تعمیر برد جاروبرقی و ماشین ظرفشویی بوش

به گزارش هیو بلاگ، در سال های اخیر، لوازم خانگی بوش خیلی فروش بالایی داشته و نسبت به لوازم خانگی سایر برندها خیلی پرطرفدار بوده است. نمایندگی بوش، این موفقیت را به دلیل تنوع در طرح و مدل، به کاربردن تکنولوژی های جدید و قطعات با کیفیت در ساخت محصولاتش به دست آورده است. برای کسانی که لوازم خانگی بوش را در منزل خود دارند توصیه می کنیم که در صورت خراب شدن دستگاه اصلا به هر فردی برای تعمیر اطمینان نکنند و این کار را به دست نمایندگی تعمیرات بوش بسپارند زیرا دارای تکنسین های حاذق و کاربلد است و همین موجب می گردد که تعمیر به بهترین نحو ممکن انجام گردد.

تعمیر برد جاروبرقی و ماشین ظرفشویی بوش

در طی چند سال اخیر، در میان برندهای موجود در بازار لوازم خانگی، برند بوش یکی از محبوب ترین برندها بوده است. دلیل استقبال زیاد از این برند به کار بردن بهترین قطعات و تجهیزات در ساختش بوده است و علاوه بر این طرح ها و رنگ های متنوعی را در بازار عرضه نموده است. همه این ها دست به دست هم داده اند که تعمیر لوام خانگی بوش به ویژه تعمیر برد احتیاج به تخصص بالایی داشته باشد.

برد کارش شبیه به مغز انسان است و و ظیفه اش کنترل، همانگی و نظارت بر سایر قطعات موجود در دستگاه است. با توجه به نقش مهمی که برد دارد تعمیر آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب ما برای شما درباره تعمیر برد جاروبرقی بوش و تعمیر برد یخچال بوش صحبت می کنیم. تمامی نکاتی را که در این زمینه باید بدانید را برای شما می گوییم تا بتوانید دانش خود در این زمینه را ارتقا دهید.

باز هم یادآوری می کنیم که نه خودتان و نه یه فرد ناشی را برای تعمیر انتخاب نکنید زیرا به دستگاه شما آسیب می زند و خسارت جبران ناپذیری را به شما وارد می نماید. در صورتی که احتیاج به تعمیرات لوازم خانگی بوش دارید با شماره 22225007-021 تماس بگیرید تا تعمیرکاری حرفه ای را به منزل شما بفرستیم. هدف ما جلب رضایت شماست.

تعمیرات برد جاروبرقی بوش

همانطور که گفته شد، برد الکترونیکی جاروبرقی وظیفه بسیار مهمی را برعهده دارد و در صورتی که دچار نقص و مسئله ای گردد، باید سریعا بسته به شرایط تعمیر و یا تعویض گردد. اگر برد جاروبرقی شما خراب شده، بهتر است خودتان برای تعمیر دست به کار نشوید و این کار مهم را به یک تعمیرکار حرفه ای در زمینه تعمیرات جاروبرقی بوش بسپارید. ممکن است خودتان این کار را انجام دهید و خرابی را شدیدتر کنید و در نتیجه خسارت جبران ناپذیری را به جاروبرقی خود وارد کنید.

از طرفی دیگر، در هر مدل جاروبرقی برد الکترونیکی متفاوتی به کار برده شده است و می توان گفت هر برندی برد مخصوص به خود را در ساخت جاروبرقی هایش استفاده می نماید که پیچیدگی خاص خود را دارد. اگر تعمیرکار دانش و مهارت لازم در زمینه تعمیر برد جاروبرقی بوش نداشته باشد، نمی تواند به درستی آن را تعمیر کند. گاهی به دلیل تجربه کم، به جای تعمیر نیز به اشتباه تعویض برد جاروبرقی بوش را پیشنهاد می دهد که هزینه زیادی را روی دست شما می گذارد.

بنابراین، تا می توانید برای تعمیر برد جاروبرقی بوش با نمایندگی تعمیرات جاروبرقی بوش، 22225007-021، تماس بگیرید تا بهترین تعمیرکار جاروبرقی بوش در کمتر از یک ساعت به منزل شما بیاید و با کمترین هزینه بهترین تعمیر را برای شما انجام دهد. علاوه بر این، در این نمایندگی به ازای هر تعمیری به شما یک کارت ضمانت یا گارانتی 6 ماهه داده می گردد تا در صورتی که در این مدت مجددا برد جاروبرقی خراب شد، تعمیر را به صورت رایگان برای شما انجام دهیم. البته تا کنون کمتر کسی زنگ زده و خرابی مجدد را گزارش داده است.

تست برد جاروبرقی بوش

با وجود اینکه برد جاروبرقی نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید، نباید اینگونه تصور کرد که هر مسئله ای که در جاروبرقی رخ می دهد به دلیل خراب بودن برد الکترونیکی است!! به عنوان مثال اگر در زمان کار با جاروبرقی حس کردید بوی سوختگی می آید نشاندهنده خراب بودن برد جاروبرقی نیست. پس حتما از خراب بودن برد مطمئن شوید و بی گدار به آب نزنید.

برای اینکه بفهمید برد جاروبرقی بوش شما خراب شده است یا نه و در حقیقت به تست برد جاروبرقی بوش خود بپردازید در ادامه رایج ترین نشانه های خرابی آن را برای شما شرح می دهیم تا بتوانید به درستی برد معیوب را شناسایی کنید. باز هم به شما توصیه می کنیم که تعمیر، عیب یابی و تست برد جاروبرقی را به نمایندگی برند مربوطه واگذار کنید تا خیالتان از بابت مراحل کار راحت باشد. از مهمترین نشانه های خرابی برد جاروبرقی بوش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- تنظیم نشدن سرعت جاروبرقی

- کم شدن مکش جاروبرقی

- ایجاد جرقه در کلید جاروبرقی

- بالا بودن ولتاژ ورودی به برد

- روشن نشدن جاروبرقی

- خاموش و روشن شدن پیوسته جاروبرقی در حین کار

- سوختن صفحه نمایش جاروبرقی

- کاهش و افزایش ناگهانی دور جاروبرقی

- خاموش نشدن موتور جاروبرقی

آموزش تعمیر برد جاروبرقی بوش

در این بخش، به آموزش تعمیر برد جاروبرقی بوش می پردازیم و به شما یاد می دهیم که بعد از تشخیص خراب بودن برد، چه کارهایی را باید انجام دهید. اقدامات ذکر شده را در صورتی که تجربه و مهارت کافی در زمینه تعمیرات برد جاروبرقی بوش دارید انجام دهید در غیر این صورت به هیچ وجه خودتان این کارها را انجام ندهید.

تنظیم نشدن سرعت جاروبرقی

اگر دیدید سرعت جاروبرقی را نمی توانید تنظیم کنید و مدام کم و زیاد می گردد، باید به تست و عیب یابی برد جاروبرقی بپردازید. برای این کار ابتدا قطعه ای به نام پتانسیومتر که بر روی برد جاروبرقی قرار گرفته است را تست کنید. اگر مشکل از این قطعه نبود، باید مقاومت های موجود روی برد و ولتاژ ورودی را چک کنید.

کم شدن مکش جاروبرقی

اگر با کاهش مکش جاروبرقی روبرو شدید، ابتدا آنالیز کنید که این مشکل به دلیل پر شدن کیسه جاروبرقی و یا مسدود شدن راستا جریان هوا هست یا نه. اگر مشکل از این دو بخش نبود، به عیب یابی و تست برد جاروبرقی بپردازید. قطعه ای که در برد موجب افزایش قدرت مکش جاروبرقی می گردد پتانسیومتر است. بنابراین، کاهش مکش جاروبرقی می تواند به دلیل خراب بودن پتانسیومتر باشد که باید به تعمیر و یا تعویض آن بپردازید.

ایجاد جرقه در کلید جاروبرقی

شاید تا به حال با این صحنه روبرو شدید، که به محض زدن کلید جاروبرقی، جرقه ای زده می گردد. این مساله می تواند به دلیل خراب بودن قطعه ای به نام خازن پارازیت گیر بر روی برد جاروبرقی باشد. در صورتی مشاهده جرقه در کلید جاروبرقی، 3 خازن پارازیت گیر موجود روی برد را تعویض کنید.

بالا بودن ولتاژ ورودی به برد جاروبرقی

حتما باید ولتاژ ورودی به برد جاروبرقی کنترل گردد، در غیر این صورت آسیب و صدمه شدیدی به برد زده می گردد. بر روی برد جاروبرقی قطعه ای به نام مقاومت و ظیفه کنترل ولتاژ ورودی به برد را برعهده دارد. بنابراین، اگر دیدید این ولتاژ خیلی بالاست باید مقاومت های روی برد را تعویض کنید.

روشن نشدن جاروبرقی

اگر جاروبرقی شما روشن نمی گردد، ابتدا جریان برق ورودی به آن را چک کنید. اگر مشکل از جریان برق ورودی نبود، باید مقاومت ها، خازن ها، ترایاک ها و پتانسیومتر روی برد را آنالیز کنید و از سالم بودن هر کدام مطمئن شوید.

گرم شدن بیش از حد موتور جاروبرقی

در صورتی که موتور جاروبرقی بیش از حد گرم می گردد، ابتدا از سالم بودن موتور آن مطمئن شوید. اگر موتور سالم است، امکان دارد مشکل از قطعه ای به نام صفحه انتقال حرارت نیمه هادی ترایاک موجود بر روی برد جاروبرقی باشد که وظیفه خنک کردن ترایاک را برعهده دارد. این قطعه را تست کنید.

تنها یک تعمیرکار حرفه ای است که می تواند در کمترین زمان و به درستی تشخیص دهد خرابی و مشکل از کدام قطعه جاروبرقی می باشد و بهترین راه چاره را جهت برطرف آن مشکل پیشنهاد دهد. در صورتی که احتیاج به تعمیر برد جاروبرقی بوش دارید و خودتان نمی توانید آن را انجام دهید و میترسید حتما با 22225007-021 تماس بگیرید. کافی است به ما اعتماد کنید تا تعمیرکاران ما به بهترین نحو ممکن به تعمیر برد جاروبرقی شما بپردازند.

تعمیرات برد ظرفشویی بوش

از میان لوازم خانگی برند بوش، ظرفشویی بوش، به دلیل امکانات و کیفیت بالای قطعاتش، به یکی از پر طرفدارترین ها در بازار تبدیل شده به خصوص برای خانم هایی که شاغل هستند و زمانی را برای ظرف شستن ندارند. از طرفی، استفاده مرتب از ماشین ظرفشویی در طول روز موجب شده این دستگاه نسبت به سایر لوازم برقی های موجود در خانه خرابی بیش تری داشته باشد؛ ظرفشویی بوش هم از این قاعده مستثنی نیست. طبق گزارشات انجام گرفته توسط شرکت بوش، بیش تر این خرابی ها مربوط به برد ماشین ظرفشویی می باشد.

زمانی که برد ماشین ظرفشویی خراب می گردد کل ظرفشویی از کار می افتد و دیگر نمی توانید از آن بهره ببرید. در نتیجه تعمیر برد ظرفشویی بوش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نباید این کار را به هر تعمیرکاری بدهید. در صورتی که تعمیرکار غیر حرفه ای باشد آسیب شدیدتری را به ظرفشویی وارد می نماید و هزینه زیادی را متحمل خواهید شد.

در این بخش، تمامی نکاتی را که باید در زمینه تعمیر ظرفشویی بوش بدانید برای شما به طور کامل شرح دادیم. علاوه بر این، به فاکتورهایی که در خرید برد ماشین ظرفشویی بوش و هزینه تعمیر برد ظرفشویی تاثیر گذارند اشاره کوچکی کردیم. با ما همراه باشید در صورتی که با خواندن این مقاله باز هم سوالی در زمینه تعمیرات برد ظرفشویی بوش داشتید با نمایندگی مجاز تعمیرات ظرفشویی بوش، 22225007-021، تماس گرفته تا کارشناسان ما به صورت رایگان بهترین راه چارهها را به شما پیشنهاد دهند.

نشانه های خرابی برد ظرفشویی بوش

سوالاتی که بسیاری از افراد از کارشناسان ما می پرسند این است که از کجا بفهمیم روشن نشدن ظرفشویی به دلیل خراب بودن برد الکترونیکی آن است. به عبارتی دیگر نشانه های خرابی برد ظرفشویی بوش چیست. برای اینکه خودتان متوجه شوید که برد ظرفشویی خراب شده یا نه، در ادامه اصلی ترین علائم خرابی برد ظرفشویی بوش را به صورت موردی برای شما بیان می کنیم. ولی باز هم به شما توصیه می کنیم قبل از هرگونه اقدامی برای تست، عیب یابی و تعمیر برد ظرفشویی بوش با یک تکنسین مشورت کنید و سپس دست به کار شوید.

- ماشین ظرفشویی به هیچ وجه روشن نمی گردد.

- عملیات آبگیری در ظرفشویی انجام نمی گردد.

- کد خطا یا ارور مربوط به برد بر روی پنل ظرفشویی نشان داده می گردد.

- ظرفشویی حین کار به صورت ناگهانی قطع گردد.

- ظرفشویی حین کار مدام قطع و وصل گردد.

دلایل خرابی برد ظرفشویی بوش

برای اینکه تعمیر برد ظرفشویی به درستی انجام گردد باید تمامی دلایل رایج برای خرابی برد را تک به تک چک کنید. یکی از مهمترین دلایل خرابی برد ظرفشویی بوش نیم سوز شدن خازن ها و فیوزهای موجود بر روی آن است که موجب می گردد برنامه شست و شوی ظرف ها به طور کامل انجام نگردد. رخ دادن اتصالی در سیم پیچ ها میتواند دلیل دیگری برای خرابی برد باشد که در این حالت برد نیم سوز می گردد و باید سریع به داد آن برسید.

امکان دارد بخشی از برد آسیب دیده باشد که در چنین شرایطی عملیات آبگیری دچار اشکال می گردد یا دستورالعمل های تایمر مشکل پیدا می نماید. ناراحت کننده ترین دلیل، خرابی کل برد است که موجب روشن نشدن ظرفشویی می گردد و باید به جای تعمیر به تعویض برد ظرفشویی بپردازید. هر یک از موارد ذکر شده در مشخص راه چاره تعمیر ظرفشویی بوش تاثیرگذارند و باید با دقت و صبر زیاد آنالیز شوند.

انتخاب راه چاره درست برای تعمیر برد ظرفشویی را به تعمیرکار واگذار کنید زیرا اگر برد ظرفشویی به درستی تعمیر نگردد در آینده خسارات بدتری به دستگاه شما وارد می گردد. در مواردی فرد مجبور شده ماشین ظرفشویی دیگری بخرد زیرا دیگر دستگاه قابل تعمیر و حتی قابل تعویض نبوده است. علاوه بر این، تعمیر برد ظرفشویی، به خصوص برد ظرفشویی بوش را به تعویق نیندازید زیرا امکان دارد دستگاه به طور کامل از کار بیفتید و تعمیرکار هم نتواند برای تعمیر برد اقدامی انجام دهد.

بدون شک برای تعمیر برد ظرفشویی بوش بهترین گزینه تماس با نمایندگی مجاز ظرفشویی بوش است تا بتوانید بدون هیچ نگرانی تعمیر را به آن ها بسپارید. ما به عنوان معتبرترین نمایندگی مجاز تعمیرات بوش می توانیم برد ظرفشویی شما را به گونه ای تعمیر کنیم که بهتر از روز اول نیز کار کند!! به ازای تعمیری که ما انجام می دهیم شما یک ضمانت شش ماهه دریافت می کنید تا در صورتی که برد دوباره دچار مشکل شد تعمیر برای شما به صورت رایگان انجام گردد. پس با 22225007-021 تماس بگیرید.

در این مقاله، نکاتی را درباره تعمیر برد جاروبرقی بوش و تعمیر برد ماشین ظرفشویی بوش مطرح کردیم. اگر باز هم سوالی داشتید می توانید از کارشناسان ما سوال بپرسید تا به سوالات شما پاسخ دهیم. ما می توانیم بهترین تعمیرات را به شما ارائه دهیم.

منبع: https://www.boschrepairco.com/

منبع: چمدان
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4411

به "تعمیر برد جاروبرقی و ماشین ظرفشویی بوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیر برد جاروبرقی و ماشین ظرفشویی بوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید