رونمایی از دیوارنگاره دنیا پهلوان تختی

به گزارش هیو بلاگ، دیوارنگاره دنیا پهلوان تختی همزمان با سالروز میلاد این قهرمان ملی با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران رونمایی شد.

رونمایی از دیوارنگاره دنیا پهلوان تختی

به گزارش خبرنگاران، شهردار منطقه12 با اشاره به وجود خیابان تختی در این منطقه و نصب سردیس دنیا پهلوان تختی در این معبر طی سال های گذشته، گفت: سال جاری نیز به بهانه سالروز تولد دنیا پهلوان تختی، از دیوارنگاره ای با تصویر ایشان روی یکی از دیوارهای خیابان تختی رونمایی شد.

امیر یزدی ادامه داد: در واقع رنگ، قلم مو و نقاشی، بهانه ای است که یادمان نرود چه قهرمان هایی در این کشور زندگی می کردند.

او با بیان اینکه تختی اسطوره ماندگار در قلب و فکر مردم کشورمان است، اضافه کرد: مردم این بزرگ مرد را به عنوان قهرمانی که به فکر مردم بود و برای یاری به آنها از هیچ کاری دریغ نمی کرد، می شناسند.

شهردار قلب طهران درباره خیابان تختی نیز مطرح نمود: این معبر در یکی از محله های اصیل و قدیمی شهر تهران واقع شده و افتخار آن هم این است محل زندگی پهلوانی بوده که برای ما ایرانی ها یک اسطوره بزرگ است.

در مراسم رونمایی از دیوارنگاره دنیا پهلوان تختی، رضا صیادی رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران، جمعی از مدیران شهری، ورزشکاران و شهروندان حضور داشتند و در باره ویژگی ها و اخلاق و مرام دنیا پهلوان تختی سخنرانی کردند.

در این مراسم، علیرضا دبیر فینالیست 5دوره المپیک دنیای تأکید کرد: همه مسئولان باید در شناساندن وجهه قهرمانانه تختی و ویژگی های خدادوستی او کوشش نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 11932

به "رونمایی از دیوارنگاره دنیا پهلوان تختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از دیوارنگاره دنیا پهلوان تختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید