خبرنگاران 13هزار تن محصول گلخانه ای در لرستان فراوری می گردد

به گزارش هیو بلاگ، خرم آباد - خبرنگاران - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: 13هزار تن انواع محصول سالانه از سطح 65هکتار گلخانه استان فراوری می گردد.

خبرنگاران 13هزار تن محصول گلخانه ای در لرستان فراوری می گردد

اسفندیار حسنی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: در حال حاضر سطح زیرکشت گلخانه های لرستان 65 هکتار بوده و سالانه 13 هزار تن محصولات گلخانه ای شامل گوجه، خیار، فلفل دلمه ای وآلوئورا برداشت و صادر می گردد.

وی با بیان اینکه سطح گلخانه ها با توجه به ظرفیت استان بسیار کم می باشد توضیح داد: چهار میلیون شاخه گل رز در گلخانه های استان فراوری و به بازارهای داخلی و استان های همجوار ارسال می گردد.

حسنی مقدم ادامه داد: گلخانه های لرستان به دلیل شیوع کرونا بیش از هفت میلیارد تومان متضرر شده اند و واحدهای فراوری گل رز استان چند ماه اخیر به دلیل ویروس منحوس کرونا با مشکل فروش روبرو هستند.

وی در مورد مزایای کشت گلخانه ای نسبت به فضای آزاد گفت: افزایش فراوری در واحد سطح، صرفه جویی مصرف آب، محصول سالم و اشتغالزایی بالا از نتایج این نوع کشاورزی است.

وی ادامه داد: در فضای باز از هر هکتار گوجه فرنگی 20 تا 25 تن برداشت می گردد که درمحیط گلخانه تا 20 برابر یعنی 500 تن در هکتار قابل افزایش می باشد و این درحالیست که احتیاج آبی یک هکتار گلخانه نسبت به فضای باز یک سوم می باشد و با توجه به بحران کم آبی، حرکت به سمت این نوع کشت لازم است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان توضیح داد: به همین منظور تکمیل طرح های نیمه تمام در دستور کار واقع شده است که یکی ازپروژه های مهم و بنیادین وزارت خانه برای باغات به ویژه انار، زردآلو، سیب و مرکبات به منظور پیشگیری از آفتاب سوختگی، سرمازدگی و تگرگ احداث سایبان می باشد.

حسنی مقدم گفت: به همین دلیل احداث سایبان برای شرکت فجر صفا شهرستان خرم آباد به مساحت 250 هکتار در دست اقدام است و انتظار می رود تا سرانجام امسال تکمیل وبهره برداری گردد.

وی تاکید نمود: سازمان جهاد کشاورزی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در فعالیت های گلخانه ای استقبال می نماید که در این راستا متقاضیان بایستی با مراجعه به سازمان و بازدید از زیرساخت شهرک های آماده کار اقدام نمایند.

پارسال 282 هزار و 980 تن انواع محصول باغی از سطح 42 هزار و 600 هکتار باغ مثمر لرستان فراوری شده است.

130 هزار بهره بردار بخش کشاورزی لرستان هستند و 400 تا 600 هزار نفر از این بخش ارتزاق می نمایند و ارزش اضافه نموده سه میلیون تن محصول فراوریی استان به بیش از هفت هزار میلیارد تومان می رسد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6002

به "خبرنگاران 13هزار تن محصول گلخانه ای در لرستان فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 13هزار تن محصول گلخانه ای در لرستان فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید