به زودی در انگلیس کاربران از شر هشدار های پاپ آپ کوکی خلاص خواهند شد!

به گزارش هیو بلاگ، حتما شما هم هنگام باز کردن سایت ها بارها به پنجره های پاپ آپی برخورد نموده اید که به شما گوشزد می نمایند سایت بعضی از اطلاعات بازدید شما را به صورت کوکی ذخیره می نماید و شما باید به زحمت و احتمالا در حالی که دشنامی زیر لب به باعث و بانی این پدیده می داده اید، با زدن اوکی، پنجره را ببندید تا بتوانید مطالب را بخوانید.

به زودی در انگلیس کاربران از شر هشدار های پاپ آپ کوکی خلاص خواهند شد!

دولت بریتانیا با استناد به لایحه تازه اصلاح داده ها، قرار است بنر های کوکی پاپ آپ آزاردهنده را در وب سایت ها حذف کند.

این لایحه که به وسیله وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش (DCMS) داده شده، به این معنی است که بریتانیایی ها دیگر مجبور نیستند برای بستن هشدار های کوکی در سایت ها، کلیک اضافی نمایند.

دولت بوریس جانسون می گوید که هدف از این لایحه اصلاح قوانین داده بریتانیا برای عصر دیجیتال و استفاده از مزایای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است.

به گفته دولت، قوانین تازه داده ها بریتانیایی ها را از قوانین دست و پا گیر اتحادیه اروپا آزاد می نماید. فعلا نمی گردد زمان تصویب و اجرای دقیق این لایحه را تخمین زد.

پیشنهادات این لایحه جایگزین مصوبات مقررات عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا یا (GDPR) می گردد که چهار سال پیش اجرایی شد.

لایحه تازه اصلاح داده های انگلیس، دسترسی آزاد به داده ها برای رشد اقتصاد و بهبود شرایط کسب وکار ها و آسانی کار محققان ممکن می نماید، اما استاندارد جهانی برای حفاظت از داده ها را هم حفظ خواهد نمود.

توجه داشته باشید که تنها بخشی از طرح های لایحه اصلاح داده ها، حذف هشدار های کوکی های پاپ آپ در وب سایت ها است.

با چنین سیستمی، شهروندان بریتانیایی تمام مجوز های داده را در تنظیمات مرورگر وب خود فقط یک بار ذخیره می نمایند و احتیاج به تایید فعالیت کوکی ها در هر بازدید نخواهد بود. به طوری که می دانید در حال حاضر کاربر هر بار که وارد یک سایت تازه می گردد، باز شدن پنجره پاپ آپ هشدار کوکی را تحمل کند و ذخیره شدن کوکی ها را تایید و رد کند که این امر یک تجربه کاربری آزاردهنده و تکراری برای کاربران وب شده است.

بعلاوه بر اساس پیشنهادات در لایحه تازه، جریمه تماس ها و پیامک های مزاحم از حداکثر فعلی 500 هزار پوند به 4 درصد گردش اقتصادی خاطی یا 17.5 میلیون پوند افزایش می یابد.

این لایحه بعلاوه الزامات قانونی در خصوص تحقیقات را ساده می نماید تا دانشمندان بی جهت از استفاده از داده ها برای نوآوری و دستیابی به پیشرفت های بزرگ منع نشوند.

منبع

توصیه می کنیم

قدیمی ترین نسخه های پزشکی تاریخ

بیماران تأثیرگذار: ژیل بولت تایلور و رندی پاش

نگاه پزشکی به کاراکترهای عجیب و غریب فیلم های آلیس در سرزمین عجایب - گرگ و میش و آواتار

چرا پرمویی ایجاد می گردد؟ اشخاصی که به خاطر پرمویی در تاریخ مشهور شده اند

از لوبوتومی تا کلرپرومازین: داستان مبارزه با جنون

دیالوگ های جالب سریال ناوارو

منبع: یک پزشک
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 11509

به "به زودی در انگلیس کاربران از شر هشدار های پاپ آپ کوکی خلاص خواهند شد!" امتیاز دهید

1 کاربر به "به زودی در انگلیس کاربران از شر هشدار های پاپ آپ کوکی خلاص خواهند شد!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به زودی در انگلیس کاربران از شر هشدار های پاپ آپ کوکی خلاص خواهند شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید