ساخت ایرودینامیک ترین شاسی بلند دنیا به وسیله چینی ها

به گزارش هیو بلاگ، نیو از جمله خودروسازان پیشرو چینی در زمینه محصولات برقی است که هدف خود را شکستن رکورد های جهانی تعریف نموده است.

ساخت ایرودینامیک ترین شاسی بلند دنیا به وسیله چینی ها

شرکت چینی نیو (Nio) از یک خودروی برقی تازه رونمایی کرد. این خودرو EC7 نام دارد و نیو آن را یک کراس اوور سایز میانه لوکس توصیف می نماید. همچون سایر محصولات کمپانی نوپای چینی، این کراس اوور برقی نیز از مشخصات خوبی برخوردار است و شتاب صفر تا صدی برابر با 3.8 ثانیه دارد. جالب آنکه نیو ادعا می نماید EC7 ایرودینامیک ترین شاسی بلند دنیاست.

نیو EC7 در حقیقت نسخه کوپه از کراس اوور EL7 به شمار می رود. از این رو، از نظر طراحی این دو تقریبا یکسان هستند و تنها تفاوت ظاهری آن ها به فرم سقف و زاویه خروج محدود می گردد. این کراس اوور کوپه طولی برابر با 4,968 میلیمتر و عرضی برابر با 1,974 میلیمتر دارد. ارتفاع و فاصله محوری آن نیز به ترتیب با 1,714 و 2,960 میلیمتر برابر است.

ضریب درگی بهتر از تسلا مدل X

صریب درگ نیو EC7 برابر با رقم قابل توجه 0.23 است. با چنین ضریبی، EC7 یکی از ایرودینامیک ترین خودرو های چینی و ایرودینامیک ترین محصول نیو محسوب می گردد. البته اگر این ادعا درست باشد، باید گفت EC7 همراه با تسلا مدل Y عنوان ایرودینامیک ترین شاسی بلند دنیا را از آن خود می نماید. بد نیست بدانید دیگر شاسی بلند تسلا یعنی مدل X، ضریب درگی برابر با 0.25 دارد.

یکی از اجزایی که یاری نموده EC7 به چنین رکورد درخشانی دست پیدا کند، باله فعال عقب است. این قطعه با توجه به سرعت حرکت تغییر حالت می دهد تا جریان هوا به بهینه ترین شکل ممکن از انتهای خودرو عبور کند.

مشخصات فنی نیو EC7

نیروبخش نیو EC7 یک پیشرانه دوموتوره است. این پیشرانه توانایی فراوری 644 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را دارد. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، EC7 قادر است در عرض تنها 3.8 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت برساند.

این کراس اوور کوپه با سه پک باتری 75، 100 و 150 کیلووات ساعتی قابل انتخاب است. در صورت سفارش با پک 75 کیلووات ساعتی، نیو EC7 می تواند تا 304 مایل یا 490 کیلومتر مسافت را طی کند. پک حجیم 150 کیلووات ساعتی هم تا 584 مایل یا 940 کیلومتر مسافت دوام می آورد. ذکر این نکته لازم است که ارقام مذکور بر مبنای استاندارد چینی CLTC محاسبه شده اند. بنابراین، احتمالأ در رانندگی های روزمره، مالکان شاهد ارقام کمتری خواهند بود.

کابینی مدرن و پیشرفته

در داخل کابین هم نیو EC7 شباهت زیادی به مدل EL7 دارد. این کراس اوور برقی از تجهیزات و امکانات مناسبی سود می برد و سقف پانورامیک آن به شیشه بسیار مقاوم با عایق صوتی دولایه و عایق حرارتی مجهز است. با توجه به تکنولوژی الکتروکرومیک، راننده می تواند اندازه شفافیت شیشه سقف را در پنج سطح مختلف تنظیم کند. سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه ای، سیستم صوتی با 23 اسپیکر و گرمکن صندلی های عقب از جمله تجهیزات این کراس اوور برقی تازه هستند.

قیمت و زمان عرضه نیو EC7

لازم به ذکر است نیو سفارش های مشتریان برای EC7 را از همین الان قبول می نماید. روند تحویل سفارش ها نیز از ماه می 2023 شروع خواهد شد. مقرون به صرفه ترین نسخه از EC7 حامل برچسب قیمتی برابر با 488,000 یوان (معادل تقریبا 70 هزار دلار یا 3 میلیارد تومان در لحظه نگارش مطلب) خواهد بود. نسخه مجهز به باتری 100 کیلووات ساعتی هم با قیمت 546,000 یوان (معادل تقریبا 78.5 هزار دلار یا 3.5 میلیارد تومان) به فروش خواهد رسید.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 12727

به "ساخت ایرودینامیک ترین شاسی بلند دنیا به وسیله چینی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت ایرودینامیک ترین شاسی بلند دنیا به وسیله چینی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید