طرز تهیه ژله رولی (رولتی)

به گزارش هیو بلاگ، ژله رولی (رولتی) که بعضا به اسم ژله فرفره ای شناخته می گردد، یک دسر ساده است که به دو صورت ژله بستنی و ژله مارشمالو می توانید تهیه نمایید.

طرز تهیه ژله رولی (رولتی)

سرویس آشپزی - مدت زمان آماده سازی ژله رولی، با احتساب زمان بستن ژله حدود یک ساعت است و هر بسته پودر ژله 12 اسلایس ژله رولی به شما خواهد داد.

برای تهیه ژله رولی در دستور اصلی این دسر از مارشمالو برای ایجاد لایه روشن استفاده می گردد که کار با آن بی نهایت ساده و تمیز خواهد بود. در صورت در دسترس نداشتن مارشمالو می توانید بستنی وانیلی ساده را جایگزین کرده و ژله بستنی رولی داشته باشید. برای این منظور پس از حل شدن ذرات ژلاتین بستنی سرد یخچالی را به ژلاتین اضافه کنید و پس از یکدست شدن مایع در ظرف مورد نظر بریزید.

یک دسر فرانسوی است که حالت نرمی دارد و در دهان به راحتی آب می گردد. این آب نبات نرم از مخلوط ژلاتین، سفیده تخم مرغ، شکر و تهیه می گردد و بافتی اسفنجی دارد. جهت آشنایی با طرز تهیه مارشمالو به بخش دسرها در آشپزی خبرنگاران مراجعه نمایید.

از ژله رولی برای تزیین سفره یلدا، جشن های تولد و حتی جشن خوراکی و الفبای بچه ها در مدارس می توان بهره برد. همچنین از این ژله برای تزیین در سایر ژله ها از جمله ژله سورپرایز می توانید استفاده نمایید.

مواد لازم جهت تهیه ژله رولی

پودر ژلاتین طعم دار

1 بسته

آب گرم

1/2 پیمانه

مارشمالو

1 و 1/2 پیمانه

طرز تهیه ژله رولی

  1. ابتدا کف قالب مستطیل یا مربع شکلی را چرب کنید. و یا قالب خود را به یاری سلفون به خوبی پوشش دهید.
  1. پودر ژلاتین طعم دار که بسته به ذائقه و سلیقه خود انتخاب کرده اید را با 1/2 پیمانه آب گرم به یاری همزن دستی مخلوط نمایید.
  1. برای اطمینان از ذوب شدن کامل ذرات ژلاتین می توانید ظرف حاوی ژلاتین را بر روی حرارت غیر مستقیم (بخار کتری) قرار دهید و به مدت 30 تا 45 ثانیه حرارت دهید تا مایع کاملا شفافی حاصل گردد.
  1. در این مرحله ظرف را از روی حرارت بردارید و مارشمالو را به مایع ژلاتینی اضافه نمایید.
  1. هم زدن را تا حل شدن کامل مارشمالو ها درون ژلاتین ادامه دهید.
  1. در صورتی که دمای ژلاتین پایین آمد و مارشمالو ها کاملا حل نشدند می توانید 10 ثانیه ظرف را روی حرارت انتقال دهید. توجه داشته باشید که مارشمالو نباید حرارت مستقیم و زیاد ببیند چرا که باعث می گردد مارشمالو ذوب گردد و نتیجه مطلوب برای دست یافتن به دو لایه رنگی حاصل نخواهد شد.
  1. در این مرحله مایع ژلاتینی را به ظرف مورد نظر که از قبل به یاری روغن جدا کننده، روغن مایع و یا پوشش سلفونی کاور شده است منتقل کنید.
  1. ظرف حاوی ژله را به مدت تقریبی یک ساعت در یخچال استراحت دهید.
  1. لبه های ژله را به یاری چاقو از دیواره قالب جدا کنید.
  1. سپس آغاز به رول کردن کنید.
  1. برای برش دادن ژله رولی می توانید از یک تکه نخ استفاده نمایید و با یک حرکت به راحتی به فرم مورد نظر دست پیدا کنید. همچنین شما می توانید قبل از رول کردن ژله، نوار های 2 سانتی متری از آن جدا کنید و هر رول را به طور مجزا رول کنید. پیشنهاد خبرنگاران به شما، استفاده از روش اول خواهد بود.
  1. ژله رولی آماده شده را در ظرف مناسب سرو نمایید.

جهت آشنایی با روش مرحله ای ژله تزریقی به بخش دسرها در آشپزی خبرنگاران مراجعه نمایید.

منبع: setare.com
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2701

به "طرز تهیه ژله رولی (رولتی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ژله رولی (رولتی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید