با 10 اتومبیل برتر فولکس واگن آشنا شوید؛ میراث هیتلر!

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران: فولکس واگن در دهه 1930 و براساس فرمان رهبر نازی ها یعنی آدولف هیتلر تاسیس شد. هدف از ایجاد کارخانه جات فولکس واگن فراوری اتومبیل هایی مقرون به صرفه و تحقق پروژه ماشین مردم بود. پروژه مذکور باید احتیاج تمام اقشار جامعه را رفع نموده و محصول نهایی آن اتومبیل هایی ارزان قیمت بود. ایده پرداز و مغز متفکر اصلی پروژه ماشین مردم فردیناند پورشه افسانه ای بود و هیچکس به اندازه او به پروژه رویایی هیتلر اعتبار نبخشید.

با 10 اتومبیل برتر فولکس واگن آشنا شوید؛ میراث هیتلر!

آلمان تا سال 1946 تحت نظارت بریتانیا بود و توان فراوری انبوه خودرو های گوناگون را نداشت. اما همین محدودیت باعث شد که فولکس واگن در سطح بین المللی حضوری فعال داشته و مشتریان جدیدی جذب کند. حالا دیگر شهرت فولکس واگن به دلیل ارزانی محصولاتش نبود؛ بلکه اکنون کیفیت اتومبیل های فولکس واگن حرف های زیادی برای گفتن داشت و آلمانی ها به لطف فولکس واگن به سلطان بلامنازع صنعت خودروسازی اروپا تبدیل شدند. در طول سال های گذشته کمپانی فولکس واگن اتومبیل هایی را به فراوری رساند که در تاریخ جاودانه شده اند و باید بخری از آن ها را بهترین محصولات فولکس واگن دانست؛ بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که با ما همراه بوده و با بهترین اتومبیل های فولکس واگن آشنا شوید.

بیتل (Beetle)

سال های هیجان انگیزی را در دهه 1960 تجربه کردیم و همین موضوع به ما یاری می نماید که به راز محبوبیت بیتل پی ببریم. فولکس واگن بیش از 21 میلیون دستگاه از انواع و اقسامِ مدل های بیتل را فراوری نموده و در سراسر دنیا به فروش رسانده است. رقم مذکور کاملا حقیقی بوده و نشان دهنده عملکرد فوق العاده بیتل در دنیا است. از بیتل در اکثر فیلم های سینمایی مانند هربی پرواز می نماید استفاده شده بود. فروش خارق العاده بیتل باعث شد که فولکس واگن بدون دغدغه آن را به فراوری برساند؛ اما پایان در سال 2003 فراوری بیتل اصیل و بی همتا متوقف شد؛ اما 8 سال بعد دوباره پا به بازار دنیای گذاشت. اما کار از کار گذشته بود و بیتل مدرن کمپانی فولکس واگن هرگز پیروز ظاهر نشد. در نهایت فولکس واگن چوب اشتباه خود را خورد و این بار برای همواره با بیتلِ دوست داشتنی خداحافظی کرد.

گلف آر 32 (Golf R32)

در بین اتومبیل های فولکس واگن تنها مدل بیتل به شهرت و محبوبیت دنیای نرسید. گلف آر 32 هم یکی از محبوب ترین محصولات فولکس واگن بوده و عملکرد آن در جاده فوق العاده بود. این اتومبیل از سال 2003 تا سال 2008 به فراوری رسید و به یکی از محبوب ترین اتومبیل های دنیا در میان رانندگان مطرح اتومبیلرانی تبدیل شد. R نشان بخش مسابقات فولکس واگن بوده و 32 نشان دهنده حجم پیشرانه گلف آر 32 است! به عبارت دیگر در این اتومبیل از پیشرانه 3.2 لیتری و از نوع VR6 استفاده شده و حداکثر سرعت آن به 155 مایل در ساعت می رسد. سیستم گلف آر 32 تا مدتی در گلف جی تی آی نیز مورد استفاده نهاده شد و همین عامل باعث محبوبیت آن شد. شهرت گلف آر 32 این اتومبیل را وارد چند بازی ویدیویی کرد و به این ترتیب میزان محبوبیت آن افزایش چشم گیری پیدا کرد.

شیراکو (Scirocco)

نسل اول فولگس واگن شیراکو به مدت هشت سال به فراوری انبوه رسید و این در حالی است که جدیدترین نسخه های آن اکنون در خیابان ها حضور داشته و مردم از سواری با آن ها لذت می برند. شیراکو از گلف جی تی آر هم قدیمی تر بود و در نسل دوم آن از موتور های مختلفی استفاده شد. در نسل سوم شیراکو برای آخرین بار از پیشرانه های 1.4 تا 2.0 لیتری استفاده شد و اکنون تعیین نیست که شیراکو به نسل چهارم خواهد رسید یا خیر؛ زیرا فعلا فراوری شیراکو و نسل سوم آن متوقف شده و ظاهرا فولکس واگن به آن فکر نمی نماید.

گلف جی تی آی (Golf GTi)

یکی از بهترین، محبوب ترین و با کیفیت ترین اتومبیل های کمپانی فولک واگن آلمان را باید گلف جی تی آی دانست. جی تی آی (GTi) مخف Grand Tourer Injection بوده و معنی و مفهوم آن به زبان ساده این است که در محصول پیش روی شما از سیستم تزریق مستقیم سوخت استفاده شده است. مدل جدید جی تی آی 228 اسب بخار قدرت داشته و از پیشرانه ای 4 سیلندر و با حجم 2 لیتر بهره می برد. گلف جی تی آی مدرن ترین اتومبیل کلاسیک فولکس واگن بوده و هنوز هم نسخه های جدید آن تشابهاتی با مدل های قدیمی جی تی آی دارند.

کورادو (Corrado)

کورادو اتومبیلی اسپرت کامپکت بوده و یکی از اعضاء خانواده گلف و جتا است. این اتومبیل از سال 1988 تا سال 1995 به فراوری رسید و با استقبال خوب مشتریان فولکس واگن روبرو شد. در این اتومبیل از پیشرانه های مختلفی از 1.8 تا 2.9 لیتری استفاده شده بود. کورادو سه سال قبل از خداحافظی فولکس واگن با مدل شیراکو معرفی گردید و به آسانی جای آن را در بازار گرفت.

جتا (Jetta)

فراوری جتا در دهه 1970 شروع شد و اکنون نیز شاهد پرسه زدن آن در مناطق مختلف دنیا هستیم. این اتومبیل اصالت خود را حفظ نموده و یکی از بهترین محصولات فولکس واگن آلمان است. جدیدترین نسخه جتا، جی ال آی نام داشته و سال جاری رونمایی شده است. در این خودرو نیز از پیشرانه ای با توان 228 اسب بخار و مشابه با پیشرانه گلف جی تی آی استفاده شده است. گیربکس های مورد استفاده در فولکس واگن جتا هم با گلف جی تی آی تفاوتی نداشته و ظاهرا هر دو دارای تعیینات فنی یکسانی هستند!

پاسات (Passat)

فولکس واگن در اوایل دهه 1970 میلادی مدل پاسات را به فراوری رساند. نسل اول این اتومبیل با نام پاسات بی 1 شناخته شده و با استقبال مشتریان فولکس واگن روبرو شد. این اتومبیل هنوز هم با انجام تغییراتی بنیادین به فراوری رسیده و اکنون پاسات بی 8 یا نسل هفتم آن را باید یکی از با کیفیت ترین خودرو های خانوادگی دانست. این اتومبیل بزرگ در نسخه های گوناگونی عرضه شده و از پیشرانه های متفاوتی استفاده می نماید. پاسات یک اتومبیل چهار چرخ متحرک خانوادگی بوده و می توان با آن در شرایط گوناگون رانندگی کرد. پاسات جوایز مختلفی کسب نموده و توسط مجله موتور ترند به عنوان خودروی سال 2012 معرفی گردیده است.

فائتون (Phaeton)

فائتون پاسخی از جانب فولکس واگن به کمپانی های مرسدس بنز و BMW بود. فولکس در کوشش بود که با حفظ کیفیت و بهبود بخشیدن به عملکرد فنی محصولاتش، از رقبای خود پیشی بگیرد؛ اما این امکان وجود نداشت و هزینه های فراوری به شدت بالا می رفت. به هر حال فولکس واگن آخرین فائتون ها را به سیستم جلوگیری از برخورد با روبرو، اینترنت موبایل 3G و... مجهز کرد و امیدوار بود که در برابر لوکس های مرسدس بنز و BMW دست بالاتر را داشته باشد. اما فائتون تنها در بازار های چین و کره جنوبی پیروز بود و به شهرت رسید.

ئی اواس (Eos)

ئی اواس یکی دیگر از اتومبیل های اسپرت کامپکت و کاملا دوست داشتنی فولکس واگن است. ئی او اس به مدت 9 سال فراوری شد و عملکرد بسیار خوبی در بازار داشت. مدل های قدیمی این اتومبیل از پیشرانه های 1.4 لیتری بهره می بردند؛ اما در نهایت فولکس واگن پیشرانه 3.6 لیتری VR6 را هم برای ئی او اس در نظر گرفت و بهترین عملکرد فنی را به آن هدیه داد.

توارگ (Touareg)

در حال حاضر نسل سوم توارگ به فراوری رسیده و فولکس واگن ترکیبی از یک خودروی متوسط و لوکس را روانه بازار های دنیای نموده است. سیستم فنی و قابلیت های توراگ درست مانند خواهر و برادران آن در کمپانی های پورشه و آئودی است. به عبارت دیگر توراگ به شدت از نظر فنی و... شبیه به پورشه کاین و آئودی Q7 است. نسل جدید این اتومبیل در بازار آمریکا عرضه نشده و مدل اطلس جایگزین آن در بازار آمریکای شمالی است. جدیدترین مدل توارگ از پیشرانه V8 توربو استفاده نموده و حداکثر سرعت آن به 155 مایل در ساعت می رسد. توارگ اتومبیلی خانوادگی بوده و قیمت مناسبی دارد.

منبع: hotcars

منبع: برترین ها
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 967

به "با 10 اتومبیل برتر فولکس واگن آشنا شوید؛ میراث هیتلر!" امتیاز دهید

1 کاربر به "با 10 اتومبیل برتر فولکس واگن آشنا شوید؛ میراث هیتلر!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 10 اتومبیل برتر فولکس واگن آشنا شوید؛ میراث هیتلر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید