باید تست زنی را از آموزش های خود کنار بگذاریم

به گزارش هیو بلاگ، مدیرکل سیاست گذاری آموزش و پرورش شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دغدغه ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی وقت صرف نکردن دانش آموزان برای مهارت های تست زنی است و احتیاج داریم که این مهارت را از آموزش های خود کنار بگذاریم.

باید تست زنی را از آموزش های خود کنار بگذاریم

موسوی گفت: دلایل مختلفی برای ورود به موضوع کنکور داشتیم. مثلا شخصی در کنکور زبان انگلیسی را بیش تر از 60 درصد زده، اما نمی تواند یک جمله انگلیسی صحبت کند. در رشته های دیگر نیز این گونه است و افرادی هستند که معدل های بالا دارند، اما در کنکور نمی توانند رتبه خوبی کسب نمایند و با مشکل روبرو می شوند.

او گفت: پس از این موضوعات تحقیقاتی نیز انجام دادیم و 12 کشور را مورد مطالعه قرار دادیم و متوجه شدیم کشور هایی مانند فنلاند که در حوزه آموزش پیروز بودند هیچ کدام از شیوه کنکور ما و تست زنی صرف استفاده نمی کردند و همه امتحان های خود را به صورت تشریحی اجرا می نمایند.

او ادامه داد: کشور های اطراف مجاور مانند ترکیه، کره و پاکستان نیز آنالیز و متوجه شدیم همه چی تنها مبتنی بر کنکور نیست.

مدیرکل سیاست گذاری آموزش و پرورش شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: خانواده ها نیز از این موضوع نگران هستند و معتقدند که دانش آموزان آن ها تنها مهارت تست زنی را آموزش می بینند.

موسوی اضافه کرد: در 10 سال اخیر کیفیت ورودی دانشجو های ما کمتر شده است و علت آن هم این است که مهارت های تست زنی دانش آموزان افزایش پیدا نموده است و در کل دوره متوسطه دانش آموزان در پی تست زنی هستند.

موسوی ادامه داد: با این روش آموزش و پرورش نمی تواند ساحت های تربیتی که در سند تحول بنیادین است را اجرایی کند و عملا معلمی پیروز است که بتواند مهارت های تست زنی را به دانش آموزان یاد دهد.

او گفت: همه از این شرایط ناراحت بودند و دغدغه ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی آن است که دانش آموزان چند سال از وقت خود را برای مهارت های تست زنی صرف ننمایند و متوجه شدیم احتیاج داریم که مهارت تست زنی را از آموزش های خود کنار بگذاریم.

موسوی مطرح کرد: گزارشی آماده کردیم که دانش آموزانی که در کنکور قبول می شوند در چه دهک های اجتماعی هستند.

او گفت: دانش آموزان 12 سال در نظام آموزش و پرورش هستند و حدود 12 تا 13 درصد بودجه کل کشور در این وزارت خانه هزینه می گردد. آزمونی که از دانش آموزان گرفته می گردد آزمون تشریحی و توصیفی است؛ و همه چیز به شکل تسریحی و توصیفی است. اما برای حضور در دانشگاه آزمونی تستی می گیریم.

او گفت: خیلی از استان های ما موسسات و مدارسی برای آموزش مهارت های تست و زنی کنکور مانند برخی استان های دیگر ندارند.

او اضافه کرد: تمامی اقشار جامعه ما نمی توانند از موسسات کنکوری بهره ببرند به علت آن که نمی توانند هزینه آن را پراخت نمایند.

او اضافه کرد: طبق آماری که در سال 99 داریم در رتبه های زیر 3 هزار 79.2 درصد از دهک های هشتم، نهم و دهم هستند و تقریبا 20.8 درصد هفت دهک دیگر جامعه هستند.

خبرنگاران علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 12068

به "باید تست زنی را از آموزش های خود کنار بگذاریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید تست زنی را از آموزش های خود کنار بگذاریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید