ساوتهمپتون 0-9 لسترسیتی؛ سنگین ترین پیروزی خارج از خانه تاریخ لیگ

به گزارش هیو بلاگ، لسترسیتی بهترین پیروزی خارج از خانه لیگ برتر را جشن گرفت.

ساوتهمپتون 0-9 لسترسیتی؛ سنگین ترین پیروزی خارج از خانه تاریخ لیگ

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، هفته دهم رقابت های لیگ برتر انگلیس آدینه شب با برگزاری یک دیدار از ساعت 22:30 (به وقت تهران) شروع شد که در آن لسترسیتی با پیروزی 9-0 در زمین ساوتهمپتون، رکوردی تازه در لیگ برتر به ثبت رساند.

لسترسیتی که با 17 امتیاز و حضور در رده سوم هفته دهم را شروع می کرد، امیدوار بود با کسب 3 امتیاز این مسابقه دور از خانه موقتا به رده دوم جدول رفته و جای منچسترسیتی را بگیرد. ساوتهمپتون نیز در حضور 28762 تماشاگر امیدوار بود به اندوخته 8 امتیازی خود بیفزاید و موقتا از رده هفدهم فاصله گیرد.

بن چیلول در دقیقه 10 گل نخست لستر را به ثمر رساند و دو دقیقه بعد، بعد از بازبینی VAR تکل خطرناک رایان برتراند روی پای آیوزه پرز او را با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج کرد.

در ادامه در دقایق 17 و 19 یوری تیلمانس و آیوزه پرز دو گل دیگر به ثمر رساندند و پرز در دقیقه 39، بازی را 4-0 کرد. موتور جیمی واردی در آخرین لحظات نیمه اول روشن شد تا بازی در نیمه اول با رجحان 5-0 لسترسیتی به سرانجام برسد. بعد از پیروزی 5-0 منچسترسیتی برابر برنلی در آپریل 2010، لسترسیتی دومین تیم تاریخ لیگ برتر است که نیمه اول یک دیدار دور از خانه را با پیروزی 5-0 به سرانجام می رساند.

آیوزه پرز در دقیقه 57 گل ششم را هم به ثمر رساند تا هت تریک خود را کامل نموده باشد. پرز که در آخرین بازی خود برابر ساوتهمپتون (با پیراهن نیوکاسل) هت تریک نموده بود، اکنون بعد از لوئیس سوارز به نخستین بازیکن لیگ رجحان تبدیل شده که در دو بازی متوالی مقابل یک رقیب خاص هت تریک می نماید. (سوارز در سپتامبر 2012 این کار را برابر نوریچ سیتی انجام داده بود.)

تنها چند ثانیه بعد جیمی واردی گل دوم خود و گل هفتم لسترسیتی را هم وارد دروازه انگوس گان کرد. با رجحان 7-0، اکنون لسترسیتی مشترکا رکورد رجحانن پیروزی دور از خانه تاریخ لیگ برتر را ثبت نموده بود. این رکورد، متعلق به پیروزی 8-1 منچستریونایتد در خانه ناتینگهام فارست در 6 فوریه 1999 بود. البته این رکورد آدینه شب و توسط لسترسیتی شکسته شد.

بعد از چند دقیقه آرام، جیمز مدیسون در دقیقه 85 روی یک ضربه ایستگاهی تماشایی دروازه گان را فروریخت تا لستر 8-0 پیش افتاده و ضمن ثبت دومین نتیجه قاطعانه در تاریخ لیگ برتر (پیش از این 5 برد 8-0 و یک برد 9-1 در لیگ برتر ثبت شده بود) به تنهایی رکورد رجحانن پیروزی خارج از خانه لیگ برتر را ثبت کند.

اما این سرانجام کار نبود. در واپسین لحظات این مسابقه یان بدنارک فرار واردی به درون محوطه را متوقف کرد تا آندره مارینر یک پنالتی برای لستر اعلام کند. واردی خود پشت توپ ایستاد تا با کامل کردن هت تریک خود، بازی را 9-0 کند. واردی از زمان اولین حضور برندان راجرز روی نیمکت لستر (3 مارچ 2019) 18 گل به ثمر رسانده و بهترین گلزن مسابقات در این بازه زمانی بوده است.

به این ترتیب، لسترسیتی توانست مشترکا بهترین پیروزی تاریخ لیگ برتر را از آن خود کند. پیش از این منچستریونایتد با پیروزی 9-0 برابر ایپسویچ تاون در 4 مارچ 1995 این رکورد را ثبت نموده بود و اکنون در این رکورد یک شریک پیدا نموده است. منچستریونایتد تا قبل از آدینه شب رکورد بهترین پیروزی تاریخ لیگ برتر و بهترین پیروزی دور از خانه یک تیم در تاریخ لیگ برتر را در اختیار داشت اما در یک شب، یک رکورد را از دست داد و در رکورد دیگر نیز یک شریک پیدا کرد!

لسترسیتی با این پیروزی 9-0 در هوای بارانی سنت مری امتیازات خود را به 20 رساند و موقتا به رده دوم جدول صعود کرد. اکنون با 25 گل زده، لستر دومین خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارد. ساوتهمپتون نیز که بازی را با 8 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به نیوکاسل در رده هفدهم شروع نموده بود، آنقدر گل خورد تا با تفاضل گل پایین تر نسبت به این تیم به رده هجدهم سقوط کند. به این ترتیب شاگردان استیو بروس بدون انجام مسابقه خود در هفته دهم، از منطقه خطر خارج شدند!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 629

به "ساوتهمپتون 0-9 لسترسیتی؛ سنگین ترین پیروزی خارج از خانه تاریخ لیگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساوتهمپتون 0-9 لسترسیتی؛ سنگین ترین پیروزی خارج از خانه تاریخ لیگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید