تامین مواد ضدعفونی کننده در مقیاس بالا توسط یک شرکت دانش بنیان

به گزارش هیو بلاگ، دکتر سعید سامانی دکتری مهندسی محیط زیست و مدیر عامل شرکت دانش بنیان فراوری کننده محلول ضد عفونی کننده در پارک علم و فناوری شیخ بهایی؛ شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در تبادل نظر با خبرنگاران اظهار کرد: ما شرکتی هستیم که در حوزه بهداشت آب فعالیت می کنیم و توانسته ایم محلولی را به فراوری برسانیم که در تصفیه خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

تامین مواد ضدعفونی کننده در مقیاس بالا توسط یک شرکت دانش بنیان

سامانی با بیان اینکه طی سابقه این شرکت از محلولی که بر پایه روش الکترولیز نمک طعام فراوری کردیم در صدها تصفیه خانه استفاده شده است، بیان نمود: این روش با استفاده از الکترولیز نمک طعام بوده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به شرایط کنونی؛ شیوع ویروس کرونا و احتیاج به مواد و محلول های ضد عفونی کننده امکان تامین احتیاج کشور را دارید گفت: محلولی که فراوری می کنیم محلول ضد عفونی کننده بوده که پایه آن ضد عفونی کننده نمک برای تصفیه است؛ از این مواد برای ضد عفونی شرایط کاری و سطوح بدن استفاده می گردد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فراوری کننده محلول ضد عفونی کننده در پارک علم و فناوری شیخ بهایی؛ شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه ظرفیت فراوری هر خط فراوری ما در این شرکت برابر با 400هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده است، اضافه نمود: ما اعلام آمادگی کردیم که می توانیم در این شرایط محلول ضد عفونی کننده مورد احتیاج سازمان ها را تامین کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا، جلساتی با وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و سازمان پدافند غیر عامل داشتیم که این محلول را در دسترس عموم مردم و سازمانها قرار دهیم.

به گفته سامانی، این توان فراوری در شرکت وجود دارد و اکنون در حال آماده سازی شرایط برای فراوری و در اختیار قرار دادن محلول ها به سازمان ها هستیم.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فراوری کننده محلول ضد عفونی کننده تاکید نمود: فضای عمومی مصارف بالایی دارند و به همین دلیل باید به صورت عمده تهیه شوند که این هزینه بر است؛ به همین دلیل از طرف وزارت بهداشت معرفی شدیم که این احتیاج را رفع کنیم و در حال تامین آن هستیم.

وی اضافه نمود: در واقع اکنون یکی از تامین کننده های مواد ضد عفونی کننده ما هستیم.

سامانی با بیان اینکه ظرفیت فراوری وجود دارد ولی محصولاتی برای بسته بندی در بازار وجود ندارد، گفت: در حال حاضر در حال رایزنی هستیم که این بسته بندی ها را از بازار داخل خریداری کنیم و در نهایت محصولات ضد عفونی کننده را به دست مردم برسانیم.

به گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در واقع اکنون مسئله بسته بندی محلول به صورت عمده وجود دارد و ظروف های بسته بندی در بازار کم شده و در صدد هستیم شرایط را ایجاد کنیم که این مشکل حل گردد.

تامین مواد ضد عفونی کننده در مقیاس بالا

وی با بیان اینکه پیش از اینها این محلول ها در مقیاس صنعتی در این شرکت به فراوری می رسیده گفت: از این رو توانایی فراوری در مقیاس بالا را نیز داریم.

استفاده از این محلول های ضد عفونی در وسایل حمل و نقل عمومی

سامانی با اشاره به استفاده از این محلول ضدعفونی کننده طی یک هفته اخیر گفت: این محلولی که به فراوری رسانده ایم در وسایل حمل و نقل عمومی، اتوبوس ها، متروها، ایستگاههای مترو و اتوبوس، فرودگاهها استفاده شده است.

وی اضافه نمود: چند روز گذشته 15 هزار لیتر را به قم برای استفاده از حمل و نقل عمومی اهدا کردیم. همچنین برای ضد عفونی کردن فرودگاه مهرآباد نیز از این محصول استفاده شده است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فراوری کننده محلول ضد عفونی کننده در پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: با شهرداری تهران و اصفهان هماهنگی های لازم در راستای استفاده از این محصول برای ضدعفونی کردن شده است.

وی مطرح نمود: همچنین توانستیم فرودگاه مهرآباد و مجموعه های عمومی را خوب پوشش دهیم. برای این فرودگاه 10 هزار لیتر محلول غلیظ را تامین کردیم.

وی گفت: سازمان ثبت احوال، پلیس هدایت رانندگی، وزارت خانه ها از جمله وزارت ورزش، وزارت کشور، هواپیمایی های مختلف این محصول را سفارش داده اند و ما در حال تامین آنها هستیم.

احتیاج به واردات نیست

وی با بیان اینکه پایه این محلول ضد عفونی کننده نمک طعام است، ادامه داد: این محلول بر پایه الکترولیز نمک طعام است که احتیاج به واردات ماده اولیه آن نداریم.

به گفته وی، برای تامین احتیاج محلول ضد عفونی کننده احتیاج به تجهیزاتی نداریم زیرا ما شرکت دانش بنیان هستیم و تمام دستگاههای داخل خط فراوری را خودمان طراحی نموده ایم.

سامانی با بیان اینکه این محصول تایید شده است، خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در کل حمایت خوبی کردند و از سه چهار روز گذشته در حال تامین هستیم که بتوانیم محلول های ضد عفونی کننده را در اختیار سازمان ها و مردم قرار دهیم.

ماندگاری ویروس روی سطوح

وی گفت: این ویروس روی لباس 12 ساعت و روی فلز 4 ساعت باقی می ماند؛ بدین ترتیب میزان ضد عفونی سطوح با یکدیگر متفاوت است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2116

به "تامین مواد ضدعفونی کننده در مقیاس بالا توسط یک شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین مواد ضدعفونی کننده در مقیاس بالا توسط یک شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید