حکایت دل زندگی استاد حکمت ایرانی اسلامی را روایت می کند

به گزارش هیو بلاگ، تهران (پانا) - زندگی حرفه ای استاد فتح الله مجتبایی از قاب حکایت دل شبکه چهار سیما، دوشنبه پانزدهم آذرماه پخش خواهد شد.

حکایت دل زندگی استاد حکمت ایرانی اسلامی را روایت می کند

به گزارش روابط عمومی، فیلم مستند چه خوب شد به جهان آمدید به زندگی استاد فتح الله مجتبایی استاد حکمت ایرانی اسلامی و ادیان شرقی، اختصاص دارد .

استاد فتح الله مجتبایی متولد 1306 در تهران، نویسنده و مترجم ایرانی و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.

مقدمات ادبیات و علوم رسمی را در فراهان اراک فرا گرفت. در سال 1332 از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و دانشسرای عالی درجه لیسانس گرفت، و از آن سال تا 1338 در دبیرستانهای اراک و تهران و دانشسرای عالی به تدریس ادبیات و زبانهای خارجی اشتغال داشت. در 1339 از طرف وزارت فرهنگ برای آشنایی با روشهای نو تألیف کتابهای درسی به خارج از کشور اعزام شد و پس از یک دوره مطالعه و تحقیق در این زمینه در ایالات متحدهٔ آمریکا (دانشگاه کلمبیا، نیویورک) به کشور بازگشت و مأمور تهیه و تدوین کتابهای درسی در ادبیات برای دبیرستانها شد.

دکتر مجتبایی در دوران تحصیل خود از محضر استادان بزرگی در داخل و خارج از کشور استفاده نمود و برای آشنایی با عرفان هندی مسافرت های متعددی به هند و پاکستان داشت. دکتر مجتبایی درجه دکتری تاریخ ادیان و فلسفه شرق را از دانشگاه هاروارد آمریکا در سال 1350 اخذ نمود و در مرکز مطالعات ادیان جهان آمریکا، تاریخ تطبیقی ادیان را تحصیل نمود. دکتر مجتبایی هم اکنون عضو هیئت علمی بنیاد دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و همچنین عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است. از دکتر فتح الله مجتبایی تا به امروز بیش از 200 عنوان کتاب، مقاله و شعر و نقد کتاب به صورت تألیف و ترجمه و تصحیح به زبان های فارسی و انگلیسی در ایران و خارج از ایران منتشر شده است.

مجموعه مستند حکایت دل کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیماست که هر دوشنبه ساعت 21 به یک استاد عالیقدر عرصه ادب و فرهنگ و هنر اختصاص دارد. بازپخش این برنامه سه شنبه ساعت 14 و جمعه حوالی 12 ظهر می باشد.

تهیه کننده علیرضا حسینی، کارگردان بیژن شکرریز،مشاور علمی دکتر شهین اعوانی، پژوهش، محبوبه کلانتری، مدیرتصویربرداری جواد صفا،تدوین راضیه فرمانی، صدابردار فاطمه رسول زاده، مدیرتولید و عکاس حمید سهرابی، مدیر تبلیغات فضای مجازی و مدیر روابط عمومی سمیرا فراهانی، ساخت تیتراژ و جلوه های ویژه، حمید حسینی، امور فنی تدوین و صدا و تصویر، ایرج سعادتی، دستیاران نور و تصویر حمید رحمتی مهدی نیلوفری

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 10017

به "حکایت دل زندگی استاد حکمت ایرانی اسلامی را روایت می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکایت دل زندگی استاد حکمت ایرانی اسلامی را روایت می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید