برترین زمان سفر به باهاما

به گزارش هیو بلاگ، باهاما (Bahamas) کشوری متشکل از بیش از 3000 جزیره کوچک و بزرگ است که درون اقیانوس اطلس و در شمال کوبا و در شرق استان فلوریدای آمریکا قرار گرفته است. این کشور به علت جزایر متعددش، پر از جاذبه های ساحلی بسیار زیبا و خیره کننده است که می توانند مقصدی عالی برای گذراندن تعطیلات باشند.

برترین زمان سفر به باهاما

برترین زمان برای سفر به باهاما از میانه ماه آوریل تا اوایل ماه ژوئیه است. این موقع از سال درست زمانی است که کسانی که برای گذراندن تعطیلات بهاری به اینجا آمده اند، رفته اند و از سوی دیگر، هنوز فصل طوفان در اوایل ماه اوت آغاز نشده است.

گرچه باهاما مقصد زمستانی قابل اعتماد و محبوبی است اما جذابیت های خارج از اوج فصل گردشگری آن کمتر مورد توجه قرار می گیرند؛ در حقیقت، در این موقع از سال، هزینه های اقامت و سفر ارزان تر است، سواحل کمتر شلوغ هستند و از سوی دیگر، بازدیدنماینده فرصت بسیار بیشتری دارد تا با فرهنگ محلی آشنا گردد و به وسیله جشنواره های ماهانه و رگاتاهای هفتگی با مردم بومی تعامل کند.

آب وهوای باهاما

باهاما بیشتر برای آب وهوای آفتابی خودش شناخته می گردد و بیشتر روزهای سال در اینجا هوا آفتابی است اما یان به معنای آن نیست که ماه های تابستان به طور غیر قابل تحملی گرم هستند. به لطف بادهای که در زنجیره جزیره می پیچند، آب وهوا در باهاما بسیار مطبوع تر است و یک بعدازظهر در ماه ژوئیه یا اوایل صبح در ماه ژوئن خنک تر و پربادتر از شهر نیویورک است.

بیشتر باران ها در باهاما در ماه مه و ژوئن رخ می دهند، هر چند این بارندگی ها نسبتا ملایم است و از آن ها استقبال می گردد. در این حالی است که در کارائیب از آن ها به عنوان آفتاب مایع یاد می نمایند. فصل طوفان در ماه های اوت و سپتامبر در اوج خودش واقع شده است و با اینکه باهاما نسبت به ساحل شرقی ایالات متحده آمریکا مورد تهدید قرار می گیرد اما نباید به همین موضوع بسنده کرد و باید قبل از سفر شرایط آب وهوایی را سنجید.

اوج فصل گردشگری در باهاما

بر خلاف آب وهوای گرمسیری که در تمام طول سال نسبتا متعادل باقی می ماند، هزینه سفر و اقامت در باهاما در طول زمستان به طور چشمگیری افزایش می یابد و هتل ها تا 50 درصد بالاتر از ماه های تابستانی از بازدیدنمایندگان هزینه دریافت می نمایند.

اوج فصل گردشگری در باهاما از اواسط ماه دسامبر آغاز می گردد و تا میانه ماه آوریل و درست پس از تعطیلات بهاری ادامه دارد. برای کسانی که قصد صرف هزینه کمتر را دارند، اواخر بهار و اوایل تابستان زمان ارزان تری به شمار می رود چراکه هزینه سفر و اقامت در خارج از فصل اوج گردشگری و به خصوص در جزایر بیرونی کاهش پیدا می نماید.

تعطیلات و فستیوال های مهم باهاما

در تمام رژه ها و جشنواره هایی که تقریبا هر هفته در سراسر باهاما برگزار می شوند، جونکانو (Junkanoo) بدون شک محبوب ترین محسوب می گردد. انرژی و شادی رژه خیابان پر از جنب و جوش، با ماسک های پیچیده و لباس های خلاقانه، یادآور Mardi Gras یا کارناوال است و این در حالی است که در این جشنواره، میراث متمایز باهامایی به نمایش گذاشته می گردد.

نام این جشنواره برگرفته از نام جان کانو، یک رئیس آفریقایی است که حتی پس از اینکه در West Indies به بردگی وادار شد، هیچ گاه از مبارزه برای حق خودش و مردمش برای رقصیدن، آواز خواندن و داشتن وقت خوش دست نکشید. این جشن امروزه نیز ادامه دارد و جونکانو به عنوان جشنواره ملی باهاما شناخته می گردد.

از جمله دیگر تعطیلات مهم و برجسته باهاما می توان به روز آزادی و هفته استقلال اشاره نمود که در طول تابستان رخ می دهند و به طور کلی باید گفت که در هر موقع از سال، جشن و تعطیلات خوبی در باهاما در جریان است. در صورتی که نمی توانید در این تعطیلات و جشنواره ها حضور پیدا کنید، می توانید از فعالیت های فرهنگی موجود دیگر که در تمام طول سال و در نقاط مختلف و به ویژه در مرکز این کشور یعنی ناسائو وجود دارند، بهره ببرید.

ورزش ملی باهاما، کریکت است و مسابقات آن نیز از ماه مارس تا نوامبر در آخر هفته ها برگزار می گردد و می توان در آن شرکت کرد و شور و هیجان مردم برای این مسابقات را از نزدیک مشاهده کرد. جشن چای (Tea Party) به وسیله وزارت گردشگری در آخر آدینه هر ماه در خانه فرماندار برگزار می گردد و از جمله رویدادهایی است که شرکت در آن می تواند جالب توجه باشد و تجربه ای منحصربه فرد از فرهنگ و غذاهای باهامایی را به شما ارائه خواهد نمود.

چه زمانی برای سفر به باهاما بهتر است؟

برترین زمان سفر به باهاما در خارج از فصل گردشگری یعنی از میانه ماه آوریل تا اوایل ژوئیه است. در این موقع از سال، آب وهوا مطبوع است و جاذبه های گردشگری این کشور همچون اوج فصل گردشگری شلوغ نیستند. از سوی دیگر، هزینه های سفر و اقامت کمتر هستند.

فصل بارانی در باهاما چه زمانی است؟

ماه مه و ژوئن نسبت به دیگر ماه های سال در باهاما بارش دارند اما باید گفت که بارش باران در باهاما سبک است و احتمالا به سفر شما آسیب نخواهد زد. با این حال، باید در نظر داشت که فصل طوفان از ماه اوت تا سپتامبر خواهد بود.

اوج فصل گردشگری کدام است؟

زمستان به عنوان اوج فصل گردشگری در باهاما شناخته می گردد و انتظار می رود که جمعیت بسیار زیادی از گردشگران از ماه دسامبر تا ماه مارس در اینجا و جاهای دیدنی آن حضور داشته باشند. هزینه هتل ها در طول این ماه ها در بیشترین مقدار خود واقع شده است و در صورتی که می خواهید در این موقع از سال به باهاما سفر کنید، بهتر است از قبل نسبت به رزرو هتل اقدام کنید.

منبع: فوت و فن / tripsavvy
انتشار: 5 اسفند 1401 بروزرسانی: 5 اسفند 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 13097

به "برترین زمان سفر به باهاما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به باهاما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید