عکاسان پیروز قمی معرفی می شوند، ظرفیت بالای عکاسی در قم

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران - گروه استان ها: ابراهیم سلیمانی در حاشیه برگزاری هفتمین نشست باشگاه هنرمندان عکاس استان قم که در حوزه هنری قم و با موضوع معرفی مهدی مریزاد، عکاس پیروز کشوری و حوزه بین الملل برگزار گردید، در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت های عکاسی در استان قم بسیار زیاد است و قم عکاسان خوبی در عرصه های ملی و بین المللی داشته و دارد، اضافه کرد: معرفی عکاسان پیروز قمی یکی از برنامه های باشگاه هنرمندان عکاس استان قم است و امیدواریم در هفته های آینده نیز چهره های پیروز عکاسی به عکاسان جوان تر شناسانده گردد از تجربیات آنان بهره مند شویم.

عکاسان پیروز قمی معرفی می شوند، ظرفیت بالای عکاسی در قم

وی در ادامه با اشاره به برگزاری بعضی از جشنواره ها و مسابقات عکاسی در استان قم گفت: مسابقه عکاسی بهترین عکس نماز ظهر روز عاشورا و نیز برگزاری دوسالانه عکس حوزه در سال آینده از جمله این مسابقات است که عکاسان قمی می توانند آثار خود در این زمینه ها را به دبیرخانه جشنواره ها ارائه دهند.

این استاد و پیشکسوت رشته عکاسی در ادامه به برگزاری سومین جشنواره بین المللی عکس خیام اشاره نمود و گفت: جشنواره بین المللی عکس خیام با هدف ارتقای سطح عکاسی و مصاحبهی بصری میان عکاسان ایران و دنیا و به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام دانشمند، فیلسوف و شاعر بزرگ ایرانی، توسط نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار می گردد.

سلیمانی، با اشاره به بخش های مختلف این جشنواره گفت: موضوع آزاد تک رنگ، موضوع آزاد رنگی، موضوع شهر من، موضوع محیط زیست، موضوع آیین ها، میراث فرهنگی و گردشگری، موضوع کشاورزی و صنایع غذایی از جمله شش بخش این جشنواره است.

مسئول باشگاه هنرمندان عکاس استان قم با اشاره به اینکه محورهای برگزاری این جشنواره عکس، در دسترس عکاسان بوده ابراز امیدواری کرد تا عکاسان استان قم بتوانند حضور پررنگی در این جشنواره داشته باشند.

عکاسان قمی از ظرفیت های بسیار عکاسی در استان غافل نباشند

مهدی مریزاد نیز در حاشیه این جلسه در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به فعالیت خود در عرصه عکاسی خبری گفت: در سال 80 به عنوان عکاس روزنامه 19 دی قم و همچنین هفته نامه آوای قم فعالیت خود را شروع کردم و بعد از 4 سال فعالیت عکاسی در مطبوعات استان قم، از سال 84 وارد حرفه عکاسی در خبرگزاری های تهران شدم.

وی با بیان اینکه در استان قم سوژه های فراوانی برای عکاسی وجود دارد افزود: متأسفانه عکاسان قمی قدر این شرایط و فضای مناسبی که در شهر مقدس قم وجود دارد را آن گونه که باید و شاید نمی دانند.

این عکاس قمی افزود: تنها در صورتی می توان قدردان این فضای مناسب عکاسی در قم بود که مدتی را در خارج از استان باشیم.

وی مطرح کرد: عکاسان خبری در مقایسه با عکاسان هنری فعالیت زیادی دارند . قم به دلیل مرکز بودن این استان و همچنین وجود حوزه های علمیه و حضور مراجع معظم تقلید و اهمیت این شهر از نظر سیاسی و فرهنگی، استان پر خبری است که عکاسان خبری در این رویدادها می توانند هنر عکاسی خود را بروز دهند.

مریزاد با تأکید بر اینکه حضور عکاسان قمی در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره های عکس استانی همانند دوسالانه عکس حوزه و جشنواره هایی که با زیارت و اماکن مذهبی در ارتباط است باید پررنگ تر باشد، افزود: اینکه در یک جشنواره عکس حوزوی که شرایط دریافت عکس برای عکاسان قم بسیار فراهم است و می توانند زندگی طلاب و روحانیون را در عرصه های مختلف به تصویر بکشند اما حضور عکاسان استان های دیگر در این زمینه پررنگ تر باشد نشان از کم کاری عکاسان قمی است.

وی با اشاره به اینکه توجه ما به ظرفیت های عکاسی در استان قم باید بیش از عکاسان سایر استان ها باشد، ابراز داشت: به عنوان نمونه طلاب خارجی جامعه المصطفی العالمیه که از کشورهای مختلف و با رنگ و نژاد متفاوت در قم مشغول به تحصیل هستند پتانسیل بسیار خوبی برای عکاسی است و انعکاس زندگی و فعالیت های آن ها برای جامعه می تواند جالب توجه باشد.

تأکید بر برگزاری جشنواره های عکس در قم به صورت کشوری و بین المللی

وی افزود: انتظاری که از پیشکسوتان و اساتید برجسته عکاسی در استان قم می رود این است که با همفکری و همدلی جشنواره های استانی و کشور را در قم راه اندازی و توجه عکاسان سراسر کشور را به قم جلب نمایند که این امر می تواند اتفاق مبارکی باشد.

مریزاد افزود: برگزاری جشنواره های مختلف عکس می تواند زمینه بروز و شکوفایی و همچنین محلی برای دیده شدن آثار هنری عکاسان باشد و از طرفی برگزاری جشنواره های عکس به صورت سالانه و دو سالانه در استان قم می تواند موجب ایجاد انگیزه برای عکاسان جوان گردد.

وی گفت: در اطراف و پیرامون ما سوژه های فراوانی برای عکاسی وجود دارد و عکاسان نیز باید همت به خرج دهند و با شناسایی سوژه ها برای ثبت آنان کوشش نمایند.

این عکاس قمی، بیان داشت: عکاسان خبری در عرصه های مختلف می توانند فعالیت نمایند و در حوزه های سیاسی و اجتماعی و حتی هنری و ورزشی نیز حضور داشته باشند و فضاهای متفاوتی را تجربه نمایند.

در هفتمین نشست باشگاه هنرمندان عکاس استان قم که به معرفی مهدی مریزاد به عنوان عکاس پیروز کشوری و حوزه بین الملل اختصاص داشت، مجموعه عکس های وی در موضوعات تبلیغ و روحانیت، سفر ریاست جمهوری به هرمزگان، انتخابات ریاست جمهوری سوریه و بازی های آسیایی گوانجو به نمایش در آمد.

دو سال پیاپی رتبه اول در مسابقات عکاسی آموزش و پرورش استان قم، عکاس برگزیده در جشنواره عکس آب و زندگی در سال 81، رتبه اول مسابقات فرهنگی و هنری آکادمی های استان قم، رتبه چهارم مسابقات دانشجویی سراسر کشور در سال 84، عکاس برگزیده و تقدیر ویژه در یازدهمین هفته فیلم و عکس سینمای جوان استان در سال 84، رتبه سوم عکاس خبرنگار استان در سال 85، عکاس برگزیده و دیپلم افتخار نخستین جشنواره فرهنگی هنری شهر شهرداری شهروند در سال 86، رتبه اول عکاسان شهرستانی خبرگزاری فارس در سال 86، رتبه اول عکاس خبرنگار استان قم در سال 86، عکاس برگزیده سومین جشنواره فرهنگی هنری طلیعه ظهور در سال 87، رتبه دوم و دیپلم افتخار در مسابقه بین المللی عکس انسجام اسلامی تبریز در سال 87، رتبه سوم عکاس خبرنگار استان در سال 87 بخشی از پیروزیت های مهدی مریزاد در سال های عکاسی وی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 155

به "عکاسان پیروز قمی معرفی می شوند، ظرفیت بالای عکاسی در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکاسان پیروز قمی معرفی می شوند، ظرفیت بالای عکاسی در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید