زندگی نامه جورج ونکوور، کاشف جزایر هاوایی

به گزارش هیو بلاگ، جورج ونکوور ناخدایی در نیروی دریایی انگلستان بودکه به واسطه سفرهای دریایی اش به کشف منطقه ها و جزایر معروف می باشد.

درواقع عمده معروفیت وی ، کشف منطقه کرانه شمال غربی اقیانوس آرام است که شامل آلاسکا، بریتیش کلمبیا، واشینگتن و اورگن می باشد. در این مطلب قصد داریم شما را بیشتر با زندگی این دریادار انگلیسی آشنا کنیم پس با خبرنگاران همراه باشید.

زندگی نامه جورج ونکوور، کاشف جزایر هاوایی

به جز اکتشافاتی که جورج واشنگتن در سواحل اقیانوس آرام داشت، حسن ارتباط او در میان بومیان نیز یکی دیگر از دلایل معروفیت وی محسوب می گردد. روابط محبت آمیز او با بومیان قاره آمریکا به قدری تاثیر گذار بود که پادشاه بومی کامِهامِهای اول، هاوایی را در سال 1794 میلادی به ونکوور واگذار کرد. یکی دیگر از موارد نام گذاری به نام وی، کوهی در کشور نیوزلند است که چهارمین کوه مرتفع این کشور می باشد.

در بریتیش کلمبیا، غربی ترین استان کانادا، شهر ونکوور نامگذاری شده است که بزرگترین شهر استان می باشد. در ایالات متحده آمریکا نیز یک شهر کوچک در منطقه جنوب غربی واشنگتن، ونکوور نامیده شده است.

جورج ونکوور به سال 1757 میلادی در کینگز لین، نورفولک، انگلستان به دنیا آمد. او در 13 سالگی به عنوان یک افسر با درجه پایین به نیروی دریایی ملحق شد. او خیلی زود در دومین سفر کاپیتان جیمز کوک به سرزمین های ناشناخته جنوبی بین سال های 1772 تا 1775 میلادی او را همراهی کرد و تجربیات درخشانی به دست آورد. شاید ماجراجویی ها و اکتشافات بعدی او در سالیان بعد مرهون همین تجربیات غنی باشد که در جوانی بدست آورد.

ونکوور در سومین سفر جیمز کوک نیز در جریان کشف جزایز هاوایی همراه او بود و به علت فعالیت های موثرش در این سفر، پس از بازگشت به درجه ستوانی رسید. پس از این سفرهای ابتدایی، یک سری ماموریت های اکتشافانی به وی محول شد و او در هر یک این سفر ها توانست منطقه ها جدیدی را کشف کند. او تمامی این منطقه ها را به نام آشنایان و دوستانش نام گذاری می کرد.

او پس از اتمام ماموریت های افتخار آفرینش به زادگاه خود بازگشت اما دید که محبوبیت و معروفیت برای او دردسرهایی ایجاد نموده است. برخی ها به علت معروفیتی که ونکوور برای خود کسب نموده بود، از او خوش شان نمی آمد. این مساله باعث ایجاد مسائل متعددی برای ونکوور شد. مسائلی گاهی ختم به درگیری هایی می شد.

او خاتمه در 10 می سال 1798 میلادی در اوج معروفیت و در سن 40 سالگی به شکل مرموزی در لندن درگذشت و الگوی ارزشمندی از دریانوردی، نحوه رفتار با بومیان و کشف مکان های ناشناخته از خود به جا گذاشت.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 10786

به "زندگی نامه جورج ونکوور، کاشف جزایر هاوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی نامه جورج ونکوور، کاشف جزایر هاوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید