جشن نوروزگاه در سبزوار لغو شد

به گزارش هیو بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری همه گیر کرونا، مراسم جشن نوروزگاه و دیگر تشریفات جمعی مرتبط با نوروز در این شهرستان برگزار نمی گردد.

جشن نوروزگاه در سبزوار لغو شد

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، سید رضا حسینی روز دوشنبه 19 اسفندماه 1398 با اعلام این خبر اضافه کرد: مراسم جشن ها و آیین های نوروزی سبزوار لغو شده و برگزاری آن منوط به تصمیم ستاد مقابله با ویروس کرونای این شهرستان است.

او ادامه داد: همچنین برای پیشگیری از بیماری کرونا فعالیت هتل ها، مراکز اقامتی، اقامتگاه های بوم گردی و رستوران های بین راهی شهرستان سبزوار محدودشده و دستور لازم در مورد رعایت موارد بهداشتی و ضدعفونی کردن این مکان ها داده شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: برگزاری مراسم چولی چغل (دعای باران)، چشم آرو، رزم و بزم، اسب چوبی، شاهنامه خوانی، چهارشنبه سوری و سمنوپزان بعضی از آیین های مهمی است که سال های گذشته در جشن های نوروز گاه شهرستان سبزوار برگزار می شد.

سبزوار از شهرهای تاریخی خراسان رضوی واقع در غرب این استان با 900 اثر تاریخی و فرهنگی، شش موزه، جاذبه های طبیعی، کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و فراوری 15 نوع صنایع دستی و سنتی، ظرفیت های قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد. مرکز این شهرستان در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار گرفته است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2335

به "جشن نوروزگاه در سبزوار لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن نوروزگاه در سبزوار لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید