تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 قیمت پرچم داران اندرویدی را افزایش می دهد

به گزارش هیو بلاگ، کمپانی کوالکام در زمان معرفی اسنپدراگون 8 نسل 3 در اکتبر سال گذشته، بیان کرد که نسل بعدی این پردازنده یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 گران تر از نسل قبلی خود خواهد بود. حالا می توانیم به جزئیات بیشتری در خصوص این افزایش قیمت بپردازیم.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 قیمت پرچم داران اندرویدی را افزایش می دهد

بر اساس گزارش های مینگ-چی کو، تحلیلگر شناخته شده حوزه فناوری، قیمت اسنپدراگون 8 نسل 4 ممکن است 25 تا 30 درصد نسبت به نسل 3 افزایش یابد. این جهش قیمتی قابل توجه، هزینه این تراشه را به حدود 200 دلار می رساند. در حالی که افزایش قابل توجه قیمت تراشه لزوماً به معنای افزایش قیمت نهایی گوشی های هوشمندی که از آن بهره می برند نیست، اما قطعا به پایین نگه داشتن قیمت ها نیز یاری نمی نماید. به عنوان مثال، تولیدنمایندگان گوشی های هوشمند ممکن است برای جبران این افزایش قیمت، هزینه ها را در بخش های دیگر کاهش دهند. بعلاوه این احتمال وجود دارد که قیمت سایر قطعات کاهش یابد و به تولیدنمایندگان اجازه دهد بدون افزایش قیمت نهایی برای مصرف نمایندگان، اوضاع را متعادل نمایند.

با این حال، افزایش تا 30 درصد رقم قابل توجهی است؛ بنابراین انتظار این می رود که حداقل بخشی از این هزینه به سطح مصرف نماینده منتقل گردد. اخیراً شاهد افزایش قیمت در بخش گوشی های هوشمند پریمیوم رده بالا بوده ایم. قیمت گوشی های سامسونگ گلکسی اس 24 الترا، گوگل پیکسل 8 پرو و آیفون 15 پرو مکس همگی 100 دلار نسبت به نسل های قبلی خود افزایش یافته است. تنها یکی از این گوشی ها - گلکسی اس 24 الترا - از پردازنده اسنپدراگون استفاده می نماید، اما این موضوع نشان دهنده یک روند صعودی برای گران ترین گوشی های هوشمند است.

احتمالاً افزایش قیمت مورد انتظار برای اسنپدراگون 8 نسل 4 می تواند به معنای افزایش قیمت گوشی های هوشمند پریمیومی باشد که در بالاترین رده این بازار قرار نمی گیرند. برای مثال، در ایالات متحده، قیمت مدل های پایه و پلاس سری گلکسی اس سامسونگ برای سال ها ثابت به جای مانده است. اگر در سال 2025 برای اولین بار پس از مدت ها شاهد افزایش قیمت این مدل ها باشیم، جای تعجب نخواهد بود.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 خرداد 1403 بروزرسانی: 29 خرداد 1403 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 14561

به "تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 قیمت پرچم داران اندرویدی را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 قیمت پرچم داران اندرویدی را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید