خرید تضمینی سیب درجه یک

به گزارش هیو بلاگ، مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی و باغبانی ایران گفت: در صورتی که قیمت سیب درجه یک از 6850 تومان کمتر گردد، دولت اقدام به خرید تضمینی می نماید.

خرید تضمینی سیب درجه یک

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، یداللهی مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی و باغبانی ایران در برنامه شبکه خبر با بیان اینکه برای کشاورزان در استان های باغ خیز، مراکزی تعبیه شده که محصولات خود را در آنجا ارائه می دهند و این محصولات به راحتی در این انبار ها تخلیه می گردد، گفت: بیشترین ظرفیت انبار این محصولات را در کشور داریم و مسئله ای در این انبار ها و ذخیره محصولات نداریم.

وی ادامه داد: بعضی از باغبان ها که مشاهده می گردد سیب های خود را در کنار جاده تخلیه می نمایند مربوط به بخش خصوصی است که گاهی اوقات به صورت غیر قانونی این مراکز را برپا می نمایند و دسترسی کمتری داشتند کشاورزانی که محصول کمتری بین 200تا300 کیلو دارند و به صرفه نیست به این مراکز انتقال دهند سعی می نمایند به این بخش ها انتقال دهند.

یداللهی شرح داد: این مراکز بخش خصوصی شرایط مناسب و مطلوبی برای نگهداری محصول را ندارد و بسیاری از آن ها هم به صورت غیر قانونی فعالیت می نمایند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی و باغبانی ایران، شرح داد: مراکز ما کافی است، اما به علت انکه بعد مسافتی زیادی دارد برای بسیاری از کشاورزان به صرفه نیست که 300تا 500 کیلو از محصول خود را به وسیله خودرو و کامیون به این مراکز انتقال دهند، اما ما باید به وسیله فرهنگ سازی به کشاورزان اعلام کنیم که این محصول را حتما به انبار های دولتی انتقال دهند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی و باغبانی ایران با تاکید بر اینکه ذخیره سیب در کنار جاده ها ممنوع است و تخلف محسوب می گردد، اضافه کرد: بیشترین ظرفیت انبار در سطح کشور را داریم و اگر کشاورزان محصولات خود را ارائه نمایند، تحویل می گیریم. سیب هایی که کنار جاده ها دپو می شوند، اغلب مربوط به باغدارانی است که حجم محصولشان کم است و جمع آوری و انتقال آن به مراکز خرید تضمینی ارزان نیست.

یداللهی شرح داد: متاسفانه از قبل تمام کشاورزان آگاه هستند که سازمان تعاون روستایی خرید تضمینی سیب را انجام می دهد، هر کیلو سیب صنعتی را 1468 تومان از کشاورزان خریداری می نمایند.

وی اعلام کرد: سیب صنعتی به درد مصرف نماینده عام نمی خورد و این سیب تنها مخصوص کارخانجات صنعتی است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی و باغبانی ایران با بیان اینکه در حال حاضر سیب به قیمت 1460 تومان خریداری می گردد که البته این رقم مربوط به سیب صنعتی است که به واحد های تولید تحویل داده می گردد، اضافه کرد: امروز قیمت تمام شده سیب درجه یک برای کشاورز که در سردخانه می نشیند 9 هزار و 500 تا 10 هزار تومان است.

یداللهی توضیح داد: در صورتی که قیمت سیب درجه یک از 6850 تومان کمتر گردد، دولت اقدام به خرید تضمینی می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9756

به "خرید تضمینی سیب درجه یک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید تضمینی سیب درجه یک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید