طرح کمیسیون اروپا برای بازگشایی مرزهای خارجی اتحادیه از اوایل مرداد

به گزارش هیو بلاگ، کمیسیون اروپا به زودی پیشنهادات خود برای برطرف تدریجی محدودیت های سفر در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا را ارائه می نماید.

طرح کمیسیون اروپا برای بازگشایی مرزهای خارجی اتحادیه از اوایل مرداد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از یورونیوز، جوزپ بورل، نماینده ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که کمیسیون اروپا در این هفته پیشنهادات خود برای برطرف تدریجی محدودیت های سفر در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا را ارائه می نماید.

طبق گفته آقای بورل این اتحادیه در نظر دارد این محدودیت ها را از اول ژوئیه (11 مرداد) به تدریج بردارد و این تاریخ را به کشورهای عضو نیز پیشنهاد نموده است. وی تأکید کرد که این موضوع می تواند با در نظر دریافت شماری از اصول و معیارها ممکن گردد.

کمیسیون اروپا اواسط ماه مارس خبر بسته شدن مرزهای خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به دلیل شیوع ویروس کرونا اعلام نموده بود. در این مدت تمام سفرهای غیرضروری در محدوده شنگن غیرقانونی بود.

در حال حاضر مرزهای داخل اتحادیه اروپا به تدریج در حال بازگشایی هستند. اتریش روز سه شنبه 10 ژوئن (21 خرداد) اظهار داشت که مرزهای خود با ایتالیا را در تاریخ 16 ژوئن باز خواهد نمود. پیش از این نیز ایتالیا و استونی مرزهای اروپایی خود را باز نموده بودند و فرانسه و بلژیک نیز در نظر دارند تا هفته آینده مرزهای داخلی خود را به روی مسافران باز نمایند.

وزرای کشور 26 عضو اروپایی منطقه شنگن آدینه گذشته در یک نشست از راه دور درباره بازگشایی مرزها بحث و گفت وگو نموده بودند و تصمیم دریافتد تا مرزهای خارجی شنگن تا خاتمه ماه جاری میلادی بسته بماند.

یلوا یوهانسون رئیس کمیسیون امور داخلی اتحادیه اروپا هفته گذشته گفته بود همه کشورهای عضو با معیارهای پیشنهاد شده برای بازگشایی دوباره مرزها موافق نیستند. وی در عین حال تأکید کرد اما بعضی کشورهای برای بازگشایی مرزها عجله دارند.

یونان که اقتصاد آن به شدت با گردشگری گره خورده است قبلاً اعلام نموده بود که آسمان خود را از تاریخ 15 ژوئن به روی مسافران کشورهایی مانند استرالیا، چین و کره جنوبی باز می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3832

به "طرح کمیسیون اروپا برای بازگشایی مرزهای خارجی اتحادیه از اوایل مرداد" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرح کمیسیون اروپا برای بازگشایی مرزهای خارجی اتحادیه از اوایل مرداد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح کمیسیون اروپا برای بازگشایی مرزهای خارجی اتحادیه از اوایل مرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید