تلویزیون هوشمند جی پلاس JU922

به گزارش هیو بلاگ، بازار لوازم خانگی کشورمان طی یکی دو سال اخیر با چالش های زیادی روبرو بوده است. خروج بیشتر برندهای خارجی اگرچه باعث سردرگمی خریداران شد، اما استقبال بی سابقه از برندهای داخلی را نیز به همراه داشت. همین موضوع باعث شد تا نام های تازه ای به بازار وارد شوند. شرکت گلدیران که همواره نامش را کنار ال جی می دیدیم، میانه تابستان سال گذشته برند جی پلاس را به شکل رسمی معرفی کرد . در این نوشته می خواهیم تلویزیون جی پلاس 55JU922 را بررسی کنیم که بهترین تلویزیون 4K این شرکت از سری استلار محسوب می شود و در حال حاضر حدود 7.2 میلیون تومان قیمت دارد. با دیجیاتو همراه باشید.

تلویزیون هوشمند جی پلاس JU922

بررسی ویدیویی تلویزیون جی پلاس 55JU922

طراحی و کیفیت ساخت

تلویزیون جی پلاس JU922 از طراحی مینیمال و ساده ای بهره می برد که سازنده از لفظ بدون قاب یا Frameless برای توصیف آن بهره می گیرد. البته سه طرف پنل حدود 1 سانتی متر حاشیه داریم و پهنای لبه پایینی که میزبان اسپیکرهاست نیز به حدود 6 سانتی متر می رسد؛ یعنی آنقدرها هم بدون قاب نیست. ضخامت کلی تلویزیون هم نسبتاً زیاد است، مخصوصا در یک سوم پایین که میزبان بوردهای الکترونیکی و درگاه هاست. بخش زیادی از پشت دستگاه با قاب فلزی پوشانده شده اما قسمت پایین شاهد پلاستیک خشک و نسبتاً محکم هستیم که اندکی از کیفیت کار کاسته است. پایه های فلزی دستگاه با دو پیچ به خوبی محکم می شوند و کیفیت ساخت خوبی دارند.

تلویزیون جی پلاس با دو دستگاه ریموت کنترل عرضه می شود که هردو، زیبا و باکیفیت هستند. ریموت اصلی از دکمه های کامل بهره می برد و ابعادش به مراتب بهتر از ریموت تلویزیون ایکس ویژن (بررسی دیجیاتو) است. ریموت دوم تنها دکمه های اصلی را در خود جای داده و برای کنترل قابلیت های هوشمند به کار می رود اما تمام نیاز شما را برآورده می کند. از این ریموت می توان به عنوان ماوس هم استفاده کرد. روی خود تلویزیون تنها یک دکمه می بینیم که زیر لبه پایینی تعبیه شده اما استفاده از آن کمی سخت است، چون مثل جوی استیک عمل نمی کند و فقط با فشار دادن کوتاه یا طولانی آن می توان به چند کارکرد پایه دست یافت.

درگاه های ارتباطی

تلویزیون جی پلاس JU922 امکانات ارتباطی نسبتاً کاملی دارد و نیاز بیشتر کاربران را برطرف می کند. علاوه بر درگاه های فیزیکی، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت از طریق وای فای نیز وجود دارد. در ادامه فهرست درگاه های ارتباطی این محصول را می بینید:

  • خروجی صدای اپتیکال
  • ورودی هدفون
  • ورودی AV
  • دو درگاه USB 2.0
  • ورودی آنتن
  • سه درگاه HDMI
  • درگاه شبکه LAN

رابط کاربری

تلویزیون جی پلاس JU922 از اندروید 6 بهره می برد که سیستم عامل به روزی محسوب نمی شود اما نسخه های جدید اندروید هم قابلیت ویژه ای را در اختیار تلویزیون ها نمی گذارند. با این حال امیدواریم جی پلاس برنامه ای برای آپدیت تلویزیون هایش داشته باشد.

رابط کاربری تلویزیون کاملاً ساده و کاربردی طراحی شده و به سرعت لود می شود. البته پس از نصب کافه بازار و آپدیت چند برنامه پیش فرض، زمان لود اولیه تلویزیون چند دقیقه افزایش یافت و متأسفانه راهکاری هم برای ریست کلی دستگاه پیدا نکردیم. اپلیکیشن فیلیمو به شکل پیش فرض روی تلویزیون نصب شده و می توانید با خرید اشتراک، به محتوای این سرویس پرطرفدار دست پیدا کنید. تلاش ما برای نصب اپ دیجیاتو روی تلویزیون بی نتیجه ماند.

تلویزیون جی پلاس JU922 به سرعت فلش یا هارد اکسترنال را می شناسد و شما را به بخش رسانه هدایت می کند. خوشبختانه امکان پخش بیشتر فایل های مالتی مدیا بدون نصب برنامه اضافه روی این دستگاه وجود دارد. ما فرمت های مختلف مثل FLAC یا MKV و انواع محتوای HDR را تست کردیم.

این تلویزیون امکان ارتباط دوطرفه با گوشی های هوشمند را نیز دارد. اگر بخواهید محتوای گوشی را روی تلویزیون ببینید، می توانید از قابلیت اسکرین میرورینگ یا AirScreen استفاده کنید. این قابلیت در دفتر دیجیاتو به خوبی کار کرد و تأخیر محسوسی نداشت. اپلیکیشن اختصاصی iSmart هم می تواند گوشی شما را به کنترل تلویزیون تبدیل کند یا صدا و تصویر تلویزیون را به صفحه گوشی انتقال دهد. این کار به شبکه وای فای وابسته است و به خوبی کار می کند، ولی ما کاربرد خاصی برای آن پیدا نکردیم.

کیفیت صدا و تصویر

تلویزیون جی پلاس JU922 از پنل VA استفاده می کند که از نظر کیفیت بین پنل های IPS و TN قرار می گیرد. صفحه این تلویزیون با رزولوشن 4K دقت بسیار بالایی دارد و تصاویر خوش آب و رنگی را هم به نمایش می گذارد. البته می دانید که کیفیت تصویر به کیفیت محتوا بستگی دارد. ما عکس ها و ویدیوهای 4K و فول اچ دی را روی این دستگاه اجرا کردیم و نتیجه مطلوبی گرفتیم. البته به خاطر فقدان قابل افزایش کیفیت یا Upscale ویدیوهایی با رزولوشن پایین تر (مثلا 720p) خروجی خوبی ندارند و بهتر است برای تماشای آنها کمی از تلویزیون فاصله بگیرید.

با وجود کیفیت خوب تصویر و زاویه دید مطلوب، تلویزیون جی پلاس کنتراست بالایی ندارد و رنگ سیاه واقعی را به شما نشان نمی دهد. البته این موضوع در بیشتر محصولاتی که از پنل VA استفاده می کنند وجود دارد. نور پس زمینه در این پنل به خوبی توزیع نشده و در لبه های راست و چپ با کاهش نور روبرو هستیم. این موضوع در فیلم ها و بازی هایی با محیط تاریک، می تواند کمی آزاردهنده باشد.

تلویزیون جی پلاس از دو اسپیکر 10 واتی برای پخش صدا استفاده می کند که کیفیت و قدرت خوبی دارند. در واقع اگر خانه خیلی بزرگی ندارید، نیازی به تهیه سینمای خانگی یا ساندبار نخواهد بود. البته با توجه به اینکه بلندگوهای این تلویزیون بیشتر بازه میانی صدا را پوشش می دهند، برای گوش دادن به موسیقی مناسب نیستند.

جمع بندی

تلویزیون جی پلاس JU922 محصول نسبتاً کاملی محسوب می شود و نیاز طیف وسیعی از کاربران خانگی را پوشش می دهد. کیفیت صدا و تصویر تلویزیون قابل قبول است اما توجه داشته باشید که برای بهره گیری از حدبیشتر کیفیت، به محتوای مناسب نیاز دارید که تهیه آن کار چندان ساده ای نیست. رابط کاربری هم هر آنچه نیاز دارید را در اختیار شما می گذارد.

از جمله مزایای تلویزیون جی پلاس می توان به طراحی ساده و شیک، امکانات ارتباطی کافی، کیفیت صدا و تصویر مطلوب و عملکرد مناسب درگاه های HDMI برای گیمینگ اشاره کرد. ضخامت زیاد بدنه، کنتراست نسبتاً پایین تصویر و سخت افزار نه چندان قدرتمند را هم باید در فهرست نقاط ضعف این محصول برشمرد. با این حال قیمت مناسب این تلویزیون 55 اینچی 4K به همراه ضمانت شرکت باسابقه گلدیران می تواند عامل اصلی برای جذب خریداران باشد.

منبع : دیجیاتو

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: آی تابناک
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3181

به "تلویزیون هوشمند جی پلاس JU922" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلویزیون هوشمند جی پلاس JU922"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید