تحقیق سازمان ملل در مورد ادعای استفاده ترکیه از سلاح فسفری در سوریه

به گزارش هیو بلاگ، بازرسان سازمان ملل تحقیق درباره ادعای استفاده ارتش ترکیه از سلاح فسفری در حمله به شمال سوریه را شروع کردند.

تحقیق سازمان ملل در مورد ادعای استفاده ترکیه از سلاح فسفری در سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بازرسان سلاح های شیمیایی سازمان ملل متحد، گفتند در حال جمع آوری شواهد در مورد استفاده ارتش ترکیه از بمب های حاوی فسفر سفید علیه غیرنظامیان شمال سوریه هستند.

به نوشته روزنامه گاردین، سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی روز آدینه گفت: از اوضاع با خبر است و در حال جمع آوری اطلاعات درخصوص استفاده احتمالی از سلاح های شیمیایی است.

هفته گذشته صلیب سرخ گفت شش شهروند و فرد نظامی که به بیمارستان شهر حسکه منتقل شدند از طریق سلاح های نامشخص دچار سوختگی شده اند. این نهاد استفاده از سلاح شیمیایی را تأیید نکرد.

همیش دی برتون گوردون فرمانده سابق انگلیسی متخصص در این زمینه گفت: عامل [سوختگی ها] به احتمال قوی فسفر سفید است. این سلاحی هولناک است و به کرات در جنگ داخلی سوریه مورد استفاده قرار گرفته است. متأسفانه استفاده از آن به طور فزاینده ای در حال عادی شدن است.

مقامات کُرد شمال سوریه، روز پنجشنبه، ترکیه را به استفاده از سلاح های نامتعارف در شهر رأس العین محکوم کردند. یکی از دیپلمات ها کُرد این منطقه روز آدینه گفت، موارد مشکوک را جمع آوری نموده و از سازمان های بین المللی خواهان تحقیق بر روی آن ها شده است.

حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در واکنش به این اتهامات گفت: همه این واقعیت را قبول دارند که هیچ سلاح شیمیایی در انبارهای سلاح ترکیه وجود ندارد.

دیروز (پنجشنبه) ترکیه و آمریکا آتش بسی 120 ساعته را گفتند تا به نیروهای کرد جهت عقب نشینی 20 مایلی در طول 300 مایل مرز مشترک میان سوریه و ترکیه فرصت داده گردد. با این حال درگیری ها همچنان به صورت پراکنده ادامه دارند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 465

به "تحقیق سازمان ملل در مورد ادعای استفاده ترکیه از سلاح فسفری در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیق سازمان ملل در مورد ادعای استفاده ترکیه از سلاح فسفری در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید