علائم هک گوشی تلفن همراه چیست؟

به گزارش هیو بلاگ، ارسال و دریافت اتوماتیک پیامک های عجیب، افزایش بیش از حد مصرف اینترنت و نصب اتوماتیک اپلیکیشن ها از جمله علائم هک گوشی تلفن همراه است.

علائم هک گوشی تلفن همراه چیست؟

به گزارش خبرنگاران از فارس، زمانی که گوشی موبایل هک شده و داده و اطلاعات ضبط شده در حافظه گوشی سرقت می گردد کاربران فضای با مسائل عدیده ای مانند کلاهبرداری، سرقت وجوه نقدی و انتشار تصاویر و .... روبرو می شوند.

بهتر است که تعدادی از علائم هک گوشی را به خاطر سپرده تا در صورت روبروه با این شرایط بتوانیم از سرقت اطلاعات گوشی جلوگیری کنیم.

1 - زود تمام شدن شارژ گوشی: اگر از موبایل خود استفاده زیادی نظیر بازی کردن به صورت مداوم را ندارید، می توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که گوشی تحت کنترل است؛ البته به یاد داشته باشید که دلایل زود تمام شدن شارژ گوشی متنوع است.

2 - گرم شدن دائمی گوشی: گاهی گوشی بدون هیچ دلیلی بیش از حد گرم می گردد. در صورتی که با موبایل خود بازی نمی کنید یا به طور مداوم با برنامه خاصی کار ننموده اید، احتمالا هدف جاسوسی قرار گرفته اید. دقت کنید که گرم شدن نسبی دستگاه بر اثر شارژ شدن طبیعی است.

3 - ارسال و دریافت پیامک های اتوماتیک و عجیب: ارسال و دریافت پیامک های عجیب هم می تواند یکی دیگر از نشانه های هک گوشی موبایل باشد. اگر گوشی شما به طور اتوماتیک پیامکی به هر شماره ای ارسال می نماید، مطمئن باشید که این فرایند بسیار مشکوک بوده و ناشی از عاملی مخرب خواهد بود و می تواند نشانه هک شدن گوشی باشد.

4 - افزایش بیش از حد مصرف اینترنت: اغلب ابزارهایی که برای هک کردن گوشی های موبایل و رد و بدل اطلاعات از آن ها استفاده می گردد مبتنی بر اینترنت هستند. یعنی از شبکه اینترنت برای رد و بدل اطلاعات استفاده می نمایند بنابراین طبیعتا زمانی که گوشی شما هک گردد میزان مصرف حجم اینترنت آن هم افزایش پیدا خواهد نمود.

5 - نصب اتوماتیک اپلیکیشن های عجیب: نصب اپلیکیشن یا برنامه های عجیب به صورت اتوماتیک بر روی گوشی یکی از اصلی ترین نشانه هایی است که می تواند خبر از هک گوشی موبایل شما داشته باشد.

اپلیکیشن ها در گوشی موبایل نباید بدون اینکه کاربر تمایل به نصب آن داشته باشد، نصب شوند.

6 - کم شدن اتوماتیک شارژ سیم کارت: اگر اعتبار سیم کارت شما یا بهتر بگوییم شارژ آن به صورت اتوماتیک کم می گردد، ممکن است گوشی موبایل تان هک شده باشد و ارسال پیامک ها یا رد و بدل اطلاعات به شیوه های خاصی که هکر طراحی نموده منجر به بروز این مشکل شده باشد. بنابراین همواره مساله کم شدن اتوماتیک شارژ سیم کارت را جدی بگیرید و توجه ویژه ای به آن داشته باشید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5049

به "علائم هک گوشی تلفن همراه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم هک گوشی تلفن همراه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید