جاذبه های دیدنی توکیو؛ شهری مناسب سفرهای خانوادگی

به گزارش هیو بلاگ، در بخش های مختلف توکیو چیزهای بسیار زیادی برای دیدن وجود دارند. جاذبه های دیدنی توکیو در سطح وسیعی پخش شده اند؛ اما نقاط ویژه ای که برای سفر خانوادگی مناسب باشند و بچه ها شما را به هیجان بیاورند نیز کم نیستند؛ اگر با بچه ها خود به توکیو سفر نموده اید، بهتر است نوشتار مناطق دیدنی توکیو را بخوانید و با جاذبه های گردشگری توکیو ویژه بچه ها بیشتر آشنا شوید.

جاذبه های دیدنی توکیو؛ شهری مناسب سفرهای خانوادگی

پارک های تفریحی یا پارک های تم دار

در شهر توکیو دو پارک تفریحی بزرگ متعلق به شرکت دیزنی یعنی دیزنی لند توکیو Tokyo Disneyland و دیزنی سی Disney Sea قرار دارند و مسلما خانواده ها را تشویق می کنند که در طول سفر خود حداقل یک بار به بازدید از این دو پارک فوق العاده بروند. بهتر است بدانید به همان اندازه که در شهر توکیو می توانید نکات فرهنگی بیاموزید، در این دو مورد از جاذبه های دیدنی توکیو نیز قادر خواهید بود به این مهم دست پیدا کنید؛ پس توصیه می کنیم بازدید از این دو پارک منحصر بفرد را از دست ندهید. سعی کنید بازدید خود را در روزهای وسط هفته انجام دهید تا با شلوغی و جمعیت کمتری روبرو شوید. دستگاه های بازی فوق العاده ای در این دو پارک وجود دارند.

شیبویا Shibuya

شیبویا Shibuya دقیقا همان چیزی است که از یک محله در توکیو انتظار داریم: نورهای نئونی، جمعیت و شلوغی و فرهنگ عامیانه عجیب ژاپنی. در بازدید از این مورد از مناطق دیدنی توکیو ممکن است وسوسه شوید سری به یکی از کافه های آن که تم حیوانی دارند، بزنید؛ اما توصیه می کنیم قبل از انجام این کار در خصوص کافه مورد نظرتان تحقیق کنید، چرا که بعضی از آنها به علت گذاشتن حیوانات در موقعیت های ناخوشایند اصلا توصیه نمی شوند. چهارراه شیبویا Shibuyu Crossing یکی از مناطق دیدنی توکیو بوده که حتما عکس های آن را در فضاهای مجازی و ویدیوی آن را در فیلم هالیوودی گمشده در ترجمه دیده اید. اما در سفر به توکیو می بایست حتما بروید و از نزدیک آن را ببینید. برای بازدید از این چهارراه که به عنوان شلوغ ترین چهارراه دنیا شناخته می گردد، می بایست در ایستگاه شیبویا Shibuyu از مترو پیاده شوید. با هر تغییر در رنگ چراغ هدایت، هزاران نفر از این چهارراه عبور می کنند و منظره ای جالب و دیدنی را به وجود می آورند. اگر دلتان می خواهد زاویه دیدتان به این چهارراه از بالا باشد، می بایست در صف رستوران استارباکس Starbucks بایستید تا از میز کنار پنجره طبقه دوم آن، این مورد از جاذبه های دیدنی توکیو را تماشا کنید.

سنترگای Center-Gai

بعد از سر زدن به چهارراه شیبویا Shibuya می توانید به گشت و گذار در خیابان مشهور سنترگای Center-Gai بروید؛ خیابان باریک ویژه پیاده روی که یک مرکز خرید با رستوران ها و فروشگاه های متعدد است. در این خیابان هم نورهای نئونی و جو جالب و زیبای مخصوص به ژاپن را می بینید. در این مورد از مناطق دیدنی توکیو همچنین می توانید بهمراه بچه ها خود یک سوشی خوشمزه نوش جان کنید و یک یا دو ساعتی را در یک اتاق کارائوکه به آواز خواندن و گوش سپردن به آوازهای دوستانتان مشغول شوید. بچه ها معمولا از آواز خواندن و اجرای برنامه خوششان می آید.

کارائوکه Karaoke

همانطور که در بخش قبلی ذکر شد، بچه ها معمولا از آواز خواندن و اجرای برنامه خوششان می آید و تجربه سر زدن به کلوب های کارائوکه برایشان بسیار لذت بخش خواهد بود. نکته جالب اینجاست که اتاق های کارائوکه واقعا فوق العاده و با امکانات عالی هستند؛ آنها عایق صدا دارند و شما می توانید از طریق دستگاه کارائوکه اختصاصی خودتان که دارای آوازهای انگلیسی بوده، به آواز خواندن مشغول شوید؛ همچنین غذا و نوشیدنی هم طبق سفارش به اتاقتان آورده می گردد. این یک فعالیت فوق العاده خانوادگی برای انجام دادن با بچه ها در توکیو بوده و خستگی آنها را از بازدیدهایی که از جاذبه های گردشگری توکیو داشته اند، در می آورد؛ همچنین به آنها یاری می نماید مهارت های خوانندگی خود را آزمایش کنند. وقت گذرانی در اتاق کارائوکه در روزهای بارانی یا برای فرار از هوای شرجی تابستانی بسیار مناسب است. در نهایت، توصیه ما این بوده که قبل از رفتن به کافه ها و کلوب های کارائوکه، فهرست آهنگ های مورد نظرتان را آماده کنید تا وقت کمتری از شما در این مورد از جاذبه های گردشگری توکیو تلف گردد.

سگ وفادار، هاچیکو Hachiko

اگر در یک سفر خانوادگی به ژاپن رفته اید، بخاطر علاقه بچه ها به سگ ها بد نیست سری به هاچیکو Hachiko سگ وفادار بزنید؛ اما بهتر است بدانید که بازدید خیلی هیجان انگیزی نخواهد بود. داستان زندگی این سگ بسیار جالب است، چرا که این سگ بخاطر اینکه هر روز در ایستگاه شیبویا Shibuya برای صاحبش انتظار می کشید، به یک افسانه تبدیل شد. صاحب این سگ می میرد و این سگ تا ده سال بعد و زمان مرگش همچنان به این ایستگاه می آمد تا منتظر صاحبش باشد. به همین دلیل مجسمه ای از هاچیکو Hachiko ساخته شده و در بیرون ایستگاه هاچیکو Hachiko قرار داده شد. اطراف این مورد از جاذبه های گردشگری توکیو بسیار شلوغ و پر از جهانگرد هایی بوده که می خواهند با مجسمه این سگ عکس بیندازند. توصیه می کنیم به بازدید از این مورد از جاذبه های گردشگری توکیو بروید، زیرا بچه ها از سگ ها و داستان های زیبا مانند داستان این سگ خوششان می آید.

هاراجوکو Harajuku

وقتی منطقه شیبویا Shibuya را تجربه کردید، بهتر است سوار مترو شوید و در فاصله چند ایستگاه بعد خودتان را به هاراجوکو Harajuku برسانید. هاراجوکو Harajuku بخاطر زیارتگاه میجی جینگو Meiji-jingu و مد خیابانی بسیار جالبش شهرت دارد. یکی از موارد بسیار آشکار در فرهنگ ژاپنی، فرهنگ کاوایی kawaii (چیزهای بامزه، دوست داشتنی و رنگارنگ) بودخ که بدون شک بچه ها در سفر به این کشور، عاشق آن خواهند شد.

میجی جینگو Meiji-jingu

زیارتگاه میجی جینگو Meiji-jingu بزرگترین جاذبه های دیدنی توکیو به شمار می رود و در یک پارک بسیار بزرگ، زیبا و سرسبز قرار گرفته است. با اینکه این زیارتگاه در یک حمله هوایی در جنگ دنیای دوم نابود و سپس در سال 1958 بازسازی شد، همچنان بسیار با اصالت و پرآرامش به نظر می رسد. بچه ها در بازدید از این مورد از جاذبه های دیدنی توکیو از تماشای دروازه های بزرگ توری torii لذت می برند؛ برای رسیدن به معبد می بایست یک راستا پیاده روی را طی کنید که البته بچه ها تمام طول آن را می دوند و اصلا خسته نمی شوند. در این راستا، موقعیت های زیبا و جالبی برای عکس انداختن وجود دارند. همچنین، می توانید در پارکی که این معبد در آن واقع شده، به وقت گذرانی خانوادگی در گردش در میان جاذبه های دیدنی توکیو مشغول شوید.

تاکشیتا دوری Takeshita-dori

خیابان تاکشیتا دوری Takeshita-dori مرکز فرهنگی نوجوانان ژاپنی است که با فروشگاه های سبک کاوایی kawaii (چیزهای بامزه، دوست داشتنی و رنگارنگ) و خوراکی های کاوایی پر شد. این خیابان باریک ویژه پیاده روی و خرید، چیزهای بسیار زیادی برای تماشا کردن دارد. این خیابان یک مکان عالی برای خریدن چیزهای بامزه و خوراکی های شیرین برای بچه ها است. در هر گوشه این خیابان، اینگونه خوراکی ها به فروش می رسند و آنقدر بچه هاتان از دیدن و چشیدن آنها لذت خواهند برد که باعث می گردد به آسانی و با کمال میل برای خرید هزینه کنید.

اوموته ساندو Omote-Sando

خیابان اوموته ساندو Omote-Sando خیابان باکلاس هاراجوکو Harajuku برای خرید است. این خیابان پهن ویژه رفت و آمد اتومبیل ها بوده و دارای فروشگاه های باکلاس و مارک های مشهور مانند گوچی و ورساچه است. حتی اگر به مد و تجملات علاقه زیادی ندارید و می دانید گشت و گذار در این مورد از مناطق دیدنی توکیو هیجان زیادی ندارد، بد نیست یک بازدید خانوادگی از این خیابان و معماری جالب آن داشته باشید.

اوکونومی یاکی Okonomiyaki

اوکونومی یاکی Okonomiyaki یک نوع پنکیک خوشمزه ژاپنی بوده که از طریق گریل یا ماهی تابه و روی میزتان پخته می گردد. از آنجایی که در بسیاری از رستوران ها به بچه ها اجازه می دهند مواد اولیه این پنکیک را هم بزنند، خمیر آن را روی گریل یا ماهی تابه پهن کنند و پس از آماده شدن آن را با سس تزئین کنند، بچه ها شما عاشق این خوراکی و تجربه آماده کردن آن خواهند شد. این پنکیک ها خوش طعم هستند و در انواع طعم و ترکیب ها در اختیار مشتریان قرار می گیرند. البته بهتر است تمام مدت مراقب بچه ها خود باشید تا بدنشان با گریل یا ماهی تابه داغ برخوردی نداشته باشد.

موزه فوکاگاوا ایدو Fukagawa Edo Museum

نام موزه فوکاگاوا ایدو Fukagawa Edo Museum در بسیاری از کتاب های راهنمای سفر به ژاپن دیده نمی گردد؛ اما یک مکان فوق العاده برای سفر خانوادگی است. مطمئن باشید بازدید از این مورد از جاذبه های دیدنی توکیو به جالب ترین بخش سفر تبدیل خواهد شد. دوره ایدو (بین سال های 1603 تا 1868) یک دوره زمانی بسیار جالب در تاریخ ژاپن بوده که بخاطر رشد مالی، سیاست انزوا گرایی، نظم اجتماعی سختگیرانه و فرهنگ و هنر غنی شناخته می گردد. موزه فوکاگاوا ایدو Fukagawa Edo Museum یک محله متعلق به طبقه کارگر در دوره ایدو را به نمایش گذاشته است. این مورد از جاذبه های دیدنی توکیو خیلی بزرگ نیست؛ اما می توانید وارد تمامی بناهای ساخته شده در این محله مینیاتوری بشوید و دقت و بازسازی این بناها با جزئیات ریز را تماشا کنید. بهتر از همه اینکه می توانید اشیای مختلف را بردارید و آنها را امتحان کنید. هر 15 دقیقه نمایشگر گذران یک روز در این محله مینیاتوری است و در همان حال که مثلا شب به روز یا بالعکس تبدیل می گردد، صداهای مختلف و جلوه های نوری متفاوت موجود در این محله تغییر می کنند؛ برای مثال صدای باران، صدای خروس، روشنایی آفتاب. بچه ها عاشق وقت گذرانی در این محله و وارد شدن به بناهای مختلف و امتحان کردن اشیای موجود در آنها می شوند. یک ساعت وقت گذرانی در موزه فوکاگاوا ایدو Fukagawa Edo Museum کافی است؛ اما بازدید از آن یک فعالیت آموزشی و مفرح فوق العاده عالی بوده که خودتان و بچه ها شما از آن بسیار خواهید آموخت. در این مورد از جاذبه های گردشگری توکیو راهنماهای داوطلب وجود دارند که بسیار گرم و صمیمانه همه چیز را برایتان شرح می دهند.

باغ کیوسومی Kiyosumi

باغ کیوسومی Kiyosumi ممکن است بزرگترین باغ توکیو نباشد؛ اما به اندازه اینکه در آن به گشت و گذار مشغول شوید، بزرگی دارد. راستاهای زیبا و گیاهان آراسته شده در این باغ، فرصتی عالی برای بازی و دویدن بچه ها فراهم می سازند؛ در برکه های این باغ، ماهی هایی وجود دارند که بچه ها می توانند به آنها غذا دهند. دیدن این ماهی ها که با نزدیک شدن شما به کناره آب می آیند، بسیار زیبا و هیجان انگیز است. ورودیه این مورد از مناطق دیدنی توکیو برای بزرگسالان 150 ین و ورود بچه ها رایگان است.

سنسو جی Senso-ji

معبد سنسو جی Senso-ji بیش از هزار سال پیش ساخته شده و قدیمی ترین معبد شهر توکیو به شمار می رود. این معبد یکی از بهترین جاذبه های گردشگری توکیو بوده و بازدید خانوادگی از آن لطف ویژه ای دارد. اگر در یک روز تعطیل به این بازدید بروید، بسیار شلوغ خواهد بود؛ اما ممکن است فضای آن نیز مفرح تر باشد. بهتر است از خیابان ناکامیسه دوری Nakamise-dori که یک خیابان ویژه پیاده روی و خرید بوده و فروشگاه های آن آثار هنری و صنایع دستی سبک ایدو و سوغاتی ها و خوراکی های ژاپنی را برای فروش گذاشته اند، به سمت این معبد بروید. سالن سرخ رنگ اصلی و پاگودای پنج طبقه این معبد هر دو از جذاب ترین بخش های آن هستند. ظرف بزرگی از عود در جلوی سالن اصلی وجود داشته که پرستش کنندگان دود آن را به بدن خود می مالند تا همواره سلامت باشند.

آساکوسا Asakusa

قدم زدن در خیابان های آساکوسا Asakusa که به دوره ایدو تعلق دارند نیز تجربه خانوادگی فوق العاده ای خواهد بود. بناهای این منطقه واقعا زیبا هستند و رستوران های کوچک و فروشگاه های هنری متعددی در آن وجود دارند.

بازار ماهی تسوکیجی Tsukiji

بازار ماهی تسوکیجی Tsukiji یکی از پر بازدیدترین و جالب ترین مناطق دیدنی توکیو محسوب می گردد. این بازار قرار بود در سال 2016 به خارج از شهر منتقل گردد؛ اما خوشبختانه هنوز این کار انجام نشده است. تسوکیجی Tsukiji بزرگترین بازار غذاهای دریایی در دنیا بوده و بخاطر مزایده روزانه ماهی تن شهرت دارد. البته اگر سفرتان به ژاپن یک سفر خانوادگی است، بخاطر بچه ها خود بهتر است از خیر این مزایده و ایستادن در صف طولانی آن بگذرید. بهتر است بدانید گردشگران تا ساعت 10 صبح که خرید و فروش ماهی شروع می گردد نمی توانند وارد بازار ماهی تسوکیجی Tsukiji شوند؛ اما همین ساعت بهترین زمان برای بازدید از این مکان جالب است. از آنجایی که بازار بسیار شلوغ و پر رفت و آمد بوده؛ انواع وسایل نقلیه در آن در حرکتند و خون و اجزای ماهی در همه جای آن دیده می شوند. کفش های جلو بسته بپوشید و خیلی جلوی راه فروشندگان و مشتریان نباشید. اما با وجود همه اینها، بازدید از این مورد از مناطق دیدنی توکیو یکی از جالب ترین کارهایی بوده که می توانید بهمراه بچه ها خود در توکیو انجام دهید. یکی از بهترین کارهایی که می توانید در این بازار انجام دهید، صرف یک خوراک سوشی تازه و خوش طعم بوده و بیشتر فروشگاه هایی که سوشی ارائه می کنند صف های طولانی دارند.

شینجوکو Shinjuku

منطقه شینجوکو Shinjuku یکی از مناطق دیدنی توکیو بوده و در بازدید از آن با شلوغی و جمعیت بسیار زیاد، تلویزیون های بزرگ تبلیغاتی و آسمان خراش های متعدد روبرو خواهید شد. شینجوکو Shinjuku به علت واقع شدن پارک شینجوکو گیوئن Shinjuku Gyo-en و پارک های دیگر، از نظر زیبایی طبیعت و سرسبزی نیز غنی است. ایستگاه شینجوکو Shinjuku Station شلوغ ترین ایستگاه قطار ترمینال و اصلی توکیو محسوب می گردد، به همین خاطر افزایش جمعیت در طول روز در این منطقه بسیار چشمگیر است. ایستگاه شینجوکو Shinjuku Station با بیش از 3 میلیون نفر مسافر که هر روز در آن رفت و آمد می کنند، شلوغ ترین ایستگاه قطار در دنیا به شمار می رود.

ساختمان شهرداری توکیو Tokyo Metropolitan Government Building

سفر کردن در ژاپن اصلا ارزان نیست و می بایست سعی کنید هزینه های خود را پایین نگه دارید. اگر سفرتان یک سفر خانوادگی باشد، مسلما می بایست برای تماشای توکیو از بالای ساختمان بلند اسکای تری Skytree یا برج توکیو Tokyo Tower هزینه بالایی بپردازید که این تصمیم بنظر خیلی عاقلانه نمی آید. اما خوشبختانه می توانید با رفتن به بالاترین طبقه ساختمان شهرداری توکیو Tokyo Metropolitan Government Building به طور کاملا رایگان، منظره شهر را از زاویه بالا تماشا کنید. البته از ایستگاه شینجوکو Shinjuku Station تا این ساختمان می بایست کمی پیاده روی کنید؛ اما به زحمتش می ارزد. اگر به ارتفاع 202 متری این مورد از جاذبه های گردشگری توکیو بروید، می توانید تابلوهایی را ببینید که به شما شرح می دهند در هر جهت افق توکیو چه چیزهای جالبی برای دیدن وجود دارد.

مراکز خرید شینجوکو Shinjuku

منطقه شینجوکو Shinjuku دارای فروشگاه های زنجیره ای باکلاس، زندگی شبانه پر شور، آسمان خراش های بلند، جمعیت زیاد در رفت و آمد، نور و تابلوهای نئونی و خیلی چیزهای دیگر است. حتی اگر به خرید علاقمند نباشید و بچه ها شما حوصله آن را نداشته باشند، از خرید دوباره و دوباره در این منطقه خسته نخواهید شد. یکی از فروشگاه های زنجیره ای که پیشنهاد می کنیم حتما به آن سری بزنید توکیو هندز Tokyo Hands است؛ همچنین می توانید در خیابان های بخش شرقی نزدیک یاسوکونی دوری Yasukuni-dori قدم بزنید و مردم، تابلوها و رفت و آمد و فعالیت جمعیت را تماشا کنید.

اودایبا Odaiba

اگر دلتان می خواهد سرانجام خوشی برای سفر خانوادگی خود به توکیو داشته باشید، بهتر است بچه ها خود را به بازدید از جاذبه های گردشگری ویژه بچه ها در اودایبا Odaiba ببرید. این منطقه ممکن است در کتاب راهنمای شما نباشد؛ اما یک مرکز خرید و سرگرمی بر روی جزیره ای مصنوعی در خلیج توکیو Tokyo Bay بوده که جاذبه های گردشگری متعددی برای بچه ها و خانواده ها دارد. برای رفتن به اودایبا Odaiba می بایست از مونوریل بهره ببرید که به خودی خود تجربه جالب و مفرحی برای بچه ها است. چندین ایستگاه و تعدادی مجموعه خرید و سرگرمی در این جزیره وجود دارند. می توانید به بچه ها خود اجازه دهید خودشان سرگرمی و جاذبه مورد نظرشان را انتخاب کنند؛ برای مثال می توانند به بازدید از موزه تریک آرت توکیو Tokyo Trick Art Museum یا سونی اکسپلورا ساینس Sony ExploraScience که بسیاری از جاذبه ها و بخش های آنها رایگان بوده، بروند. سونی اکسپلورا ساینس Sony ExploraScience یک مجموعه آموزشی علمی هست که توسط شرکت سونی برپا شد. شما می توانید ساعت ها با بچه ها خود به تماشای نمایشگاه های جالب و انجام فعالیت های هیجان انگیز این مجموعه مشغول شوید. بچه ها از بخش های مختلف آن از جمله تبدیل شدن به یک روبات کارتونی خوششان می آید و از بودن در این مورد از مناطق دیدنی توکیو استقبال می کنند. ورودی برای بزرگسالان 500 ین و برای بچه ها 300 ین است. در موزه تریک آرت Trick Art Museum می توانید بهمراه بچه ها خود در موقعیت های مختلف و صحنه پردازی های جالب و عجیب عکس بگیرید؛ بچه ها عاشق این موزه هستند و از وقت گذرانی در آن لذت می برند.

منبع: همگردی
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3055

به "جاذبه های دیدنی توکیو؛ شهری مناسب سفرهای خانوادگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی توکیو؛ شهری مناسب سفرهای خانوادگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید