آنالیز طرح معماری موزه پبده فولادشهر

به گزارش هیو بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان گفت: طرح معماری ساخت نخستین موزه خصوصی کتب و نسخ خطی کشور (موزه پبده فولادشهر) به منظور اختصاص زمین برای آن مورد آنالیز نهاده شد.

آنالیز طرح معماری موزه پبده فولادشهر

به گزارش خبرنگاران احمد فتحی در گفت و گو با ایسنا درباره موزه خصوصی کتب و نسخ خطی فولادشهر، اظهار کرد: موزه کتب و نسخ خطی پبده فولادشهر اصفهان به وسیله داریوش پبدنی، مدیر این موزه و نایب رئیس انجمن موزه داران اصفهان در سال 1389 افتتاح شد که این موزه به عنوان نخستین موزه خصوصی کتب و نسخ خطی کشور است. این موزه از سالی که افتتاح شد زیر نظر کمیته بین المللی موزه ها(ایکوم) برای ارزیابی نهاده شد که ایکوم برای چند سال موزه پبده را به عنوان یکی از موزه های برتر کشور از جنبه های مختلف معرفی نموده است.

وی اضافه کرد: این موزه فعلاً مالکیت شخصی ندارد و در محلی به شکل موقت مستقر است که با پیگیری های صورت گرفته مقرر نموده بودند که زمینی برای آن اختصاص دهند تا موزه ساخته گردد که با همکاری بخشداری، شرکت عمران فولادشهر و شهرداری تا حدودی موقعیت این زمین تعیین شده و متراژی برای آن در نظر گرفته شده و فعلاً در حال آنالیز است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان، گفت: طراحی که برای ساخت موزه پبده صورت گرفته در یکی از مسابقات بین المللی آسیا به عنوان فینالیست آن مسابقه شناخته شده و طرح آن قابل توجه است. برای آنالیز بیشتر طرح ساخت موزه جلسه ای در دفتر مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان برگزار که مقرر شد مسائل طرح اصلاح گردد و مدیرکل میراث فرهنگی استان از زمین مورد نظر بازدید کند.

فتحی توضیح داد: فعلاً 1100 متر زمین برای ساخت موزه پبده فولادشهر مصوب شده است که در جلسه برگزار شده اختصاص متراژ زمینِ بیشتر مورد بحث و آنالیز نهاده شد و مقرر شد پس از بازدید از زمینِ ساخت موزه و برگزاری جلسات کارشناسی متراژ زمین نهایی گردد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 12026

به "آنالیز طرح معماری موزه پبده فولادشهر" امتیاز دهید

2 کاربر به "آنالیز طرح معماری موزه پبده فولادشهر" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز طرح معماری موزه پبده فولادشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید