بی قانونی افسران اجرای قانون در پورتلند

به گزارش هیو بلاگ، بیش از 50 روز از ناآرامی های پورتلند در ایالت اورگان امریکا در پی به قتل رسیدن جورج فلوید سیاهپوست به دست افسر پلیس سفیدپوست می گذرد و مقامات امریکایی به جای آنکه معترضان را آرام نمایند افسران ناشناسی را از سراسر کشور با نام افسران اجرای قانون به پورتلند گسیل نموده اند که به اصطلاح مانع تخریب اموال عمومی شوند

بی قانونی افسران اجرای قانون در پورتلند

اما این افسران با خشونت معترضان را سرکوب می نمایند؛ اتفاقی که اکنون در کانون توجه رسانه های امریکایی و شبکه های اجتماعی قرار گرفته و واکنش شهردار پورتلند را هم برانگیخته است. شهردار، سرکوب معترضان به نژادپرستی را حمله به دموکراسی توصیف نموده است.

به گزارش نیویورک تایمز، آنچه تحولات پورتلند را در کانون توجه رسانه ها و شبکه های اجتماعی قرار داده، ویدئوهایی از اعمال خشونت این افسران است که برای نخستین بار در روز 12 جولای یعنی حدود 7 روز پیش منتشر شد و از آن به بعد مدام و هر روزه ویدئوهای مشابه از این خشونت ها در شبکه های اجتماعی پخش شد. در این ویدئوها افسران اعمال قانون بدون آنکه هویت خود را اعلام نمایند با ون هایی که هیچ آرم و نشانی ندارند، در خیابان های پورتلند گشت می زنند و معترضانی که هیچ جرمی مرتکب نشده اند را دستگیر می نمایند و با خود می برند. این افسران همچنین با شلیک گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی معترضان را هدف قرار می دهند به طوری که در روز 12 جولای یکی از معترضان با همین گلوله ها که به سرش اصابت نموده بود، بشدت زخمی شد. انتشار این ویدئوها باعث شد، تد ویلر، شهردار پورتلند واکنش نشان دهد. او گفت: این حمله به دموکراسی ما است. آقای شهردار همچنین در یک نشست خبری خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا گفت: نیروهای فدرال را در ساختمان های خود نگه دار یا آنها را از شهر ما خارج کن. جف مرکلی و ران وایدن، سناتورهای اورگان و چاک شومر، سناتور دموکرات هم خواهان به جریان افتادن تحقیقات رسمی درباره این دستگیری ها شدند. دستگیری هایی که به گفته گاریسون دیویس، یکی از معترضان پورتلند، بسیار ترسناک است زیرا کسانی که دستگیر می شوند روزها و حتی هفته ها در بازداشت می مانند.

این خشونت ها و دستگیری ها آنقدر نگران نماینده است که دادستانی ایالت اورگان با طرح شکایتی، عملکرد وزارت امنیت داخلی دولت ترامپ و سازمان های امنیتی گوناگون را که نیروهایشان را تحت عنوان افسران اعمال قانون به پورتلند گسیل نموده اند، زیر سؤال برده است. به عقیده او، تمام دستگیری ها غیرقانونی است. تظاهرات پورتلند که از 52 روز قبل و پس از کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس شروع شد، در روزها و هفته های نخست بسیار پرتعداد و هزاران نفری بود اما سپس از تعداد معترضان تا حدودی کاسته شد تا اینکه دولت ترامپ عوامل فدرال اعمال قانون را به این شهر اعزام کرد و باعث شد بار دیگر تظاهرات تشدید گردد.

برش

فروش میلیونی کتاب برادر زاده ترامپ

کتاب مری ترامپ که درباره سابقه خانوادگی رئیس جمهوری امریکا است در روز نخست انتشار، رکورد زد و نزدیک به یک میلیون نسخه (950 هزار نسخه) از آن به فروش رفت؛ اتفاقی که اصلاً به مذاق ترامپ خوش نیامد و در توئیتر به برادرزاده اش حمله کرد و نوشت: مری ترامپ برادرزاده ای است که او را به ندرت دیده ام و او چیزهای کمی از من می داند و اطلاعات نادرستی درباره من و والدین فوق العاده ام که نمی توانستند مری را تحمل نمایند، می گوید. رئیس جمهوری امریکا پس از انتشار کتاب مری ترامپ (برادرزاده اش) با این سؤال جدی از سوی مردم امریکا و ناظران رو به رو شده که آیا او از نظر روحی و روانی مسائل جدی دارد؟

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4481

به "بی قانونی افسران اجرای قانون در پورتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی قانونی افسران اجرای قانون در پورتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید