شرایط استحصال آب های ژرف در سیستان

به گزارش هیو بلاگ، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه موضوع آب های ژرف برای ما ناشناخته است، گفت: از بهره گیری آب ژرف برای تامین آب شرب مردم منطقه سیستان حمایت می کنیم.

شرایط استحصال آب های ژرف در سیستان

علی سلاجقه در جریان سفر به منطقه سیستان در خصوص شرایط استحصال آب های ژرف در سیستان گفت: موضوع آب های ژرف برای ما همچنان ناشناخته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه نمود: در خصوص چاه های با عمق تا 250 متر به عنوان چاه های عمیق با توجه به اینکه نیمرخ عمقی چاه موجود است از لحاظ لایه های زمین شناسی، نوع مواد و شکستگی هایی مانند گسل قابل تجزیه و تحلیل هستند؛ اما زمانی که در خصوص چاه ژرف در عمقی مثل 3200 متر صحبت می کنیم، در این حوزه موارد ناشناخته ای مثل گسل های نهفته مطرح می گردد که احتیاجمند آنالیز است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن در خصوص آب استحصال شده از چاه ژرف باید کمیت و کیفیت به دقت آنالیز گردد که در این حوزه ظاهراً آنالیز های اجرا شده روی مجموعه آنیون ها و کاتیون هایی که درون آب وجود دارد نشان داده مشکل خاصی وجود ندارد و با توجه به دبی موجود شرایط آب به نحوی بوده که پس از فرآیند تصفیه قابل شرب است.

سلاجقه افزود: فرآیندهایی که در بحث شوری زدایی آب حاصله صورت می گیرد نیز ترکیبی و پیشرفته است و همین امر راندمان آب را از لحاظ کیفی افزایش داده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: اعلام شده پس از تصفیه حدود 10 درصد پساب فراوری می گردد که در بستر تالاب هامون اجازه تخلیه ندارد و باید برای آن برنامه ریزی گردد که خوشبختانه با توجه به اعلام مسئولان منطقه نظر به شدت بالای تبخیر از جنبه استحصال نمک شرایط مناسبی وجود دارد و از بعد مالی می گردد روی آن حساب کرد.

وی توضیح داد: در مجموع در بحث آب های ژرف با توجه به اینکه احتیاج به آب شرب اولویت اول مردم منطقه سیستان محسوب می گردد ما در این حوزه مسئله ای نداریم و حتماً یاری می کنیم که آزرده خاطری احتمالی مردم از این باب رفع گردد و بدون شک در این زمینه حاکمیت مکلف است.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 12103

به "شرایط استحصال آب های ژرف در سیستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط استحصال آب های ژرف در سیستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید