لایک های فیسبوک و اینستاگرام، عاملی تاثیرگذار برای انتخاب مقصد مسافرت

به گزارش هیو بلاگ، تحقیقات نشان می دهد که مردم بیشتر به جاهایی مسافرت می نمایند که از محبوبیت بیشتری در رسانه های اجتماعی برخوردار هستند.

لایک های فیسبوک و اینستاگرام، عاملی تاثیرگذار برای انتخاب مقصد مسافرت

تحقیقات تازه این موضوع را تایید می نماید که لایک های فیسبوکی و اینستاگرامی می تواند نقش مهمی در معین مقصد مسافران ایفا نماید.

پژوهشی که دانشگاه جورجیا (University of Georgia) انجام داده است، تایید می نماید که اعتبار و محبوبیت افراد در میان دوستان شان در رسانه های اجتماعی هم می تواند یک عامل بسیار موثر برای تصمیم گیری در خصوص مکان و زمان سفر باشد.

محققان در این پژوهش اقدام به توسعه مقیاس بازده اجتماعی (SRS) نموده و با استفاده از آن پیش بینی کردند که 758 مسافر آمریکایی در سال آینده، پنج سال آینده و دهه آینده به کوبا مسافرت خواهند کرد. این پیش بینی بر مبنای فیدبک هایی اجرا شده که از رسانه های اجتماعی و در خصوص تجربه سفر دیگران دریافت شده است.

چرا کوبا؟ به عقیده پژوهشگران، در نتیجه حذف محدودیت های سفر که در دولت اوباما رخ داد، اکنون کوبا یکی از محبوب ترین مقصدها در میان مسافران آمریکایی محسوب می گردد و پتانسیل بیشتری نسبت به کشورهای کاراییبی دیگری دارد که در رسانه های اجتماعی مطرح شده اند.

محققان می گویند علی رغم این که بازخوردهای پیش بینی شده اجتماعی در خصوص سفر به کوبا یک شاخص خوب در هر سه دوره زمانی معین شده بود، اما اهمیت این بازخوردها برای پیش بینی سفر در سال آینده بسیار بیشتر از دو بازه زمانی دیگر بود. کوبا، که در گذشته یک جزیره غیرقابل دسترس برای مسافران آمریکایی محسوب می شد، اکنون تبدیل به یک مقصد گردشگری تازه برای آن ها شده است.

پژوهشگر ارشد این تحقیقات، بینوم بولی (Bynum Boley)، می گوید:

با این که مسافرت و جایگاه اجتماعی از دیرباز دارای پیوندهایی با یکدیگر هستند، اما رسانه های اجتماعی باعث شده که تغییراتی اساسی در ماهیت این شکل از مصرف گرایی آشکار اتفاق بیفتد.

مردم دیگر مجبور نیستند برای این که بفهمند دوستان شان به کجا سفر نموده اند، منتظر بمانند تا آن ها از سفر برگردند و با هم حرف بزنند یا آلبوم عکس های آن ها را ببینند. مسافران می توانند عکس های خود را در صفحات خود در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و لذتی آنی از این کار ببرند.

با توجه به تحقیقات اجرا شده، هر چقدر که یک مقصد نسبت به دیگر مقاصد در رسانه های اجتماعی مجذوب نماینده تر به نظر برسد، احتمال این که مردم در آینده ای نزدیک به آن جا مسافرت نمایند بیشتر خواهد بود.

بولی می گوید:

حالا که خودشیفتگی تبدیل به موضوعی نرمال شده و مطلب گذاشتن در خصوص تجربیات سفر در رسانه های اجتماعی تبدیل به اصلی ترین انگیزه برای مسافرت شده ، این موضوع اهمیت یافته است.

این مطالب به تازگی در مجله مدیریت گردشگری (Tourism Management) به چاپ رسیده است.

منبع: کجارو / citizen.co.za
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 11092

به "لایک های فیسبوک و اینستاگرام، عاملی تاثیرگذار برای انتخاب مقصد مسافرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایک های فیسبوک و اینستاگرام، عاملی تاثیرگذار برای انتخاب مقصد مسافرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید