لذت کوه نوردی در زیبا ترین کوه های عمان

به گزارش هیو بلاگ، تماشای تصویری از زمین بر فراز کوه های مرتفع و گشت و گذار و ماجراجویی در دل طبیعت شگفت انگیز عمان یکی از فراموش نشدنی ترین لحظات عمان گردی رویایی را همراه با حس پیروزی از فتح قله ای بلند و چالشی مهیج برای تان به ارمغان می آورد.

لذت کوه نوردی در زیبا ترین کوه های عمان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

در این مطلب به معرفی زیبا ترین کوه های عمان که قطعاً برای هر دنیاگرد علاقه مندی به کوه نوردی جذاب خواهد بود، می پردازیم.

جبل اخضر (Jebel Akhdar)

جبل اخضر یا همان کوه های سبز رنگ معروف عمان با چشم اندازی دیدنی بخشی از رشته کوه زیبای الحجر (Al Hajar Mountains) واقع در منطقه الداخلیه (Al Dakhliya) در عمان هستند. اگرچه بیش تر سطح این کوه از سنگ پوشیده شده ولی به دلیل وجود رطوبت کافی این ناحیه موقعیتی مناسب برای کشاورزی به وجود آمده و سرسبزی این کوه ها دلیلی برای این نام زیبا شده است. قبیله ای به نام الریامی (Al Riyami) در دل این کوه ها سکونت دارند که اغلب به کار کشاورزی مشغول هستند. جبل اخضر در سال 2011، به عنوان یک ذخیره طبیعی برای تنوع زیستی منحصر به فرد خود در عمان برگزیده شد.

مجلس الجن (Majlis Al Jinn)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که سریال ها و فیلم های ترسناک را دنبال می نمایند حالا وقت آن است تا دل و جرأت خود را در غار خوفناک مجلس الجن امتحان کنید. مجلس الجن یعنی مجلسی برای تجمع جن ها و شاید رازی پشت نام گذاری این غار عجیب و کشف آن باشد که ما از آن بی خبریم. مجلس الجن دومین غار عظیم دنیا بوده و مساحت آن به قدریست که 11 زمین فوتبال به راحتی در آن جای می گیرند. این غار به ارتفاع 150 متر، تقریباً برابر با یک ساختمان 50 طبقه، حدود 1380 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. تنها راه ورود به غار 3 سوراخ در بالای آن است که توسط برخورد آب باران با سنگ های آهکی غار ایجاد شده است.

وادی شاب (Wadi Shab)

وادی شاب با طبیعتی حیرت انگیز در منطقه الشرقیه (Al Sharqiyah) یکی از معروف ترین دره های عمان است. دنیاگردان بسیاری از عمان و سراسر دنیا برای لذت بردن از آبشار های طبیعی، استخر های فیروزه ای و تراس های پوشیده از گیاهان رنگارنگ به این وادی سفر می نمایند.

وادی بنی عوف (Wadi Bani Awf)

یکی دیگر از دره های معروف در منطقه الداخلیه، وادی بنی عوف می باشد. برای رسیدن به این وادی زیبا، دیدن صخره های آهکی شگفت انگیز و چشیدن طعم بی نظیر میوه های مخصوص این منطقه چون لیمو، خرما و انبه از مزارع معروف باید از دره ای عمیق عبور کنید.

اسنیک گورج (Snake Gorge)

اسنیک گورج جهتی مشهور و جاده ای باریک میان کوه است که به دلیل وجود صخر ه های منحصر به فرد، استخر های های آبی و آبشار های طبیعی زیبا کوهنوردان بسیاری را از گوشه و کنار دنیا به سوی خود جذب می نماید.

جبل الشمس (Jebel Shams)

جبل الشمس یا همان کوه خورشید یکی دیگر از کوه های معروف رشته کوه های الحجر می باشد. این کوه به عنوان بلند ترین کوه کشور عمان دارای دو قله در شمال و جنوب است. از فراز کوه های جبل الشمس می توانید شاهد منظره ای باشکوه از وادی غول (Wadi Ghul) که محلی ها از آن به عنوان عظیم ترین دره شبه جزیره عربستان یاد می نمایند، باشید.

وادی سحطان (Wadi Sahtan)

وادی سحطان نیز از جاذبه های محبوب عمان میان کوه نوردان و دوست داران طبیعت برای گردش و ماجراجویی است. از آن جا که طبیعت چشم نواز این وادی زیبایی های بی شماری نظیر روستا ها، باغ های سرسبز و جهت های شگفت انگیزی را در خود جای داده، دنیاگردان بسیاری از سراسر دنیا برای کاوش و لذت بردن از آن به این سرزمین سفر می نمایند.

منبع: ddsafar
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2220

به "لذت کوه نوردی در زیبا ترین کوه های عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لذت کوه نوردی در زیبا ترین کوه های عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید