فرانسه به رزمایش مدیترانه شرقی پیوست

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت دفاع فرانسه از پیوستن به رزمایشی اطلاع داد که در شرق مدیترانه در جریان است و هدفش به چالش کشیدن سیاست خارجی ترکیه در این منطقه از دنیا است.

فرانسه به رزمایش مدیترانه شرقی پیوست

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

ظرف امروز و فردا، سه فروند جنگنده رافائل فرانسوی به همراه یک فروند ناوچه نیروی دریایی این کشور، نیروهای ایتالیا، یونان و قبرس را در این رزمایش همراهی خواهند کرد.

این رزمایش همزمان با تشدید تنش های آنکارا-آتن بر سر ذخایر انرژی مدیترانه شرقی انجام می گردد حال آنکه در این میان، فرانسه جانب یونان را نگه می دارد.

یکشنبه گذشته نیز، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه ای با هفته نامه پاری مچ، گفت: اردوغان سیاست توسعه طلبانه ای را دنبال می نماید که با منافع اروپا مغایرت دارد و عامل بی ثباتی برای اروپا به شمار می رود.

از سوی دیگر، آنکارا نیز میزان واکنش های خود را علیه سیاست های فرانسه در شرق مدیترانه افزایش داده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، شنبه گذشته در واکنش به حضور نظامی فرانسه در سواحل یونان، گفت: رفتار پاریس در شرق مدیترانه قلدرمآبانه است.

همزمان به نظر می رسد کشورهای اروپایی، کوشش های دیپلماتیک مشترکی را برای جلوگیری از تشدید بحران در شرق مدیترانه شروع نموده اند که مسئله حمایت از آتن در صدر آن قرار می گیرد.

البته، حضور نظامی اروپایی ها در شرق مدیترانه این پیغام را می رساند که در سایه ناکامی ابزار دیپلماتیک، متوسل شدن به جنگ، گزینه دیگری برای تقابل جویی با سیاست های ترکیه است حال آنکه آنکارا هم می گوید چنانچه دیپلماسی جواب ندهد، از توسل به (گزینه نظامی) ابایی ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4762

به "فرانسه به رزمایش مدیترانه شرقی پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه به رزمایش مدیترانه شرقی پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید