دستور جلسه گفتگوی راهبردی عراق و آمریکا

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، وزارت خارجه آمریکا دستور جلسه گفتگوهای راهبردی میان عراق و واشنگتن که قرار است از طریق ویدئو کنفرانش امشب برگزار شود را منتشر کرد.

دستور جلسه گفتگوی راهبردی عراق و آمریکا

طبق این دستور جلسه، مصاحبه ساعت 9 به وقت واشنگتن شروع و ساعت 11 سرانجام می یابد و پنج محور دارد که در آن موضوعات امنیتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر واقع خواهند شد.

بر اساس این دستور جلسه، دیوید هیل نماینده آمریکا خواهد بود که شروع کننده مصاحبه خواهد بود و به دنبال آن مذاکره کننده عراقی به بیان مواضع خود می پردازد. موضوعات امنیتی به مدت 30 دقیقه در جلسه ای که تحت مدیریت طرف آمریکایی است مورد بحث قرار خواهد گرفت که بحث حضور نظامیان آمریکایی ونگرانی آمریکا از سوی دیوید هیل بیان می شود و اگر نیاز باشد افرادی از وزارت دفاع آمریکا وارد بحث می شوند و طرف عراقی هم به بیان نقطه نظرات خود در این زمینه خواهد پرداخت.

پس از آن نیم ساعت در جلسه ای به مدیریت طرف عراقی، مذاکره کننده عراقی، اوضاع اقتصادی عراق و راههای استقلال در زمینه انرژی را شرح می دهند و آمریکا بر اهمیت اصلاح اقتصادی و کمک به عراق برای تحقق اهدافش در زمینه اقتصاد و انرژی تاکید خواهد کرد.

در ادامه در جلسه ای با مدیریت طرف آمریکایی مباحث سیاسی به مدت بیست دقیقه بحث خواهد شد و آمریکا موضوع انتخابات زودهنگام و برخی موضوعات را مطرح خواهد کرد. موضوعات فرهنگی هم در جلسه ای با مدیریت طرف عراقی به مدت 10 دقیقه خواهد بود که مبادلات فرهنگی مورد بحث قرار می گیرد و آمریکا با بازگشت آرشیو حزب بعث موافقت خواهد کرد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3892

به "دستور جلسه گفتگوی راهبردی عراق و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور جلسه گفتگوی راهبردی عراق و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید