طولانی ترین و سریع ترین زیپ لاین درون شهری در لندن افتتاح شد

به گزارش هیو بلاگ، روز گذشته، در پارکی در نزدیکی ساوت بانک لندن، زیپ لاین جدیدی افتتاح شد که سواران را در ارتفاعی بالاتر از درختان و با سرعتی بیشتر از هر زیپ لاین دیگری به سمت زمین سر می دهد. گرگ دیکنسون، خبرنگار تلگراف، گزارشی از این تفریح هیجان انگیز تهیه نموده است که در ادامه می خوانید:

طولانی ترین و سریع ترین زیپ لاین درون شهری در لندن افتتاح شد

بی سیم خش خشی کرد و و صدای مربی به گوش رسید که گفت: لطفا عقب بمانید، نپرید.

وقتی که همه افراد را جمع نموده اید و آماده قدم گذاشتن به عرشه ای در ارتفاع 35 متری هستید و هیچ چیزی به جز سیمی که شما را از تکه تکه شدن محافظت می نماید با خود به همراه ندارید، این جمله آن چیزی نیست که دوست داشته باشید بشنوید؛ اما این همان واقعیتی است که امروز صبح برای من در زیپ لاین نو Zip Now در پارک اسقف اعظم در نزدیکی ساوت بانک لندن رخ داد.

به عقب برگشتم، زانوهایم را خم کردم و از بزرگ ترین و سریع ترین زیپ لاین شهری دنیا به طول 225 متر، به سمت پایین سر خوردم.

سریع ترین زیپ لاین دنیا، زیپ لاین Zip World Velocity در شمال ولز است، در حالی که طولانی ترین زیپ لاین به طول دو کیلومتر و هشتصد متر در راس الخیمه، امارات متحده عربی، وجود دارد.

علاقه مندان به زیپ لاین این موضوع را می دانند که این اولین باری نیست که یک زیپ لاین از میان پارک اسقف اعظم عبور می نماید - تجربه مشابهی در سال گذشته انجام شد؛ اما آن زیپ لاین دارای دو خط بود. سال جاری، سه نفر به صورت همزمان می توانند پرواز نمایند.

سواران با سرعت 50 کیلومتر در ساعت (31 مایل در ساعت) پرواز می نمایند و نمایی از کاخ لامبث (Lambeth Palace) و ساختمان مجلس در سمت راست، زمین های غرب لندن در سمت چپ و میلبانک (Millbank) و ناین المز (Nine Elms) در پیش روی خود خواهند داشت.

بری شاورین، موسس زیپ لاین Zip Now گفت:

رویداد سال گذشته به قدری پیروز بود که خواستیم یک سال دیگر هم آن را تجربه کنیم و سخت کوشش کردیم تا این رویداد را برای آن دسته از بازدیدنمایندگانی که برای بار دوم به این جا می آیند، به شیوه ای نو اجرا کنیم.

اشاره او به فینال بزرگ نو، به نام Mega Drop، است که تجربه پرشی مشابه با پرش های بانجی جامپینگ را تداعی می نماید. وقتی از زمین به این صحنه نگاه می کنیم، به نظر اتفاقی کسل نماینده و بی هیجان می رسد، ولی در واقعیت این طور نیست؛ وقتی آن جا هستید و باید با یک گام به هوا بپرید، کمی ترسناک هم است.

این رویداد تا سپتامبر در لندن ادامه خواهد داشت.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 10521

به "طولانی ترین و سریع ترین زیپ لاین درون شهری در لندن افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طولانی ترین و سریع ترین زیپ لاین درون شهری در لندن افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید