسکار خود را در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن با درام جنگی شاهکار مایکل چیمینوی فقید، شکارچی گوزن، تجربه کرد، اما رقابت را به مگی اسمیت واگذار کرد.

منبع مقاله: 10 بازیگر سرشناس که 3 سال پیاپی نامزد اسکار شدند

انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 10006

به "مقاله: 10 بازیگر سرشناس که 3 سال پیاپی نامزد اسکار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 10 بازیگر سرشناس که 3 سال پیاپی نامزد اسکار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید